אבק כוכבים: הסיפור של בעלי בוטאפוגו

ההולוגרמה של טופאק והשקעות בהוליווד: מה עומד מאחורי ג'ון טקסטור

מערכת אתר ערוץ הספורט
שנה גודל פונט א א א א

מדובר באחד השמות העולים לאחרונה בעסקי הכדורגל. רק לאחרונה התגלה כי הוא מנהל משא ומתן לרכישת רוב מניות הניהול של ליון, הוא מעורב בקריסטל פאלאס - ולקהל הישראלי הוא מוכר גם בתור הבעלים של בוטאפוגו, מי שאולי תהיה קבוצתו הבאה של ערן זהבי. אז מי הוא ג'ון טקסטור, האיש שכספו בכל ויד כל בו?

טקסטור נולד בקירקסביל, מיזורי, למשפחה ממעמד הביניים ב-1965. כילד הוא התחרה בתחרות סקייטבורד בפלורידה, עד שפרש מהתחום בתחילת שנות ה-80, אחרי שעבר תאונה. לדבריו, זו היתה הסיבה שבגללה הוא החליט לשנות את חייו - ולעבור לתחום החדש שלו. טכנולוגיה.

המגזין "פורבס" כינה אותו "גורו המציאות המדומה של הוליווד". בשנת 2006 הוא הקים חברה בשם "דיגיטל דומיין", שאחראית על אפקטים מיוחדים בסרטים, ובין היתר עבד גם הבמאי מייקל ביי ועם שחקן הפוטבול לשעבר דן מרינו. החברה אפילו זכתה בפרס אוסקר בשנת 2011, על הישגיה בסרט "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן". בשנת 2012 החברה הפיקה גם את ההולוגרמה המפורסמת של הראפר טופאק שאקור בפסטיבל "קואצ'לה".

אבל בנוסף לעסקיו, טקסטור הוא גם אוהד כדורגל מושבע - הוא הקים אקדמיית כדורגל בפלורידה, וכיום הוא מעורב בשלוש קבוצות שונות - באוגוסט האחרון הוא רכש 40% מקריסטל פאלאס האנגלית, אחרי שהתעניין ברכישת מניות גם בברנטפורד, ווטפורד וניוקאסל; ובינואר האחרון צירף לרשימה גם את מולנביק (היום בליגה השנייה בבלגיה) וכמובן, את בוטאפוגו.

לכותרות טקסטור עלה לאחרונה, כאשר ניסה - באמצעות ציוץ בטוויטר - לפתות את ערן זהבי לעבור לבוטאפוגו, תוך הצגת הקהילה היהודית הענפה בקרב אוהדי הקבוצה. בוטאפוגו אינה נחשבת למועדון חזק מדי בברזיל (כמו הקבוצות האחרות שרכש), אבל יחד עם זהבי (ואולי גם שמות נוספים) הם מקווים לטפס לפסגה. טקסטור, שהשקיע לא מעט ביצירת חלומות וירטואליים, ינסה עכשיו להגשים חלומות אמיתיים.

ההולוגרמה של טופאק (getty)
ההולוגרמה של טופאק (getty)