היום (ד') הכריזה יבואנית טויוטה בישראל על אפשרות רכישת הארכת אחריות על דגמי היצרנית לתקופה של עד 15 שנים או 250,000 ק"מ (המוקדם מביניהם). הצהרה הזו עומדת בקנה אחד עם תדמית האמינות שצברה היצרנית לאורך השנים המתבטאת גם בכבישים, כאשר לא מעט דגמי טויוטה ישנים נעים בכבישי ישראל ואף דגמי שטח שלא עברו חיים קלים במיוחד כדוגמת ה-FJ והלנד קרוזר כמובן.
מבדיקה שערכנו, לאחר כ-15 שנים נעים בכבישי ישראל כ-85% מדגמי הקורולה, כ-90% מדגמי היאריס, וכ-94% מדגמי הראב 4. כך שאין ספק שמספר רב של לקוחות המותג יהנו מאותה אחריות מורחבת. אך מה בדיוק היא כוללת?
האחריות שמקבלים על דגמי טויוטה חדשים אורכת 3 שנים "מפגוש לפגוש", לאחר מכן ניתן להאריכה בשנתיים נוספות (עד 5 שנים) ובמגבלות מסוימות. החל מהשנה השישית האחריות מצטמצמת וממוקדת במכלולים שונים כגון מנוע, תיבת הילוכים וכדומה. את האחריות ניתן לרכוש לתקופות מוגדרות של חצי שנה, שנה ושנתיים, בהתאם לסוג הרכב. כמו כן במסגרת זו יינתנו גם שירותי דרך שונים. אם תמכרו את הרכב לאחר רכישת האחריות המורחבת, היא תעבור אוטומטית לבעלים הבאים. להלן הפרטים הכלליים על התוכנית, וכמו תמיד אנו ממליצים לקרוא היטב את כתב האחריות:
עלויות:
לדוגמה, רכבים פרטיים (בנזין, היברידי או חשמל) עלות רכישת שנה נוספת, 4 עד 5 שנים או עד 100,000 ק"מ (המוקדם מביניהם) עומדת על 999 ש"ח או רכישת שנתיים (שנה רביעית+חמישית) ב-1,649 ש"ח. מעבר לכך, אחריות מהשנה השישית ומעלה, למשך שנה אחת, תעלה 515 ש"ח, כך עד 15 שנים או 250,000 ק"מ (המוקדם מביניהם).
העלויות לדגמי השטח (היילקס ולנד קרוזר) עומדת על 3,499 ש"ח לשנים ארבע+חמש ומהשנה השישית העלות עומדת על 749 ש"ח.
כמו כן תוצע תוכנית ייעודית לרכבי העבודה (סיטי, פרואייס) לתקופה של 4 עד 5 שנים (140,000 ק"מ או 175,000 ק"מ, בהתאמה).
תנאי האחריות המורחבת:
כמו בכל כתב אחריות, נדרשים בעלי הרכב לשמור על תחזוקה מלאה בהתאם להוראות היצרן, כאשר הטיפולים השוטפים אינם נכללים כמובן במסגרת האחריות. בעלי הרכב אינם נדרשים לבצעם במרכזי השירות של היבואן, אך עליהם להוכיח כי הטיפולים בוצעו בדיוק ובהתאם להוראות, כמו למשל סוג השמן והתקן המתאים, מרווחי טיפולים וכו'. את האחריות ניתן לממש רק במרכזי השירות של היבואנית. כמו כן בלאי טבעי כגון שחיקת בלמים אינו נכלל במסגרת האחריות.
מה עוד לא נכלל? שינוי צבע ו/או קילופים, מבחוץ ובתא הנוסעים, כמו כן בהגה, בריפודים ובחלקי הפלסטיק. התקנות מקומיות כגון מערכת הגנה, שמע, קודנית וכו' (גם אם נעשו במעמד רכישת הרכב). עוד פריטים שאינם נכללים הם מכלול המצמד (קלאץ'), ציריות וגומיות לציריות, מצבר מתח נמוך 12 וולט ועכירות פנסים.
גם אם יתגלה שינוי שלא כחוק במד הנסועה לא ניתן יהיה לכלול את הרכב באחריות, רכב שפורסם שמיועד לגריטה או אובדן להלכה שהוחלט להחזירו אל הכביש, שימוש לא נכון ברכב, כגון העמסת יתר או כניסה למסלולי מרוצים, שימוש בדלק לא מתאים, שינויי מבנה שלא לפי הוראות היצרן, נזק בעקבות התקנות מיגוני גחון למשל, שינוי או מחיקת מס' זיהוי רכב או מנוע ועוד.