חטיבת המסחריות של פורד במתקפת דגמים

פורד מתחדשת עם הטרנזיט החשמלית, גרסאות שגרתיות יותר לריינג'ר וגם דור חדש לסדרה F: צפו בוולוג

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית פורד בישראל, דלק מוטורס, החלה בשיווק הגרסה החשמלית של הטרנזיט ולצידה את הדור החדש בשושלת סדרה F כשגם הריינג'ר זוכה לגרסאות רגילות מאז החל שיווק הראפטור ברבעון הראשון של השנה.

פורד E-טרנזיט
פורד טרנזיט החשמלית תשווק בתצורת וואן סגור בגובה בינוני ובמידות חיצוניות זהות לגרסאות הדיזל 350L. תא המטען קטן יותר ואורכו הפנימי עומד על 349.4 ס"מ (קצר ב-10.6 ס"מ) וגובהו עומד על 178.6 (נמוך ב-10 ס"מ), נפחו עומד על 10.2 קוב. המשקל העצמי גבוה יותר ועומד על 2,701 ק"ג עם כושר העמסה של 1,199 ק"ג (רק 60 ק"ג פחות מגרסת הדיזל המקבילה).

המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים ומספק 269 כ"ס ומומנט של 43.8 קג"מ (130 כ"ס ו-39.2 קג"מ בדיזל). סוללת 68 קוט"ש צנועה יחסית מאפשרת טווח נסיעה של 305 ק"מ כשטעינה ביתית אורכת 8כ- שעות ורבע וטעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 115 קילוואט ומ-15% ל-805 תמתינו 34 דקות.

רשימת האבזור כוללת מפתח חכם, מושב נהג חשמלי, חימום במושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מראות צד מתקפלות חשמלית, מסך מולטימדיה "12 עם קישוריות לטלפון הנייד ומצלמות היקפיות. בבטיחות נמצא מערכת בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור ואורות גבוהים אוטומטיים.

מחירה יעמוד על 399,000 שקל (לפני מע"מ), שהם 134,000 שקל יותר מגרסת הדיזל המקבילה.

פורד ריינג'ר
פורד ריינג'ר משווק כאן באופן רשמי מהרבעון הראשון של שנה, אך ראשית הוא נחת כאן בגרסת הראפטור הקיצונית וכעת מצטרפות שתי גרסאות שגרתיות יותר . נזכיר כי פולקסווגן אמארוק החדש מבוסס למעשה על אותו ריינג'ר אמריקאי.

רמת הכניסה החדשה XLT תעלה 325,000 שקל, פער של 35,000 שקל לעומת גרסת הכניסה של האמארוק. אך לעומת ה"גרמני", הריינג'ר מצויד במנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספק של 170 כ"ס וצריכת דלק של 11.3 ק"מ לליטר (3.0 ליטר, 240 כ"ס ו-9.7 ק"מ לליטר באמארוק). התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה כפולה.

רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה "10, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מראה נגד סנוור, חישוקי "17 ועוד. חבילת כרום בתוספת של 10,000 שקל כוללת קשת העמסה, גימורי כרום לסבכה הקדמית, לפגוש האחורי, לידיות הפתיחה ולמראות הצד. בתחום הבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום בנסיעה לאחור, מערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.

לגרסת ה-WildTrak מנוע זהה, אך ההספק גובה יותר ועומד על 205 כ"ס והשידוך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים וצריכת דלק של 11.2 ק"מ לליטר. לשתיהן נעילת דיפרנציאל אחורי

רשימת האבזור כוללת בנוסף תאורת לד מלאה, מפתח חכם, ריפוד עור, מושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית והגה מחומם מצופה עור, מצלמות היקפיות, קשת העמסה ומדרגות צד לארגז, מסך מולטימדיה גדול יותר "12 וחישוקי "18. חבילת Wildtrak Edition בתוספת של 20,000 שקל כוללת חישוקי "20 ומערכת שמע Bang & Olufsen עם 8 רמקולים.

פורד סדרה F
הדור החדש של סדרה F ישווק כאן בגרסאות 250 ו-350 סופר-דיוטי. השינויים במידות החיצונות זניחים, אך כושר ההעמסה שופר לעומת הדור הקודם, עם 1,378-1,460 ק"מ לגרסת ה-250 ו-1,993 ק"ג לגרסת ה-350. יחידת ההנעה נותרה זהה – מנוע דיזל V8 בנפח 6.7 ליטר ובהספק של 475 כ"ס ו-145 קג"מ (500 כ"ס ו-166 קג"מ ב-250 Tremor) ותיבה אוטומטית 10 הילוכים, כשההנעה כפולה כמובן.

רשימת האבזור ב-Lariat נותרה עשירה וכוללת מפתח חכם, ריפוד עור, מושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, עם זיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי, מסך מולטימדיה "12 ומערכת שמע Bang & Olufsen וכמו כן יש גם לוח מחוונים דיגיטלי וחימום למושבי השורה השנייה. מערך הבטיחות המקיף נותר זהה לדור היוצא. גרסת F-250 Tremor מוסיפה גימורים חיצוניים מושחרים ומדבקות שם הדגם, בולמי Ford Performance, חישוקים וצמיגי שטח, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה (בנוסף לנעילת דיפרנציאל אחורי), מדרגות צד, בורר מצבים מורחב לתנאי שטח סלעיים, פגושים לשיפור זווית הגישה (29.3 מעלות) והנטישה (22.2 מעלות) לעומת 26.7 ו-21.1 מעלות, בהתאמה.

פורד F מחירון (לפני מע"מ)
פורד F-250 ברמת גימור "לריאט" יעלה 315,000 שקל
פורד F-250 ברמת גימור "טרמור" יעלה 345,000 שקל
פורד F-350 ברמת גימור "לריאט" יעלה 325,000 שקל