מה השתנה? עדכוני מחירים בסמלת
היא מיבואניות הרכב הגדולות בישראל, שמשווקת כיום לא פחות מתשעה מותגים ועוד שלושה סיניים. בדומה ליבואניות אחרות, מאז תחילת השנה חלו שינויים במחירונים, לכאן ולכאן
אחרי שבדקנו בכמה התייקרו או הוזלו דגמי "פריסבי", הפעם בדקנו את השינויים אצל אחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל – סמלת – המחזיקה בזיכיונות הייבוא למספר עצום של מותגים: סובארו, פיאט, אבארט, אלפא רומיאו, מזראטי, ג'יפ, ראם (דודג' וקרייזלר), איווקו, פרארי וגם בשלושה מותגים סיניים – הונגצ'י, WEY ולאחרונה קיבלה לידה גם את "ליפמוטור" עם תחילת שיווק חגיגית ל-C10 בשבוע הבא.
לעדכוני המחירים ישנם כמובן הסברים רבים, כגון התייקרות חומרי הגלם, השבבים והטכנולוגיה, שמשפיעים על עלויות הייצור של היצרנית ובהתאם לתמחור אותו הם נותנים ליבואנית המקומית, זאת בהמשך כמובן לעליית מחירי ההובלה והשינוע בעולם, כמו גם איומי החות'ים על ספינות שונות המעוניינות לעבור בתעלת סואץ ובמקום זאת מקיפות את כל יבשת אפריקה.
נזכיר כי המחירונים הושוו לאלו שפורסמו בפתיחת 2024 לצד אלו הקיימים נכון למועד פרסום הכתבה. אך זהו כמובן לא הסוף, שכן המע"מ צפוי לעלות באחוז אחד ל-18%, עדכוני נוסחת "המס הירוק" וכמובן עננת ביטול הטבת המס למכוניות חשמליות או לכל הפחות עלייה משמעותית במיסוי שלהן. אז מה בכל זאת השתנה אצל מותגי סמלת? בחרנו להתייחס למותגים הפרטיים והנפוצים יותר, ללא המסחריות של פיאט, איווקו וראם וללא מותגי העל פרארי ומזראטי.
סובארו
הקרוסטרק התייקר ב-5,000 שקל בגרסת הכניסה "טורינג" ומחירו מתחיל כעת ב-170 אלף שקל. גרסת הביניים "לאקשרי" התייקרה ב-2,000 שקל, והגרסה הבכירה "אקזקיוטיב" שמרה על מחירון ינואר 2024.
הפורסטר הגיע בדור חדש ובהתאם מחיר גרסת הכניסה "פרימיום" (206 אלף שקל) התייקר ב-26 אלף שקל לעומת גרסת ה-Z הבסיסית של הדגם היוצא, אך נציין כי לעומתה מדובר בגרסה מאובזרת באופן משמעותי ואם נשווה את גרסת ה"פרימיום" החדשה ל-XS של הדור היוצא, אפשר לומר שמחירו הוזל ב-3,000 שקלים.
רכב המנהלים-שטח, סובארו אאוטבק, התייקר ב-3,000 שקל ומחירו מתחיל ב-240 אלף שקל לגרסת ה"לימיטד", בעוד גרסתו המאובזרת יותר, "לאקשרי", התייקרה ב-7,000 שקל ל-270 אלף שקל.
האיבולטיס הגדול שמר על מחירי תחילת השנה, 320 אלף לגרסת ה"לימיטד" עם 8 מושבים ו-350 אלף לגרסת ה"לאקשרי" עם 7 מושבים.
פיאט ואבארט
פיאט 500 הקטנה שמרה על מחיר תחילת השנה, בגרסאות ההצ'בק, 3+1 ובקבריולה, ומחירה מתחיל ב-150 אלף שקל.
באבארט ה-595 הידנית שמרה על מחיר תחילת השנה שעומד על 160 אלף שקל.
