הפלאג-אין בחוץ: סקודה קודיאק החדש בישראל מ-215,000 שקל
צפו בוידאו: הקודיאק בדור השני מגיע ברמת גימור אחת, אך עם 3 יחידות הנעה. בקרוב יצטרפו רמות גימור נוספות ומנוע 2.0 ליטר בנזין, ואילו גרסת ה-PHEV החדשה נמצאת בבחינה
הדור השני של מוביל הנוסעים הצ'כי, סקודה קודיאק, נחשף לראשונה באוקטובר 2023 והספקנו להתרשם ממנו בהשקת הנהיגה האירופאית - כאשר הפלטפורמה זהה, העיצוב הוא אבולוציה לדור הראשון ואילו תא המטען צמח ב-56 ליטר חשובים ל-289 ליטר, כשכל המושבים בשימוש. כעת, היבואנית צ'מפיון מוטורס, החלה בשיווקו בישראל כשהוא מגיע בשלב זה רק ברמת גימור אחת, אך עם 3 יחידות הנעה ובהשוואה לרמת האבזור, המחיר נותר ללא שינוי. מה השתנה מהדור היוצא?
יחידות הנעה
סקודה קודיאק החדש יציע בשלב זה 3 יחידות הנעה המוכרות לנו מהדור היוצא. האחת בעלת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר והספק של 150 כ"ס, אך כעת עם תמיכה מיקרו-היברידית. השידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.4 ק"מ לליטר.
יחידת ההנעה השנייה לוגמת סולר ובעלת נפח של 2.0 ליטר והספק של 150 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.1 ק"מ לליטר.
יחידת ההנעה השלישית עושה שימוש באותו מנוע דיזל, אך בהספק של 193 כ"ס ולה כבר הנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.8 ק"מ לליטר.
נזכיר כי בעת חשיפת הדור השני הצטייד הקודיאק לראשונה גם ביחידת הנעה היברידית-נטענת, החדשה של קונצרן פולקסווגן, בעלת מנוע 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המספקים 204 כ"ס, וסוללה בקיבולת של 25.7 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של מעל ל-100 ק"מ. בשלב זה היבואנית בוחנת שיווקה בישראל, אך הסיכוי אינו גבוה עקב כך שלגרסה זו 5 מקומות בלבד והמחיר צפוי להיות יקר עקב עדכוני נוסחת המס הירוק. כמו כן מנוע 2.0 ליטר בנזין, 204 כ"ס והנעה כפולה, צפוי להגיע בעתיד.
אבזור ובטיחות
הקודיאק החדש מגיע כאמור ברמת גימור אחת, כאשר בעתיד הקרוב יצטרפו רמות גימור נוספות. רמת הגימור Advance החדשה, מתמקמת בין ה"אמבישן" ל"סטייל" של הדור היוצא, והיא כוללת כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מסך מולטימדיה "13, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים תלת-אזורית, גג שמש, חימום במושבים הקדמיים, מנופי שליטה על תיבת ההילוכים, תאורת לד עוקבת פנייה, תאורת אווירה, חישוקי "17 ועוד.
בתחום הבטיחות נמצא את כלל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, בלימת חירום אוטונומית במהירות חניה והתרעת עייפות. הקודיאק קיבל את הציון המרבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
סקודה קודיאק החדש – מחירון:
סקודה קודיאק 1.5 ליטר בנזין 150 כ"ס Advance יעלה 214,990 שקל
סקודה קודיאק 2.0 ליטר דיזל 150 כ"ס Advance יעלה 246,490 שקל
סקודה קודיאק 2.0 ליטר דיזל 193 כ"ס Advance יעלה 269,490 שקל