פיג'ו 3008 החדש במבחן: עוד יותר טוב?

ה-3008 בגלגולו השלישי הוא מלאכת עיצוב, אך במה הוא טוב יותר מקודמו המצטיין? ואיך יחידת ההנעה החדשה?

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל
שנה גודל פונט א א א א

פיג'ו 3008 אחראי במידה רבה לשיקום תדמית המותג בישראל, אבל רגע, לא זה מהדור הראשון, אלה זה מהדור השני שהגיע לישראל בשלהי 2016 ומאז העלה על כבישי ישראל מעל ל-20 אלף יחידות.

האם הדור השלישי, זה שמבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי STLA Medium העלה את הרמה כמו קודמו? האם המתחרים שהתפתחו גם הם צריכים לחשוש? יצאנו למבחן מקומי כדי לעמוד על טיבו של יורש העצר.

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב מרשים מבחוץ ומבפנים ואיכות החומרים טובה מאוד. המרווח מאחור אינו מצטיין, לצד תא מטען גדול ושימושי.
איכות נסיעה ואבזור: נוחות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים. רשימת האבזור מכובדת וכך גם מערך הבטיחות שפעל בצורה טובה.
ביצועים והתנהגות: מנוע ה-1.2 ליטר החדש מספק ביצועים טובים יחסית, חסכוני מקודמו, אך לא חזק במיוחד. התנהגות הכביש דינאמית, הוא רוכן במעט תחת עומס, אך באופן סביר ומקובל לגמרי.
למי מתאים: לכל מי שאהב את ה-3008 היוצא - החדש מציג שדרוג כמעט בכל סעיף.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-186,990 שקל (רכב המבחן 191,890 שקל)

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

העיצוב החיצוני שומר על זהות מותגית וייחודית בנוף הנוכחי
העיצוב החיצוני שומר על זהות מותגית וייחודית בנוף הנוכחי
גם בתא הנוסעים לא חסכו תקציבים ממעצבי פיג'ו
גם בתא הנוסעים לא חסכו תקציבים ממעצבי פיג'ו

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב בכללותו הוא מלאכת מחשבת. בעידן בו רכבים הופכים דומים יותר ויותר מסיבות שונות (שיתופי פלטפורמות, אווירודינמיות או עצלנות...), בפיג'ו שמרו על זהות מותגית חזקה וקשר לדור היוצא. הסבכה עם המראה הדינאמי שנמתחת אל תאורת הלד בצורת תפרי אריה יחד עם הפנסים הצרים ומכסה המנוע שנמשך קצת יותר ויוצר פרצוף "כועס". הפרופיל הפך "קופה" עם זווית חדה של השמשה האחורית שנגמרת בזנב קצרצר, כאשר חלקו האחורי נראה זקוף ומאחור מתקבלת צורת פירמידה שכזו. הוסיפו לכך זוויות בשפע, ספוילר "אוזני חתול", תאורת לד מעוצבת וקיבלתם את אחד הג'יפונים המגניבים כיום.

גם מבפנים פיג'ו לא חסכו על תקציבי המעצבים, שהפכו בעידן הנוכחי לחשובים יותר יותר כדי למכור רכבים. גם כאן, תא הנוסעים הוא התפתחות מהדור היוצא, עם דשבורד שופע זוויות, מסך המולטימדיה האחוד והצף, ותצורת ה-i-Cockpit החדשה והפנורמית, כשהפעם קל יותר למצוא תנוחת נהיגה שאינה מסתירה את לוח המחוונים. איכות החומרים והרכבה טובה מאוד, עם דיפון גומי עבה בחלקו העליון של הדשבורד, דיפון בד בחלקו האמצעי וכך גם בדלתות. בנוסף, גימור דמוי הקרבון שבדשבורד נעים ורך, וגם דמוי העור (שמרגיש סינטטי) שבמשענות היד שבדלתות ובמושבים משולבי הבד. הקונסולה המרכזית מצופה בחלקה בד ובמקום בו רגל ימין של הנהג פוגשת בה, ישנו דיפון גומי שינעים את המגע. חלקו התחתון של תא הנוסעים מדופן בפלסטיקה פשוטה, כזו שמקובל למצוא בכל דגמי הסגמנט. ולסיכום – מדובר באחד מתאי הנוסעים המקוריים והיפים בקטגוריה, ואולי בכלל בין הרכבים העממיים.

