אחרי יומיים מתישים בפירינאיים, זה היה אמור להיות יום רגוע מבחינת רוכבי הדירוג הכללי של הטור דה פראנס. אבל הקטע שהסתיים בגבעה לא מדורגת ברודה (קטע 14, 181.5 ק"מ) טרף את כל הקלפים. בסיומו, מייקל מאתיוס הגיע ראשון וזכה בשלב, אבל הסיפור המרכזי הוא השינוי בצמרת הדירוג הכללי. כריס פרום לקח בחזרה את החולצה הצהובה מפאביו ארו אחרי שהשתחל לדבוקת הפאנצ'רים במטרים האחרונים ופתח פער של 18 שניות מארו עוד לפני ההגעה לאלפים.
חמישה רוכבים תקפו את הפלוטון בתחילת הקטע המתגלגל שהתחיל בבלאנאק. לקראת העליה האחרונה (מתוך 2) בקטגוריה השלישית, כ-32 ק"מ לסיום, הצליח תומאס דה גנט (לוטו-סודל) להתנתק משאר הרוכבים מקבוצת הבריחה, ביניהם תומא ווקלר הוותיק, ונותר בראש המירוץ לבדו. בשלב הזה קבוצת סאנווב ו-BMC עבדו ביחד בדבוקה על מנת לסגור את הפער מהרוכב הבלגי כדי להציב את הפאנצ'רים שלהם, מייקל מאתיוס וגרג ואן אברמט, בעמדה טוב יותר לפני העלייה המתונה בסיום.
12 ק"מ לסיום, הרומן של דה גנט עם ראשות המירוץ נגמר והוא נלכד על ידי הפלוטון. בשלב הזה, 4 רוכבים אופורטוניסטים עמדו על הפדלים ויצאו קדימה: מריטס למרטינק (קאטושה), דמיאנו קארוזו (BMC), ניקיאס ארנדט (סנוואב) ופייר לוק פרישון (פורטונאו). הדבוקה לכדה את הארבעה 4 ק"מ לסיום. ואז, פיליפ ז'ילבר מקוויק סטפ פרץ 300 מטרים לסיום, אבל זה היה מוקדם יותר כי מייקל מאתיוס שהגיח מצד ימין היה בעל הקיק הטוב ביותר. האוסטרלי חצה ראשון את קו הסיום ורשם ניצחון שני בקריירה בטור ושני רצוף לקבוצתו סאנווב. מאתיוס הקדים את האלוף האולימפי גרג ואן אברמט שסיים שני ואת אדבלד בויזון האגן שהגיע שלישי. ז'ילבר הסתפק במקום הרביעי.
פרום, דן מרטין וריגוברטו אוראן הצליחו להדבק לחבורת הפאנצ'רים וסיימו במקומות 7, 8 ו-9 בהתאמה. זה איפשר לרוכב של סקיי לקחת את ההובלה ולשני הרוכבים האחרים לצמצם עוד יותר את הפער מארו ורומאן בארדה שנתקעו מאחור והגיעו 24 שניות אחרי לרודה. בפעם ה-52 בקריירה שלו, פרום לובש את החולצה הצהובה. מי היה מאמין שככה תראה צמרת הדירוג הכללי אחרי קטע הרים-בינוני?
מחר ימשיכו הרוכבים את הדרך שלהם לעבר האלפים בקטע שיחל בלאיסק סבראק לגליס ויסתיים בסמוך לנהר הלואר בלה פוי אן ולה. 189 ק"מ של רכיבה הכוללת ארבעה טיפוסים, שניים מהם בקטגוריה הראשונה. העליה המאתגרת ביותר תופיע 40 ק"מ לסיום על הקול דה פיר טאילאד (1,090 גובה, 7.4 אחוז שיפוע לאורך 8.3 ק"מ). לאחר מכן תופיע עליה בקטגוריה רביעית כ-13 קילומטרים לסיום וגלישה עד לפיניש. קשה להאמין שיהיו שינויים גדולים בדירוג הכללי, אבל אחרי היום כבר אי אפשר לדעת.