מעבר לארגון המופתי שעבר בהצלחה, קהילת האופניים בישראל תהיה שבעת רצון גם מהופעתה של קבוצת סייקלינג אקדמי שהגיעה להישגים לא מבוטלים בשלושת הימים הראשונים של הג'ירו שהסתיימו. את מירב המחמאות יקבל ככל הנראה גיום בויבין הקנדי, שהשלים למעלה מ-300 ק"מ בבריחה וזכה להמון זמן מסך עבור הקבוצה. גיא שגיב סיים במקום ה-93 בקטע השלישי וגיא ניב במקום ה-146. היום (שני)
"אני מבסוט על הישראלים שלקחו את ההזדמנויות ברגליים", אמר המנהל המקצועי של הקבוצה, רן מרגליות, "סיציליה תהווה מבחן עבורנו, התנאים יהיו שם שונים. אנחנו מגיעים בדירוג כללי צמוד ונצטרך לשמור על הרוכבים הישראלים ולצלוח את השלבים האלה בשלום".
"צריך לדעת למנף את האירוע הזה", הוסיף מרגליות, "יש לנו מדינה שצמאה לאופניים. נצטרך מאמץ אדיר משותף, צריך להפוך את הדבר הזה לתנועה לאומית. לקחנו חסות על ליגת האופניים בבתי הספר אבל מגיע לענף תשתית אמיתית. הגיע הזמן לטור דה ישראל".
"זה פשוט מטורף", סיכם מרגליות, "אתמול והיום התמזל לי לנהוג ברכב לפני המרוץ לא ראיתי שום דבר שקשור למרוץ אופנים פשוט ראיתי מדינה על הכביש, יש לי צמרמורת. זאת חוויה מטורפת. חזון בן גוריון הוא להעביר את המרוץ לנגב. אני מאוד חששתי שכל המיזם הזה, שחלק משמעותי ממנו נועד לחשוף את הספורט הזה לישראלים, יהיה בדיוק נגד כל מה שאנחנו רוצים לייצר".
"רוחות הגב היו מאוד חזקות", סיפר הרוכב גיא שגיב, "40 הק"מ האחרונים היו די מטורפים, 70 קמ"ש זו מהירות משוגעת. בסך הכל עשינו את מה שהיינו צריכים. היו קהל במקומות שלא ציפיתי שיהיה, אפילו במקומות מדבריים. נראה לי שרק ברומא אני אפסיק להתרגש. ישראל הייתה החימום. עכשיו מתחיל הטור".
"איך מסכמים 3 שבועות? היתה אווירה מדהימה", אמר גיא ניב, "כל הקהל דחף אותנו. היה טירוף. אני רוצה להודות לכולם. מחר אנחנו עולים על טיסה, ננסה להתאושש ולהתכונן להמשך הטור באיטליה. כבר מצפה לנו קטע קשה ביום שלישי ובחמישי העליה הראשונה של הג'ירו. אני מקווה שנעמוד במטרות שלנו. מאמין שאגיע לרומא עם הפלוטון".