קורם עור וגידים: פרטים ראשוניים על ג'יפ ואגוניר S החשמלי
הואגוניר S יהיה לדגם הסדרתי הראשון על-בסיס פלטפורמת STLA Large ויציע הספק של 600 כ"ס. מה עוד אנחנו יודעים עליו?
אי-שם בספטמבר 2022 חשפה ג'יפ את האוונג'ר, הדגם החשמלי הראשון שלה, אבל לצידו הציגה גם שני דגמי קונספט מסקרנים, האחד הוא ה"רקון", רכב שטח חשמלי עם הבטחה ליכולות קשוחות, כאלו שיסייעו בידו לצלוח את מסלול ה"רוביקון" המפורסם. דגם קונספט נוסף שהוצג הוא הואגוניר S, רכב פנאי גדול וחשמלי גם כן, שכעת משחררת היצרנית תמונות ופרטים נוספים, ומסמלת, היבואנית המקומית, נמסר כי הוא צפוי להגיע לישראל במהלך 2025.
ג'יפ ואגוניר S מבוסס על פלטפורמת STLA Large של קונצרן סטלנטיס, שעתידה לשמש בעתיד גם את דודג' דייטונה SRT, שעוד מוגדרת כקונספט ותהווה מעיין חלופה חשמלית לדודג' צ'אלנג'ר ובסך הכל יציג הקונצרן במהלך 2024-2026 שמונה דגמים גם במותגי קרייזלר, אלפא רומיאו ומזראטי.
מידותיו של הואגוניר S טרם פורסמו, אך הפלטפורמה המודולרית מאפשרת משחקי אורך במידות של 476.4-512.6 ס"מ, רוחב 189.7-203 ס"מ, בסיסי גלגלים של 287-307.5 ס"מ ומרווחי גחון של 14-28.8 ס"מ.
יחידות ההנעה שיותקנו בפלטפורמה זו יגיעו להספקים שיאפשרו האצה ל-100 קמ"ש ב-2 שניות, מה שככל הנראה סטלנטיס שומרת לדגמי הביצועים של דודג' למשל, ואילו הואגוניר S יסתפק ב-600 כ"ס והאצה ל-96 קמ"ש (60 מייל/שעה) ב-3.5 שניות.
הסוללות בפלטפורמה זו עם ארכיטקטורת 400 או 800 וולט, מגיעות בקיבולת של 85 קוט"ש ועד 118 קוט"ש וטווח נסיעה של עד 800 ק"מ, כאשר בדקת טעינה תצברו 4.5 קוט"ש, כך שניתן להניח שטעינה מהירה מ-20% ל-80% אורכת כ-16 דקות בלבד.
עוד נמצא בג'יפ החדש את בורר מצבי השטח Selec-Terrain, גג פנורמי כפול, סבכה מוארת ומערכת שמע של "מקינטוש עם 19 רמקולים, פתיחת דלתות מתוך הרכב בלחיצת כפתור, מסך מולטימדיה לנוסע ועוד.
*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***