JEEP
הגרנד צ'ירוקי הגדול, נמכר כעת רק בגרסת ה"לימיטד" ומחירה נותר ללא שינוי ועומד על 470 אלף שקל.
האוונג'ר הקטן והחשמלי עבר הוזלת מחירים, כאשר גרסת הכניסה "לונגיטוד" הוזלה ב-10 אלף שקל ומחירה מתחיל כעת ב-180 אלף שקל, ואילו גרסת הביניים "אלטיטוד" והבכירה "סאמיט" הוזלו ב-20 אלף שקל ל-190 אלף שקל ו-200 אלף שקל, בהתאמה. גרסאות הבנזין נותרו ללא שינוי ומחירן מתחיל ב-155 אלף שקל.
הקומפאס הקומפקטי שהגיע באפריל בגרסה מעודכנת עם מנוע 1.5 ליטר במקום 1.3 ליטר שמר על מחירון תחילת השנה, שהיווה התייקרות של כ-11 אלף שקל בגרסת הכניסה, אך מדובר ברמת הגימור "אלטיטוד" המאובזרת יותר של ה-1.5 ליטר החדש, לעומת ה"לונגיטוד" של ה-1.3 ל'.
אצל הרנגלר האייקוני שגם הגיע בחודש מאי לאחר עדכון, המחירים נותרו ללא שינוי, ואף נזכיר כי גם לאחר העדכון מחירו לא התייקר ביחס לרמות הגימור המקבילות. את הרנגלר תוכלו לקבל החל מ-380 אלף שקל לגרסה הארוכה ברמת הגימור "ספורט S" (שהינה מאובזרת יותר מה"ספורט S פלוס" היוצאת), דרך גרסת רוביקון קצרה ועד הרוביקון PT במחיר של 470 אלף שקל.
אלפא רומיאו
הקרוסאובר טונאלה שמר על מחירי תחילת השנה ומחירו מתחיל ב-230 אלף שקל לגרסת ה"ספרינט" 130 כ"ס וה-TI עם 160 כ"ס תעלה לכם 270 אלף שקל.
הג'וליה המחודשת שהגיע בפברואר, גם כן לא התייקרה ומחירה מתחיל ב-340 אלף לגרסת הוולוצ'ה 280 כ"ס הנעה אחורית, מחיר שבזמנו היווה התייקרות של 40 אלף שקל לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים האחרונה שכלל בעיקר חתימת תאורה חדשה לפנסים, פגוש שעודכן קלות ולוח מחוונים דיגיטלי "12.3.
גם הסטלביו מציג מצב דומה, כאשר שמר על מחירי פברואר 2024, אז הגיע מעודכן קלות, אך גם כאן מדובר היה בהתייקרות של 40 אלף שקל לעומת הדגם טרום העדכון.
הונגצ'י
רכב הפנאי-יוקרה הסיני E-HS9 שמר על מחירי תחילת השנה, כשגרסת הכניסה "לאקשרי" תעלה 399 אלף שקל ואילו מחיר הגרסה הבכירה עם הטווח המוגדל עומד על 499 אלף שקל.
WEY
גם אצל המותג הסיני השני של סמלת, WEY נותרו מחירוני ה-Coffee 01 וה-Coffee 02 כבתחילת השנה, כאשר ה-01 מתחיל ב-300 אלף שקל וה-02 ב-240 אלף שקל, מה שמציב אותו בשלב זה כרכב הפלאג-אין הזול בישראל (90 שקל פחות מפיג'ו 3008 היוצא).
לסיכום, ניתן לומר כי מחירון מרבית מותגי סמלת נותר יציב לאורך השנה, פרט לקרוסטרק ולאאוטבק של סובארו שהתייקרו ללא שינוי מהותי במפרט, התייקרויות אחרות מצאנו באלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו המחודשות ובג'יפ קומפאס שלמעשה הגיע עם מנוע חדש ורשימת אבזור משופרת. לצד זאת, ג'יפ אוונג'ר דווקא הוזל, הרנגלר התחדש ושמר על אותו מחירון וכך גם בשאר המותגים והדגמים.