חסכוניות או לא להיות: 5 היברידיות משומשות עד 100 אלף שקל
מחפשים אחר רכב משפחתי שיאפשר לחסוך בעלויות הדלק ומבלי לקרוע את הכיס? יש פתרון והוא אפילו יעלה לכם פחות ממכונית סופר מיני חדשה
בין עשרות המותגים החדשים שעוגנים לחופיה של המדינה, ישנו ציבור גדול שמחפש מעט ודאות. הטכנולוגיה ההיברידית, המשלבת מנוע בעירה פנימית יחד עם מנוע חשמלי כדי לחסוך בדלק, מאפשרת ניצול יעיל של האנרגיה המושקעת לצורך הנעת הגלגלים והוכיחה את אמינותה ברבות השנים. אז בין אם אין ביכולתכם להתקין עמדת טעינה ביתית או שמוקדם לכם מדי לעשות את הצעד אל עולם שכולו תחנות טעינה - ריכזנו עבורכם 5 מכוניות היברידיות יד שנייה שמחירן נמוך מ-100 אלף שקל.
בכוכבית נציין כי מחירו של מארז סוללות חדש עשוי לעלות בין 10,000-20,000 שקל ובמותגי יוקרה אף למעלה מכך. על כן, רכישת מכונית היברידית משומשת מצריכה בנוסף לבדיקות הרגילות גם בדיקה של תקינות הסוללה, אשר מושפעת מגילה ומכמות הקילומטרים שצברה לאורך שנותיה. כמענה לכך, מציעות חלק מיבואניות הרכב שירות להארכת משך האחריות על מארז הסוללות - עובדה אשר חשוב להכניס אל סל השיקולים רגע לפני שלוחצים ידיים.
כמו כן, הרכבים שנדגמו וטווחי המחיר מבוססי מודעות יד שנייה אינטרנטיים ובהשוואה למחירון "יצחק לוי" (ממוצע ביחס לרמות הגימור) והינם עדכניים למועד פרסום הכתבה, וכמו תמיד נזכיר שרכבים ישנים או כאלו עם ק"מ גבוה תמיד ידרשו תשומת לב ולעיתים גם עלולים להפתיע בתיקונים יקרים, ולכן חשוב לא פעם דווקא לבחור את הרכב שטופל היטב ובאהבה על-פני רכב משנתון מתקדם יותר שלא ברור כיצד טופל. ואלו הן חמש ההיברידיות:
טויוטה קורולה
מנוע: היברידי 1.8 ליטר, 122 כ״ס
תיבה: אוטומטית רציפה
תאוצה ל-100 קמ״ש: 11 שניות
צריכת דלק יצרן: 22.7 ק״מ לליטר
מחירון יצחק לוי לשנתון 2019: כ-90 אלף שקל
מאז שנחתה לראשונה על אדמת ארץ הקודש התבלטה הקורולה מעל מתחרותיה ומיצבה את מעמדה כדוגמה ל"מכונית משפחתית ישראלית". מוניטין האמינות שלה הולך לפניה והופך אותה לבחירה הטבעית עבור כל מי שרוצה לבקר במוסך רק לצורך טיפולים שגרתיים. מאז הצגתה נזהרו בטויוטה לחבר לה מנוע היברידי על מנת שלא לנגוס בנתח המכירות של הפריוס, אך בשנת 2018 זה סוף סוף קרה. התוצאה הייתה מכונית שהיא לא רק חסכונית ואמינה, אלא גם פחות מזהמת. מדור לדור הפכה הקורולה למכונית עם עיצוב אפרורי, שהיה חביב בעיקר על אנשי הייטק וציי רכב, למכונית נאה ומועצבת יותר. גם מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט לא חסר לה אך בידוד רעשי הדרך אינו מצטיין וכך גם המנוע שנוטה להרעיש תחת עומס. הקורולה מוצעת במגוון גרסאות וביניהם תצורת סדאן, האצ׳בק (5 דלתות), סטיישן ובהמשך רכב על השם גם הקרוסאובר – קורולה קרוס.
למערכת ההיברידית של רכבי טויוטה ניתנת אחריות יצרן ל-5 שנים או 100,000 קילומטר (המוקדם מביניהם) וניתנת האפשרות להאריך את משך האחריות בשנה נוספת או 15,000 קילומטר בתשלום שנתי של 515 שקל ב-10 השנים הראשונות ו-799 שקל לאחר מכן, מה שתורם לשקט הנפשי.
יונדאי איוניק
מנוע: היברידי 1.6 ליטר, 141 כ״ס
תיבה: אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים
תאוצה ל-100 קמ״ש: 11.1 שניות
צריכת דלק יצרן: 21.7 ק״מ לליטר
מחירון יצחק לוי לשנתון 2019: כ-94 אלף שקל
סביר כי לא תוכלו לצאת לסיבוב בשכונה מבלי להבחין לפחות באיוניק אחת ולא בכדי תפס הדגם במהירות את מקומו בצמרת טבלאות המכירה. לאיוניק ממדים חיצוניים שיספקו כל צורך משפחתי ואבזור נדיב הכולל גם מעטפת בטיחות מקורית מקיפה. לזה תוסיפו מרכב חמש דלתות בסגנון פאסטבק המאפשר גישה נוחה אל תא המטען. תא הנוסעים לעומת זאת, עשוי בעיקר מחומרים נוקשים, אך עמידים. האיוניק נמכרה לאורך השנים בעיקר בגווני ליסינג (לבן וכסף), אך אם תחפשו טוב תוכלו למצוא גם כמה אמיצים שהזמינו את הדגם בצבע כחול ואפילו באדום. בשנת 2022, הפסיקה יונדאי את ייצור הדגם והשם ״איוניק״ עבר לייצג את ליין הדגמים החשמליים מתוצרתה. את מקומה של האיוניק בשוק המקומי תפסה האלנטרה שחזרה ארצה, כשהיא מצוידת בהנעה היברידית גם כן.
