מלך הכביש: ואן דר פול זכה באליפות העולם

צפו בתקציר: ההולנדי דהר לניצחון בפריצת סולו בגלזגו. כסף לוואן ארט, פוגצ'אר שלישי. איינהורן לא סיים

מערכת אתר ערוץ הספורט
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בתחרויות גדולות מנצחים רוכבים גדולים. מאתיו ואן דר פול הוא ללא ספק אחד כזה. הרוכב ההולנדי המשיך את העונה המדהימה שלו כשזכה היום (ראשון) בפעם הראשונה בקריירה באליפות העולם באופני כביש בתום מרוץ מתיש במיוחד בגלזגו.

ואן דר פול הפך להולנדי הראשון מאז יופ זוטמלק ב-1985 שזוכה בחולצת הקשת בענן באליפות העולם, אותה ילבש החל מהיום ולאורך העונה הבאה. בסך הכל לרוכב החזק והמגוון של אלפסין דקוניק יש 9 מדליות זהב בארבע דיסיפלינות שונות באליפות העולם (כולל זכיות בסייקל-קרוס ואופני הרים).

195 רוכבים זינקו באדינבורו במסלול הארוך ביותר אי פעם - 272 ק"מ מאדינבורו. במהלך הדרך נרשמה מבוכה גדולה כאשר מספר מוחי אקלים הדביקו עצמם לכביש וגרמו לניטרול המרוץ למשך כמעט שעה. לאחר שהמשטרה פינתה אותם, הרוכבים חזרו לרכב והאקשן האמיתי החל בכניסה לגלזגו ל-10 ההקפות האחרונות (14.5 ק"מ לכל הקפה).

ואן דר פול דאג ביצע את המהלך המנצח שלו כ-22 ק"מ לסיום לאחר שהצליח להדביק את אלברטו בטיול. ההולנדי דהר קדימה ופתח פער של למעלה מחצי דקה על פני ווט ואן ארט, טדיי פוגצ'אר ומדס פדרסן. לפני ההקפה האחרונה, ואן דר פול התרסק על הכביש הרטוב במרכז העיר, אבל הצליח להתאושש מהר והמשיך להגדיל את הפער מיתר הרודפים.

ואן ארט ושות' לא עמדו בקצב של ואן דר פול (getty)
ואן ארט ושות' לא עמדו בקצב של ואן דר פול (getty)

ואן דר פול עצר את השעונים אחרי 6 שעות, 7 דקות ו-27 שניות. הוא הקדים ביותר מדקה וחצי את ווט ואן ארט הבלגי שלקח את מדלית הכסף. טדיי פוגצ'אר התנחם בארד (1:45 דקות) כשהקדים בספרינט פיניש את מדס פדרסן, אלוף העולם מ-2019 שלא יהיה על הפודיום. סטפן קונג השלים את החמישייה הראשונה.

אכזבה גדולה היתה לרמקו אבנפול. אלוף העולם היוצא היה בקדמת הפלוטון בכניסה לגלזגו, אבל החל לנשור כ-30 ק"מ לסיום המרוץ והדרדר. הרוכב הבלגי סיים רק במקום ה-25 בפער של יותר מ-10 דקות מהאלוף החדש ואן דר פול.

רוכב פרמייר טק איתמר איינהורן הישראלי לא סיים את התחרות באליפות העולם, שכן רק 51 רוכבים עמדו בקצב והשלימו את כל ההקפות. איינהורן אמר בסיום: ״המירוץ סך הכל הלך כמו שתכננתי אבל לא הרגשתי מאוד טוב כשהגענו להקפות, הייתי ממוקם קצץ מאחור וזה עלה בהרבה מאוד אנרגיה ותוך זמן קצר התנתקתי מהפלטון ולא הצלחתי לחזור קדימה, ומשם תוך כמה הקפות נאלצתי לרדת מהמסלול בגלל הפער מהראשונים״.