ג'נסיס GV80 היה מהרכבים הראשונים של ג'נסיס בישראל, כשהגיע בפברואר 2021 (כשנה לאחר שהוצג). בספטמבר 2023 עבר מתיחת פנים שכללה עדכוני עיצוב שתרמו למראה המרשים, תא נוסעים חדש, אך מעניין מכך הייתה תוספת גרסת דמויית קופה, שלמרות הגג המשתפל שמרה על מידות קרובות מאוד לגרסה ה"מרובעת". כעת, ה-GV80 המחודש וה-GV80 Coupe נחתו בישראל, כאשר מחיר הכניסה התייקר ב-20 אלף שקל, שמביאים עימם גם יחידת הנעה חדשה ושדרוגים לאבזור.
בהזדמנות זו נספר שבג'נסיס לא מתכוונים לעצור ולאחרונה סיימו להקים מפעל חדש בארה"ב, כאשר התכנון הוא להגיע לייצור של 400,000 רכבים בעולם, זאת בהמשך להרחבת היצע הדגמים וההנעות, כמו למשל ה-GV90 הענק, המבוסס על רכב הקונספט "נאולון", שצפוי ב-2026, גרסאות ה-MAGMA הספורטיביות וכמו גם דגמי הקונספט מסדרת X, כשהראשונה שתיכנס לייצור סדרתי תהיה הקבריולה.
יחידות הנעה וביצועים
את מנוע הדיזל שהוצע ב-GV80 טרום מתיחת הפנים הפסיקו להציע בג'נסיס, וכן מנועי הבנזין הקודמים לא עמדו בתקינה האירופאית, כך הרכבים מגיעים עם מנוע בנזין חדש ובתקינה קנדית, אך ברשותכם נתחיל קודם עם זה שבקופה המסקרנת.
ה-GV80 קופה מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר כפול מגדשי טורבו, סיוע מיקרו-היברידי ובנוסף עם מגדש-על אלקטרוני (שמקבל כוחו מהמערכת ההיברידית). ההספק עומד על 409 כ"ס (415 כ"ס בשיטה המטרית PS) ו-56 קג"מ שזמינים מסל"ד נמוך של 1,300 סל"ד בלבד לאור שלושת המגדשים והתמיכה החשמלית. אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות, ומדובר ברכב לא קטן השוקל מעל ל-2.3 טון, ומצד שני צריכת הדלק שעומדת על 8.4 ק"מ לליטר.
כמו כן, לקופה גם דיפרנציאל אחורי אלקטרוני מוגבל החלקה, זאת לצד בורר מצבי נהיגה עם מצבי שטח, בקרת ירידה במדרון לצד מצב ספורט כמובן ומערכת Flex Brake המאפשרת לבחור את אופי עוצמת הבלימה כשהקליפרים מסוג מונובלוק.
ה-GV80 המחודש מצויד במנוע זהה לקופה, אך בהספק מופחת של 375 כ"ס, שהם 97 כ"ס יותר מגרסת הדיזל היוצאת (54 קג"מ ב-1,300 סל"ד, לעומת 60 קג"מ ב-1,500 בדיזל), תיבת ההילוכים זהה, ההנעה כפולה, ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות (שיפור של 0.6 שניות מהדיזל). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 8.0 ק"מ לליטר, ובהשוואה למנוע הדיזל היוצא, מדובר ב"הרעת תנאים" לעומת 11 ק"מ לליטר. ב-GV80 לא נפגוש בדיפרנציאל האחורי.
רמות גימור
גרסת הכניסה של ג'נסיס GV80 המחודש, "אלגנט", ממשיכה להציע אבזור עשיר הכולל כעת מסך "27 המשלב באופן אחיד בין לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, רמת גימור "אלגנט" חדשה מוותרת על מושבי ה-Ergo שכללו עיסוי, אך מוסיפה אוורור במושבים הקדמיים וחימום באחוריים (חדש), הגה מחומם, וילונות אינטגרליים בשורה השנייה, שורת מושבים שלישית עם קיפול והרמה חשמליים מתא המטען, ומערכת מתלים אדפטיביים הכוללת מערכת הסורקת את הכביש להתאמה מיטבית לנוחות – כל אלו הוצעו בעבר ברמת הגימור הגבוה יותר "לאקשרי", וכעת גם מצטרפת מערכת חניה אוטומטית עם אפשרות שליטה מרחוק. רשימת אבזור זו מצטרפת לאבזור המוכר הכולל הגה מתכוונן חשמלית, משטח טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, גג פנורמי, תא מטען חשמלי נפתח ללא מגע, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, סגירת ואקום, חישוקי "20 ועוד.
גרסת ה"לאקשרי" החדשה מוסיפה על אלו את מערכת העיסוי למושבים הקדמיים, דיפון פנימי עץ, דיפון תקרה זמש, תצוגה עילית צבעונית, ישנה גם מערכת אקטיבית להפחת רעשים בתא הנוסעים, במקום מערכת השמע של "לקסיקון" עם 18 רמקולים ישנה כעת אחת של "בנד & אולפסן", הוילונות האחוריים חשמליים (חדש) והמראה נגד סנוור הפכה דיגיטלית (חדש).
ה-GV80 קופה מוצעת בגרסת ה"לאקשרי", אך היא בעלת רשימת אבזור שונה - ללא שורת מושבים שלישית כמובן, ללא וילונות מאחור ותצוגה עילית, המראה המרכזית אינה דיגיטלית וכן ללא מערכת הפחתת הרעשים. אך מעליה נוכל למצוא רמת גימור נוספת, "אולטימייט", המחזירה את מערכת הפחתת הרעשים, המראה הדיגיטלית, התצוגה העילית והוילונות מאחור (אך הם ידניים) ומוסיפה אוורור למושבים האחוריים שגם מתכווננים חשמלית ודיפון פנים קרבון במקום עץ.
בבטיחות אין הבדלים בין הדגמים ורמות הגימור ונמצא כאן מערך בטיחות מקיף ביותר, כולל התרעת שכחת ילד מבוססת חיישן ומערכת זיהוי ידיים על ההגה המזהה אחיזה בכל ההגה ללא צורך בהפעלת התנגדות כלשהי, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, תאורה אדפטיבית, 10 כריות אוויר ועוד.
ג'נסיס GV80 המחודש - מחירון:
ג'נסיס GV80 ברמת גימור Elegant יעלה 569,000 שקל
ג'נסיס GV80 ברמת גימור Luxury יעלה 639,000 שקל
ג'נסיס GV80 קופה - מחירון:
ג'נסיס GV80 Coupe ברמת גימור Luxury יעלה 669,000 שקל
ג'נסיס GV80 Coupe ברמת גימור Ultimate יעלה 719,000 שקל