למערכת ההיברידית של רכבי יונדאי ניתנת אחריות יצרן ל-7 שנים או 150,000 קילומטר (המוקדם מביניהם) וניתנת האפשרות להאריך את משך האחריות בשנה נוספת או 15,000 קילומטר בתשלום שנתי של 399 שקל ועד 9 שנים או 180,000 ק״מ.
קיה נירו
מנוע: היברידי 1.6 ליטר, 141 כ״ס
תיבה: אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים
תאוצה ל-100 קמ״ש: 11.5 שניות
צריכת דלק יצרן: 20.4 ק״מ לליטר
מחירון יצחק לוי לשנתון 2019: כ-91 אלף שקל
קיה נירו, שחולק מכלולים רבים עם האיוניק שהזכרנו קודם, נחת בישראל בניסיון להתחקות אחר ההצלחה של האח הגדול; קיה ספורטאז׳. כמוהו, גם הקרוסאובר הקוריאני הציע חבילת בטיחות מתקדמת כסטנדרט, פריט אבזור שכיום נראה לנו מובן מאליו אך באותה תקופה נחשב לפורץ דרך. תנוחת הישיבה בנירו אומנם גבוהה יותר ממשפחתית ממוצעת אך נמוכה וצפופה מרכבי פנאי בקטגוריה הקומפקטית, מה שלא הפריע לו להפוך ללהיט מכירות. האבזור מכובד אך תא הנוסעים לעומת זאת מרגיש אפרורי. מערכת מתלים המכוילת על הצד הקשיח, הופכת את המכונית למעט קופצנית על שיבושים חדים אך בידוד הרעשים מוצלח. בהמשך, הצטרפו גם גרסאות פלאג-אין הייבריד ובאיחור לא אופנתי גם גרסה חשמלית, אך זו ההיברידית היוותה את מרבית נתח המכירות.
למערכת ההיברידית של רכבי קיה ניתנת אחריות יצרן ל-5 שנים או 100,000 ק״מ (המוקדם מביניהם) וניתנת האפשרות להאריך את משך האחריות בשנה נוספת או 15,000 ק״מ בתשלום שנתי של 250 שקל ועד 10 שנים או 200,000 ק״מ.
טויוטה ראב 4
מנוע: היברידי 2.5 ליטר, 200 כ״ס
תיבה: אוטומטית רציפה
תאוצה ל-100 קמ״ש: 8.3 שניות
צריכת דלק יצרן: 19.6 ק״מ לליטר
מחירון יצחק לוי לשנתון 2017: כ-100 אלף שקל
בשנות ה-90, זיהתה טויוטה את הצורך בייסוד קטגוריה חדשה של רכבים המשלבים את היתרונות של רכבי שטח יחד עם נוחות עירונית, והציגה את הדור הראשון של הראב 4, שהיה קטן וקומפקטי יותר מהמתחרים אך שמר על יתרונות שטח בסיסיים. הראב 4 בדור הרביעי, ניקה מעליו את הבוץ ואת אבק המדבר לטובת מערכת הנעה היברידית בגרסאות הבכירות. היא גם זכתה להספק מנוע מכובד ולביצועים טובים, אך זה הגיע על חשבון צריכת הדלק, שלא השתוותה אל דגמים היברידיים אחרים מתוצרת החברה. העיצוב החיצוני מחוספס ואיכות ההרכבה בתא הנוסעים גבוהה, אך שימו לב שמערכות בטיחות מתקדמות בדור זה של הראב 4 בולטות בהיעדרן.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מנוע: היברידי-נטען 2.0 ליטר, 203 כ״ס
תיבה: אוטומטית רציפה
תאוצה ל-100 קמ״ש: 11 שניות
צריכת דלק יצרן: 58.8 ק״מ לליטר
מחירון יצחק לוי לשנתון 2017: כ-100 אלף שקל
וזו כבר אחת למתקדמים, מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין הייבריד תסייע לכם ליהנות מכל העולמות ועל הדרך יכולה לחסוך לכם הרבה כסף. בעזרתה, את תוכלו לנסוע על כוחו של חשמל בלבד ואילו מנוע הבנזין ישמש כמאריך טווח. במידה ותאלצו את המכונית לנסוע ללא התערבות מנוע הבנזין תוכלו לעשות זאת עד לטווח של כ-54 ק״מ תיאורטיים – אך בוודאי יספיקו לרוב הצרכים היומיומיים של משפחה ישראלית ממוצעת בג'ונגל העירוני. לחובתו של האאוטלנדר נציין כי בניגוד לגרסת הבנזין, לזו ההיברידית אין מקום לשבעה נוסעים וגם נפח תא המטען נפגע בכמה עשרות ליטרים (לעומת גרסת 5 המושבים) כתוצאה ממיקום הסוללות בחלקה האחורי. בנוסף, כל עוד יש מספיק חשמל בסוללה צריכת הדלק תהיה מצוינת, אבל ברגע שהוא יאזל הנתון יפגע משמעותית.
למערכת ההיברידית של רכבי מיצובישי ניתנת אחריות יצרן ל-8 שנים או 160,000 ק״מ (המוקדם מביניהם).