הנדסת האנוש, באופן מפתיע ולמרות המסכים הרבים, טובה. היא טובה בזכות מיקום פקדים טוב על ההגה ומאחוריו, נגישות בשליחת יד אל מסכי המגע, אבל מה שעוזר לה בעיקר הוא יכולת התאמה אישית מורחבת מאוד, ואנו לא מדברים על בחירת צבעים בתאורת האווירה, אלא על היכולת לבחור מה יהיו כפתורי המגע הגדולים במסך התחתון (בהתאם לרמת הגימור או חלק מחבילת מולטימדיה בעלות של 3,000 שקל) ולאפיין את המסכים בלוח המחוונים וגם את אלו שבמסך המולטימדיה - כך למשל תוכלו לקבוע בכל מסך את כפתורי בקרת האקלים, תוכלו ליצור גם כפל כפתורים כמו למשל קיצור נוסף לשיקוף הטלפון גם במסך התחתון, וכפועל יוצא התחושה היא כשימוש בטלפון הנייד שלכם (כל עוד הוא לא נוקיה או בלקברי זצ"ל). אך בכל זאת הערה קטנה - המערכת לא בעלת התגובתיות הכי מהירה, וגם נטרול האנימציות לא ממש משפר את המצב, ובנוסף היא סרבה לשנות צבע המסכים, כך שנאלצנו להסתפק בכיתוב לבן על רקע שחור. אבל לא הכל מושלם - כך למשל בורר ההילוכים מרגיש רחוק יחסית, אין מגב אחורי או כפתור הדלקה / כיבוי לכל אורות הפנים.

המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, הם נוחים מאלו של הדור היוצא, בעיקר בזכות תוספת רוחב ובנוסף תמיכת הירכיים לא נוקשה כבעבר. מאידך, המושב הרגיש קצר מדי. שדה הראייה טוב יחסית, בעיקר לפנים ולצדדים. במבט לאחור נתקלים בקורה עבה, אבל החלונות המשולשים מקלים במעט את המצב. בכל מקרה, סוף סוף יש מצלמות היקפיות וגם איכותן גבוהה מבעבר.

הכניסה למושב האחורי נוחה וקל לחגור ילדים, אם כי מפתח הדלת לא רחב במיוחד ולמזלנו הגג יורד לאחור קצת אחרי משענת הראש. למרות בסיס גלגלים שגדל ב-5.5 ס"מ (273 ס"מ) המרווח אינו מצטיין, בעיקר לברכיים, אך הצלחנו לשכן שם כיסא בטיחות, ילד קטן ומבוגר.

השימושיות של ה-3008 החדש טובה מאוד. הוא מצויד לראשונה כמדומני בתא עילי למשקפי שמש, משענת היד המרכזית מכילה תא גדול בתוכה עם תא קטנטן מתכוונן וגם מיזוג, יש שני מחזיקי כוסות (גבוה ונמוך), ותא נסגר נוסף בקונסולה המרכזית ובתוכו גם שני שקעי USB ושקע 12 וולט, אך לא כל טלפון יוכל לנוח שם בשכיבה והוצאת כבל החוצה לא מאפשרת סגירה שלו מבלי למעוך את הכבל (מגרעת קטנה הייתה פותרת את הבעיה). על התא עצמו אפשר להניח מכשיר נייד, אך אם תיקחו פנייה חדה שמאל הוא עלול להתעופף. אך אל דאגה, מיקום משטח הטעינה האלחוטית בטוח הרבה יותר.

תא המטען בנפח 520 ליטר, הוא גדול ושימושי, בעל רצפה שטוחה וגם גבוה יחסית. יש שני וויי תליה, שני תאים בצדדים ושקע 12 וולט. את הרצפה ניתן להנמיך ותחתיה נמצא גלגל חליפי וכלי נהג, שם גם תוכלו לזרוק כל מיני חפצים שונים. בפיג'ו שמרו על הטריק מהדור היוצא, וכאשר תרימו את הרצפה בזווית, היא תיתפס בשתי הבליטות הקפיציות שבצדדים. משיכה קלה מטה והיא תחזור למקומה.

בסיס הגלגלים גדל ב-5.5 ס"מ
בסיס הגלגלים גדל ב-5.5 ס"מ
אבל המרווח מאחור לא מצטיין
אבל המרווח מאחור לא מצטיין
המון אפשרויות התאמה אישית במסכים השונים
המון אפשרויות התאמה אישית במסכים השונים

איכות נסיעה ואבזור
הנוחות העירונית טובה מאוד, אך לא מצטיינת. ניכר כי השקיעו בכיול מתלי ה-3008, הוא סופג היטב שיבושים שונים למרות חישוקי "19. הוא גם עובר פסי האטה בצורה טובה ושומר על ריסון מכובד, אך מאידך, שיבושים חדים יוציאו אותו משלוותו. כושר התמרון טוב מאוד. הנוחות הבין עירונית טובה מאוד גם כן, עם תחושה יציבה בכביש גלי ובידוד רעשים טוב למדי.

ה-3008 החדש מוצע כעת בשתי רמות גימור, Allure ו-GT, כאשר ה"אלור" דומה ל"פרימיום" היוצאת, וכוללת רשימה אביזרים מכובדת למדי, חלקם כבר הזכרנו קודם ונציין את שני מסכי "10 מחוברים בצורה קעורה או מסך "21 אחוד, כחלק מחבילת שדרוג למולטימדיה. רק שוב עולה השאלה, מדוע מסרבים בסטלנטיס להוסיף פונקציית "אוטו-הולד" לבלם היד החשמלי.

מערך הבטיחות מקיף וכולל את כל המערכות המקובלות, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת ועוד. במהלך המבחן הוא פעל בצורה טובה, ואם כבר מערך מקיף, חבל שבגרסת ה"אלור" אין שמירה על מרכז נתיב, אלא רק ב-GT.

