הסטיישן חוזרת: ב.מ.וו M5 טורינג נחשפה

ה-M5 החדשה זוכה לגרסת סטיישן שימושית, אחרי כמעט 15 שנה שב.מ.וו לא הציעה תצורה זו בגרסה הקיצונית. ההנעה זהה לסדאן שנחשפה לפי כחודשיים, אך מה בכל זאת שונה?

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום יצרן
צילום יצרן
שנה גודל פונט א א א א

ב.מ.וו M5 החדשה, השביעית במספר וזו המבוססת על הדור השמיני של סדרה 5 (G60), הוצגה ביוני 2024 והביאה עימה את הנעת הפלאג-אין הייבריד מה-XM הגדול – מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר ובשיתוף מנוע חשמלי מגיעים להספק משולב של 727 כ"ס וכמעט 102 קג"מ; ובשידוך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות. נשמע מהר, אך למעשה היא הפכה איטית יותר מה-M5 CS בחצי שנייה. אבל כל זה לא הפריע ליצרנית הבווארית להחזיר להיצע את גרסת הסטיישן, טורינג בשפת ב.מ.וו, מאז הפעם האחרונה שהוצעה ב-E60, כלומר ה-E61 כמובן.

אחרי כמעט 15 שנה - הסטיישן הקיצונית חוזרת
אחרי כמעט 15 שנה - הסטיישן הקיצונית חוזרת
גם חזקה, גם חסכונית, וגם שימושית
גם חזקה, גם חסכונית, וגם שימושית
ומה בכל זאת ההבדלים מה-M5 סדאן?
ומה בכל זאת ההבדלים מה-M5 סדאן?

ב.מ.וו M5 טורינג מצוידת באותה יחידת הנעה היברידית-נטענת כשל הסדאן, המספקת מספר זהה של כ"ס ומומנט, וכמצופה היא איטית יותר, אך רק בעשירית שנייה, עם 3.6 שניות בדרך ל-100 קמ"ש. וכמו בסדאן, גם ל-M5 טורינג סוללה בקיבולת 18.6 קוט"ש (נטו) המאפשרת לה טווח נסיעה חשמלי של 61-67 ק"מ (6-2 ק"מ פחות מהסדאן, בהתאם לאבזור).

ה-M5 טורינג תתחרה בסטיישן ספורטיבית אחרת שגם מוכרת בישראל, הלא היא אאודי RS6 אוואנט, שבגרסת ה"פרפורמנס" מספקת 630 כ"ס ו-3.4 שניות ל-100 קמ"ש. אך אולי ב.מ.וו דווקא מכוונת לסאלונית סטיישן וספורטיבית אחרת – מרצדס AMG E 53 Hybrid, אך היא מספקת "רק" 612 כ"ס ו-3.9 שניות ל-100 קמ"ש, אך כמובן שהקונים הפוטנציאליים שלה מתעניינים יותר בשמירה על הסביבה ובהתאם היא מצוידת בסוללה גדולה יותר (21.2 קוט"ש, נטו) וטווח נסיעה חשמלי של 90-97 ק"מ. אבל כל זה נכון לפחות עד שמרצדס יציגו ל-E קלאס גרסת ה-63 S E-Performance שאם תזכה להספק שב-SL המחושמלת, הוא יגיע עד ל-816 כ"ס.

הטורינג קצת יותר גבוהה, אז יש יותר מרווח ראש מאחור
הטורינג קצת יותר גבוהה, אז יש יותר מרווח ראש מאחור
תא המטען גדול יותר - הדרך חזרה מאיקאה מעולם לא הייתה מהנה יותר
תא המטען גדול יותר - הדרך חזרה מאיקאה מעולם לא הייתה מהנה יותר
הקבינה כבר זהה לסדאן - וזה לא דבר רע
הקבינה כבר זהה לסדאן - וזה לא דבר רע

על כל הניפוחים והתוספות הספורטיביות אין ממש מה להרחיב – עיניכם רואות ואולי אפילו דומעות מהתרגשות, ובכל זאת נספר שכמו ה-M5 סדאן, גם הסטיישן מצוידת בצמיגים וחישוקי בגודל 285/40/20 מלפנים ו-295/35/21 מאחור, מערכת הנעה כפולה חכמה עם נטייה לאחור אך גם עם אפשרות להעביר 100% מהכוח לסרן האחורי המצויד גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת היגוי אחורי (עד 1.5 מעלות).

תא הנוסעים זהה לסדאן כמובן, עם לוח מחוונים ומסך מגע המחוברים להם יחדיו ("12.3 ו-"14.9, בהתאמה) כשישנם גימורי קרבון ואלומיניום להדגשת האווירה הספורטיבית כמו גם מושבי ספורט והגה ספורטיבי יותר עם כפתורי M ייעודיים. בהשוואה ל-M5 סדאן, מידות האורך והרוחב זהות (509.6 ס"מ ו-197 ס"מ, בהתאמה), אך הסטיישן גבוהה ב-0.6 ס"מ (151.6 ס"מ) מה שיקנה לכם עוד קצת מרווח ראש מאחור, והיא גם מסוגלת לשאת 70 ק"ג יותר (575 ק"ג), כשנפח תא מהטען שלשמו התכנסו, צמח ב-34 ליטר (500 ליטר) ומגיע עד 1,630 ליטר בקיפול מושבים – הדרך חזרה מאיקאה מעולם לא הייתה כה מהירה ומהנה.