מזל טוב: פורשה ופורד חוגגות בגרסאות מיוחדות

הטורבו של פורשה 911 חוגג 50 שנה ופורד מוסטנג מציינת כבר שישה עשורים - הן עושות זאת עם מהדורות מיוחדות שייוצרו בכמות מוגבלת

עמית מרצ'לי
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

שתי יצרניות של דגמים אייקוניים מציינות השנה את המאורע העגול במהדורות מיוחדות. הראשונה היא פורד שמציעה כעת ללקוחותיה את גרסת ה-60 שנה למוסטנג בצביעה כחולה מהפנטת, והשנייה היא פורשה, שמציינת 50 שנה ל-911 טורבו הראשונה שעלתה על רצפת הייצור.

מיתוס של רטרו וביצועים
בתערוכת פריז של שנת 1974, חשפה פורשה לעולם בפעם הראשונה מכונית ספורט בעלת ביצועים מרשימים, שבמובנים רבים קבעה אמות מידה חדשות על המנעד שבין ספורטיביות לעיצוב. ה-911 טורבו בגרסתה הראשונה התהדרה במנוע 3.0 אשר הפיק 260 כ"ס והאיץ עד למהירות מרבית של 250 קמ"ש, מה שהפך אותה למכונית הספורט החוקית לנסיעה בכביש המהירה ביותר בגרמניה משך תקופה ארוכה.

בשונה מהעשור האחרון, בו כמעט לכל מכונית עממית מוצמד מגדש טורבו יעיל, באותן שנים יזמה פורשה צעד אמיץ כשניסתה "לאלף" מנוע מוגדש ולהתאימו לנסיעות יומיומיות. כדגם אייקוני שמטרתו לעשות כבוד לגרסה אייקונית, בפורשה לא הלכו רחוק מדי עם העיצוב ודאגו להזכיר לכולם שמדובר בגרסה ייחודית.

טורבו מאז 1974
טורבו מאז 1974

אל גרסת ה-50 הוצמדו שלל מדבקות המשמשות כהומאז' ל-911 RSR טורבו 1973, והכיתובים השונים וחישוקי הגלגלים נצבעו בגימור מאט "Turbonite". בפורשה הוסיפו גם מערכת פליטה משודרגת ומתלים ספורטיביים עם הנמכת מרכז של 10 מ"מ, פנסי מטריקס לד אקטיביים וקליפרים מושחרים. גם בתא הנוסעים מעצבי פורשה הרשו לעצמם להתרפק על המורשת המפוארת, וכמחווה לדגמי העבר, מושבי המכונית רופדו מחדש בצורת משבצות ובכל חלקי התא הוטבעו כיתובי "טורבו 50"

יחידת ההנעה נלקחה מה-911 טורבו S ולה מנוע בוקסר בנפח 3.7 ליטר כפול מגדשים, המפיק 650 כ"ס, כשהכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים PDK כפולת המצמדים של פורשה, כל הדרך ל-100 קמ"ש בתוך 2.7 שניות זריזות במיוחד ועד ל-330 קמ"ש מרביים.

אנשי המותג אף דאגו לצייד באופן בלעדי את רוכשי המכונית בשעון-יד כרונוגרף תואם ועשוי טיטניום ולסיום - גרסת היובל ל-911 טורבו תיוצר במהדורה מוגבלת של 1974 יחידות (שנת החשיפה כאמור) ותחל להימסר ללקוחות בסוף השנה הנוכחית.

רטרו גם מבפנים
רטרו גם מבפנים
1974 יחידות בלבד
1974 יחידות בלבד

דוהר כבר שישה עשורים
מוסטנג ממשיכה בחגיגות 60 השנים לסוס הדוהר, והפעם משיקה מהדורה מיוחדת ומוגבלת כמובן. המוסטנג "60 שנה" זוכה לצביעה אייקונית בגוון כחול בריטני קלאסי, אשר הוצע לראשונה בשנת 1967 ויצבע על-גבי מרכב הפאסטבק של ה-GT המפורסמת ביותר באמריקה.

כחלק מהחבילה מוצעת המכונית עם מערכת אגזוזים משודרגת, בלמי "ברמבו" נשכניים וסרן אחורי המצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה. הצללית חושפת חישוקי גלגלים בסגנון רטרו בגודל "20 וסמלים בסגנון רטרו הנושאים את הספרה 60 מצאו את מקומם על הכנפיים הקדמיות. חזית המכונית מציגה סבכה עדכנית בעיצוב רשת עם "נחיריים" מודגשים, במטרה לצנן את מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר שפועם מתחת למכסה המנוע.

שישה עשורים של שרירים
שישה עשורים של שרירים
בתוך המוסטנג החגיגית נפרש מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי, אך כזה שזכה לעדכון עם תצוגות בהשראת החוגות הלבנות של גרסת ה-SVT Cobra מהשנים 1999-2001, זאת בנוסף לתצוגת רטרו אחרות שהוצגו בשנים האחרונות בסגנון לוחות השעונים של שנות ה-60 וה-80.
עדכון OTA יביא לכם גם תצוגת חוגות לבנות של גרסת ה-SVT Cobra
עדכון OTA יביא לכם גם תצוגת חוגות לבנות של גרסת ה-SVT Cobra
חישוקים ותגיות בעיצוב רטרו להשלמת האווירה
חישוקים ותגיות בעיצוב רטרו להשלמת האווירה
המהדורה המיוחדת, אשר תוצע גם בשלושה צבעים אייקוניים נוספים, תיוצר ב-1,965 יחידות בלבד - כהומאז' לשנה בה נחשפה מכונית המוסטנג הראשונה - ואם גם אתם מבולבלים מדוע החגיגות החלו מוקדם השנה, נספר שפורד החלה בבניית גרסאות טרום ייצור למוסטנג בחודש מרץ 1964, ואלו אשר יוצרו עד לחודש יולי של אותה השנה היו שונות מהמכוניות שיצאו משערי מפעלי החברה שנה לאחר מכן, ותוארו על-ידי פורד כדגמי 1965. כך או אחרת, ההרשמה להזמנת המהדורה המיוחדת בצביעה הכחולה הייחודית הסתיימה לאחרונה, ובפורד לא מאפשרים להכניס הזמנות נוספות.