מושבים נוחים ותומכים גם בגרסת הכניסה
מושבים נוחים ותומכים גם בגרסת הכניסה
תא מטען גדול ושימושי בנפח של 520 ליטר
תא מטען גדול ושימושי בנפח של 520 ליטר

ביצועים והתנהגות
מנוע הבנזין החדש, גם כן בנפח 1.2 ליטר, אך הפעם יש סיוע מיקרו-היברידי, שרשרת תזמון (במקום רצועה טבולה) והספק גבוה יותר של 136 כ"ס (+6 כ"ס). ההאצה ל-100 קמ"ש על הנייר עומדת על 10.2 שניות (איטי בחצי שנייה לעומת הדור היוצא).

אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, לראשונה בפיג'ו-סיטרואן, תוצרת Punch הבלגית, ומחליפה את זו הפלנטרית עם 8 הילוכים הוותיקה והטובה של אייסין. ימים יגידו האם זו הייתה בחירה טובה של קברניטי היצרנית.

פעולתה של התיבה כמעט ואינה מורגשת והיא די חלקה, פרט למעבר בין ההילוכים 1 ו-2, כאשר גם אז בעיקר נשמעים קולותיו של ה"רובוט". התיבה מזדרזת להעלות הילוכים בשם הסיוע לצריכת הדלק, אך היא לא מהמהירות, ובנוסף היא פחות מתירנית בשימוש הידני ולא תוריד או תעלה הילוך רק כי רציתם, אלא רק אם זה "יתאים לה", כך שלבסוף השימוש בשליטה הידנית מההגה התקיים לטובת האטה מתונה או בנהיגה דינאמית כדי למשוך קצת את ההילוכים.

התחושה מיחידת ההנעה זריזה למדי, צבירת המהירות ליניארית ולא חזקה. יחידת ההנעה הזו תספיק לכל שימוש שגרתי וגם לשיוטים בכביש 6, כשתאוצות ביניים לעקיפה לא ידרשו תכנון מקדים רב מדי, וניכר שהסיוע החשמלי מחפה על איטיות התיבה וזמינות הכוח. עוד נציין כי פעולת היחידה המיקרו-היברידית טובה, אם כי לעיתים הורגש המעבר בין החשמל לבנזין וגם קולו של המנוע החשמלי נשמע לפרקים. יחידה זו דואגת לא פעם לעבור להנעה חשמלית בשיוט (אם אתם לא בתצוגה המתאימה, ספרות המהירות יצבעו כחול, כך תדעו שאתם נוסעים על חשמל) ובזחילה בפקקים הצלחנו להגיע למהירות של כ-25 קמ"ש על חשמל בלבד. לבסוף סיימנו את המבחן עם צריכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר. טוב יותר מהדור היוצא, אך לא מצריכות הדלק הטובות בקטגוריה.

בסעיף התנהגות הכביש נשמנו לרווחה. ה-3008 החדש על פלטפורמת STLA Medium שומר על התנהגות דינמית, כשלאווירה מוסיף ההגה הקטן והזריז, תגובות הבלמים טובות ומסייעות למנן את העוצמה, האחיזה טובה ולשלדה היזון חוזר טוב מאוד. אך לא הכל ורוד, ותחת עומס ישנה רכינה בולטת יותר מזו של הדור היוצא, אך היא לגמרי בגדר הסביר. יש גם בורר מצבי נהיגה, אך פעולתו בסיסית בין תגובות מתאימות לחיסכון לעומת ספורטיביות.

מנוע ה-1.2 ליטר החדש חסכוני יותר ומספק ביצועים טובים יחסית. תיבת ההילוכים איטית יחסית
מנוע ה-1.2 ליטר החדש חסכוני יותר ומספק ביצועים טובים יחסית. תיבת ההילוכים איטית יחסית
נראה טוב גם מאחור
נראה טוב גם מאחור

סיכום
אם אהבתם את ה-3008 מהדור היוצא, אין ספק שתאהבו גם את פיג'ו 3008 החדש - העיצוב מרשים ובולט בנוף הג'יפונים הקומפקטיים, תא הנוסעים יוצר אווירה ייחודית עם איכות חומרים טובה מאוד, תא המטען שימושי, רשימת האבזור והבטיחות מכובדת ומנוע ה-1.2 ליטר החדש מספק ביצועים טובים יחסית, לצד שדרוג מערכת התזמון וסיוע מיקרו-היברידי ששפרו במעט את צריכת הדלק.

לצד זאת, הנדסת האנוש דורשת השקעה בהתאמה אישית ובכל זאת תצטרכו להתרגל לכמה מוזרויות, והמרווח מאחור אינו מהטובים בקטגוריה. אך אלו ממש לא "דיל ברייקר", הבעיה של ה-3008 החדש היא לא בדברים שהוא פחות טוב בהם, אלא בכך שהיום המתחרים כבר לא נרדמו על השמירה ומציגים איכויות שלא פעם מתעלות על האריה החדש, כאשר לצד זאת התחרות מסין עזה ביותר, האופציות החשמליות אטרקטיביות והתמחור משחק עניין חשוב.