התייקרויות בדגמי רנו ודאצ'יה
מאז תחילת השנה הספיקה היבואנית "פריסבי" לעדכן את מחירוני מותגיה (רנו, דאצ'יה, ניסאן, אינפיניטי, אלפין, צ'רי, אקספנג). בכמה התייקרו? והאם היו דגמים שהוזלו?
בשנים האחרונות כבר הורגלנו לעדכוני מחירונים שקורים במהלך השנה וגם כמה פעמים בשנה, זאת לעומת שנים עברו בהן מחירוני הרכבים החדשים היו תקפים כמעט לשנה שלמה, אך תנודות בתעשיית הרכב - חומרי הגלם, משבר השבבים, מגפת הקורונה, מלחמות וכמובן הובלה ושינוע, השפיעו רבות על התמחורים השונים. בדקנו מה השתנה אצל היבואנית "פריסבי" (קרסו מוטורס לשעבר), המייבאת את דגמי רנו, ניסאן, אלפין, אינפינטי, דאצ'יה, צ'רי ואקספנג; וזאת רגע לפני פתיחת השנה הקלנדרית החדשה עם עדכוני המע"מ הצפויים, עדכוני נוסחת "המס הירוק" וכמובן עליית המס על רכבים חשמליים.
רנו
אצל רנו, הקליאו והגרנד קופה ירדו מההיצע המקומי עקב החרם הטורקי, שם הן מיוצרות.
גרסת הכניסה של הג'יפון הקטן קפצ'ור התייקרה ב-7,000 שקל יחד עם הגעת מתיחת הפנים שלא העשירה בהכרח את רשימת האבזור, שמה השתנה ל"אבולושין" ומחירה 150 אלף שקל.
גרסת הכניסה של הארקנה (אייקוניק) כבר לא מוצעת וכעת מי שמהווה את גרסת הכניסה היא ה-S-Edition (158 אלף שקל)
האוסטרל שמר על מחירו בכל רמות הגימור, עם מחיר התחלתי של 172 אלף שקל וכך גם הקולאוס במחיר של 175 אלף שקל.
רנו טראפיק המסחרית התייקרה בגרסת הוואן ב-7,000-12,000 שקל, בהתאם לתת הגרסה.
ניסאן
בניסאן, הקשקאי המחודש דווקא הוזל בכמה מאות שקלים כפי שידווחנו, ואילו הג'וק המחודש התייקר ב-2,500-4,500 שקל לעומת הדגם היוצא אך אלו הגיעו לצד תוספות אבזור.
האקס-טרייל והסנטרה שמרו על מחירוני תחילת השנה.
דאצ'יה
רכב הפנאי-שטח דאצ'יה דאסטר התייקר בגרסה האוטומטית (1.3 ליטר, 150 כ"ס, הנעה קדמית) ב-2,000-5,000 שקל, בהתאם לרמת הגימור, ומחירה מתחיל ב-130 אלף שקל. גם גרסת הדיזל (1.5 ליטר, 116 כ"ס, הנעה קדמית) התייקרה ב-2,000 שקל ומחירה עומד על 133 אלף שקל.
לצד זאת, גרסת הכניסה הידנית (131 כ"ס) עם הנעה קדמית וזו עם ההנעה הכפולה (150 כ"ס) שמרו על מחירי תחילת השנה, 117 אלף ו-133 אלף שקל, בהתאמה.
הלוגאן, המשפחתית הקטנה, שהוצעה עד כה בגרסאות "אקספרשין" ו"אקספרשין פלוס" במחירים של 115 אלף ו-120 אלף שקל, בהתאמה, הגיע כעת ברמת גימור חדשה ויחידה העונה לשם "ג'רני" ומבחינת אבזור משלבת בין הגרסאות (כך למשל יש הגה מצופה עור ומשענת יד, אך אין חישוקים קלים או התרעת רכב בשטח מת), כך שניתן לומר שמחירה התייקר לכל הפחות ב-5,000 שקל ועומד כעת על 125 אלף שקל.
הג'וגר מוצע כעת רק ב-0 ק"מ, במחיר מוזל ב-10 אלף שקל ממחיר המחירון. 110 אלף שקל ל-1.0 ליטר אקספרשין או 116 אלף שקל לאקספרשין פלוס.
צ'רי
ה-FX הקומפקטית שמרה על מחירי גרסת הבנזין, אך זו החשמלית התייקרה ב-10 אלף שקל לגרסת ה"קומפורט" וב-4,000 שקל ב"נובל". לצד זאת הגיע גרסת כניסה חדשה בשם Sense במחיר של 150 אלף שקל, לצד הפחת אבזור כמובן.
הטיגו 7 פרו שמר על מחיר וכך גם הטיגו 8 פרו (7 מושבים) שהגיע לאחר עדכון קל.
אלפין
ה-A110 הספורטיבית שהגיעה לכאן באמצע 2023, עודנה נמכרת במחירים זהים, המתחילים ב-480 אלף שקל ומגיעים עד 720 אלף שקל לגרסת ה-R.
אינפיניטי
באינפיניטי דגמי ה-QX50 וגרסת הקופה שלו QX55 שמרו על מחירוני תחילת השנה, עם מחירי כניסה של 325 ו-350 אלף שקל, בהתאמה. ה-QX60 הענק שמר גם כן על מחיר הכניסה (420 אלף שקל), בעוד הגרסה הבכירה (סנסורי) הוזלה ב-30 אלף שקל ומחירה עומד על 470 אלף שקל.
אקספנג
בקרב דגמי אקספנג – המנהלים P7, ה-D-SUV אקספנג G6 וה-G9 הגדול, לא חל שינוי מאז תחילת השנה.
Eveasy
הלימו המשפחתית של Eveasy החשמלית ממשיכה להימכר במחיר של 165 אלף שקל, אך מוצעת מזה זמן רב במחיר מבצע של 150 אלף שקל.