אופ"א אישרה היום (שלישי) את הפורמט החדש של ליגת האלופות שייצא לדרך החל מקיץ 2024. השינוי המהותי הוא כמובן מה שכבר נקבע לפני שנה - הגדלת ליגת האלופות למספר שיא של משתתפות: 36 במקום 32.
ארבעת הכרטיסים החדשים יחולקו באופן הבא: כרטיס אחד יהיה לנציגה מהליגה החמישית (צרפת) ועוד כרטיס אחד יגיע לאלופה ב"מסלול האלופות".
אחד הנושאים הכי מעוררי מחלוקת לקראת הרפורמה בליגת האלופות ב-2024, היה עניין חלוקת 2 הכרטיסים האחרונים למפעל, כרטיסי הווילדקארד, ונראה שאחרי דיונים רבים, באופ"א הצליחו למצוא פיתרון, ומי שיכולים להיות מרוצים במיוחד הם ראשי הפרמיירליג.
תחילה, דובר כי הכרטיסים יחולקו לפי דירוג היסטורי של הקבוצות, מה שהיה משרת באופן מובהק את המועדונים הגדולים ביבשת ונותן להם ביטוח על שנים חלשות בליגה. בסופו של דבר, על פי ה'ניו יורק טיימס', המתווה שהוסכם יעבוד על פי הניקוד שהשיגו הליגות במפעלים האירופיים.
השיטה לקביעת הקבוצות ממדינות שיקבלו 2 כרטיסים אוטומטים נוספים לאלופות, היא לא דירוג שנתי, אלא הניקוד שצברה המדינה חלקי מספר הקבוצות המשתתפות שלה. לכן, הולנד תסיים העונה בין שתי המדינות המצליחות לצד אנגליה, למרות שיש מדינות שהשיגו ניקוד גבוה יותר.
מי שתרוויח במיוחד היא כמובן הפרמייר ליג, כשלאור ההצלחות של הקבוצות האנגליות באירופה בשנים האחרונות, נראה שדי מבטיחה לעצמה נציגה חמישית במפעל. לצורך העניין, לסטר הייתה מקבלת מקום בליגת האלופות בעונה שעברה, וגם ווסטהאם אם תסיים את העונה למשל במקום החמישי.
בנוסף, החל מ-2024, יהיו 8 משחקים בשלב הבתים במקום 6 כעת, אך לא 10 כמו שתוכנן בתכניות המקוריות של אופ"א. במודל החדש, המפעל יגדל מ-32 ל-36 קבוצות. כרטיס נוסף יילך לפורטוגל או לצרפת, וכרטיס נוסף שהולך לליגה בכירה שלא מקבלת כרטיס אוטומטי לאלופות.
נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין אמר: "הראנו שאנחנו מחויבים לערכי הספורט הטהורים ביותר. אנחנו משוכנעים בכך שימצאו איזון ויהיו רווחים ראויים לקבוצות המשתתפות. אני שמח שאישרנו את ההחלטה פה אחד".