עולם הספורט הוכה תדהמה הבוקר (שלישי) לאחר התרסקות מטוסה של קבוצת שפקואנסה הברזילאית בדרכו לעיר מדיין שבקולומביה, באסון שגבה על פי הדיווחים את חייהם של כ-76 בני אדם.
זו אינה הפעם הראשונה שאסון אווירי פוקד את הכדורגל, אשר חובביו הוותיקים יספרו על שלושה אסונות גדולים בהם קבוצות כדורגל חוו טרגדיה דומה. מטורינו, דרך התינוקות של סר מאט באזבי ועד לקטיעת החלום של זמביה ב-1993, הסיפורים המצמררים לפניכם:
4 במאי 1949: "הדמדומים נמשכו כל היום, השמיים התמלאו בערפל שמחג את סופרגה" - אסון סופרגה
אחרי ארבע אליפויות רצופות בסרייה א', טורינו שדרסה באותם ימים את הליגה האיטלקית הייתה בדרכה חזרה מפורטוגל, שם ערכה משחק לכבודו של פרנסיסקו פריירה, קפטן בנפיקה ליסבון. טיסת פיאט ג'.212 נשאה על גביה את הסגל המלא של המועדון, שכונה "גראנדה טורינו" (טורינו הגדולה), ובעקבות תנאי ראות לקויים וסופות רעמים התרסקה לתוך כנסיית "סופרגה" שנמצאת על צלע הר בעיר טורינו.
31 אנשים וביניהם: 18 שחקנים (חלקם גם מהנבחרת), חמישה חברי הנהלה, שלושה עיתונאים, ארבעה אנשי צוות ומארגן נוסף איבדו את חייהם ב"אסון סופרגה", שנצרב במוחה של נבחרת איטליה שעשתה את דרכה למונדיאל ברזיל 1950 באונייה.
6 בפברואר, 1958: "לעולם לא נמות" - אסון מינכןהטרגדיה הגדולה ביותר שפקדה את עולם הכדורגל, גדעה את חייהם של שמונה משחקניה של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד שזכו לכינוי "תינוקות באזבי". בשנת 1945 מונה סיר מאט באזבי למנג'ר השדים האדומים, והחל לצרף שחקני נוער רבים לקבוצה הבוגרת עד שזכה איתה באליפות בעונת 1951/52, אחרי לא פחות מ-40 שנות בצורת. משם, המשיכה יונייטד לזכייה נוספת בעונה שאחרי כן והגיעה, בניגוד לציפיות, להעפיל ב-1955 עד לחצי גמר "גביע אירופה לאלופות" שלימים ישנה את שמו ל"ליגת האלופות".
ב-6 בפברואר 1958, יום אחרי שהעפילה לחצי גמר גביע אירופה לאלופות אחרי 3:3 בגומלין בבלגרד מול הכוכב האדום, עלתה הקבוצה במינכן לטיסת "בריטיש איירוויס 609" שחזרה ממשחק גביע אירופה לאלופות בבלגרד מול הכוכב האדום. בניסיונו השלישי של המטוס להמריא ובצל שלג כבד, איבד קפטן ריימונד את השלישה וקרא בקשר: "אנחנו לא נצליח!". בצער רב כבר לא היה ניתן לשנות את המצב, המטוס יצא משליטה, התנגש בדרכו בבקתה ובמשאית דלק וגבתה את חייהם של 23 אנשים.
סיפור הגבורה הזכור מהמקרה שייך לשוער הארי גריג, ששב להכרה בתוך תא הנוסעים ולמרות שהיה בטוח כי הוא נמצא בשניות האחרונות לחייו, הצליח לפתוח פתח רחב מספיק בכדי להילחץ. באזבי עצמו נפצע קשה אך הצליח לשרוד ואחרי ששכב חודשיים בבית החולים, אסף אנרגיות ובעודו חדור מוטיבציה חזר לאמן את מנצ'סטר יונייטד. 10 שנים לאחר מכן, המנג'ר ששרד את האסון הוביל את השדים האדומים לזכייה ההיסטורית בגביע אירופה לאלופות בשנת 1968.
מי שעוד שרד את האסון היה סגן מלך שערי נבחרת אנגליה בכל הזמנים סר בובי צ'רלטון, שלימים הוביל את מנצ'סטר יונייטד לשלוש אליפויות, גביע וזכייה בגביע אירופה לאלופות, והצעיד את נבחרת אנגליה לזכייה הראשונה שלה במונדיאל בשנת 1966
8 בדצמבר 1987: האסון של אליאנזה לימה
מטוס של חיל הים הפרואני פוקר F27-400M שנחכר על ידי קבוצת הפאר המקומית אליאנזה לימה, התרסק באוקיאנוס הפאסיפי. על מטוס היו 44 שחקנים, מאמנים, אנשי צוות ומעודדות, כשרק הטייס היה הניצול היחידי בתאונה. הקבוצה חזרה זה עתה ממשחק ליגה בפוקיאפה בניסיון לזכות באליפות ראשונה מזה עשור.
מדובר היתה באחת הקבוצות המבטיחות והצעירות של המועדון, כאשר השם הבולט מהקבוצה שלא שרד את ההתרסקות היה לואיס אסקובר, רק 18 במותו.
27 באפריל, 1993: "קשה המחשבה על המקום אליו יכולנו להגיע" - אסון זמביה
נבחרת זמביה של תחילת שנות ה-90 הייתה נחושה מאוד להעפיל בפעם הראשונה בתולדותיה לאליפות העולם, עד שטעות אחת קשה גדעה את החלום.
בעת שהמריאה למשחק כדורגל בסנגל במסגרת מוקדמות מונדיאל 1994, הבחין הטייס של טיסת "זמביאן איר פורס AF-319" בשריפה המתחוללת במנוע השמאלי ובהחלטה של רגע השבית את המנוע הימני וגרם להתרסקותו, 500 מטרים מחופי גאבון. 30 אנשים איבדו את חייהם באסון וביניהם 18 שחקני הנבחרת, המאמן והצוות המקצועי.
הקפטן קאלושה בואליה, ששיחק באותם ימים בפ.ס.וו אינדהובן, היה אמור להגיע למשחק מהולנד ולכן לא היה על המטוס בו נהרגו חבריו. הוא לקח על עצמו את האחריות לבנות מחדש את הנבחרת שלא עמדה בציפיות והשיגה את התואר הראשון בתולדותיה רק באליפות אפריקה 2012.