על אף אישיותו השנויה במחלוקת, וכן תנודות המחירים של דגמי החברה, אילון מאסק בהחלט יכול להיות שבע רצון מאז הפך את טסלה למעצמה כלכלית בתעשיית הרכב: שיעור הנאמנות בקרב לקוחות טסלה הוא הגבוה ביותר בין כל יצרני הרכב, כך על פי מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב על ידי חטיבת המידע של SP גלובל. באחוזים, דווח כי רק 32% עוזבים את טסלה כדי לקנות רכב ממותג מתחרה, לעומת ממוצע של כ-54% שעושים זאת בקרב כלל המותגים.
ביולי האחרון, פורסם מחקר נוסף שמאמת את הנתונים החדשים של SP גלובל, לפיו מותגי היוקרה כבר מזמן לא מצליחים לשמר או "לנעול" את הלקוחות לרכישה חוזרת: במסגרת ששה חודשים של מעקב, עלה כי יותר מ-50% נטשו את המותג, ואחת הסיבות העיקריות לעזיבתם היא בחירה במוצרים של טסלה, על אף שזו משווקת מספר מצומצם מאוד של כלי רכב. ב-SP מציינים כי כאשר מדובר בקניית רכב חשמלי בלבד, רק 10% עוזבים את טסלה.
טסלה, יש לציין לא השיקה רכב חדש מאז תחילת 2020, עת הוצג מודל Y, ורק לאחרונה חשפה גרסה מתוחת פנים של מודל 3. בטסלה בונים את הרפטואר שלהם על בסיס מיתוג ותודעה, ולכן הם מקדישים לא מעט תשומת לב גם לדגמים אקצנטריים דוגמת הסייבטראק או ה-רודסטר הבאה כדי לבצר את הקשרים שנרקמו מול הנהגים.
"הסייברטרק אולי נראה כמו חייזר. אבל הוא חיוני כדי לשמר את האוהדים של טסלה בתוך המותג", אומרים ב-SP גלובל. "הטנדר החשמלי, דור שני לרודסטר, וגם דגם שיוצב מתחת למודל 3 - כל אלו ימנעו הגירה של "טסלאים" וגם יחשפו את טסלה לקהלים חדשים. הם פשוט חייבים להתחיל לדחוף אותם חזק לתוך השוק", כך נמסר.
תאוריות ומציאות
ישנם הרבה סימני שאלה שחגים סביב מימוש צבר ההזמנות של הטנדר החשמלי, שעל פי בנק הנתונים של טסלה מתקרב ל-2 מיליון מקדמות. אף אחד לא יודע, בוודאות כמה תגבה טסלה תמורת הסייברטראק, על אף שהימורים באמריקה מצביעים על 50 אלף דולר לגרסאות בסיס. שוק הטנדרים באמריקה הוא מהרווחים ביותר מסוגו בכל הענף, ומאסק מקווה לנגוס בנתח משמעותי ממנו - מעל 100 אלף יחידות מדי שנה.
התחזית הכלכלית לסייבטראק, כמו הערפל שאופף את רף המחירים שלו, נותרה לא לגמרי ברורה. ישנן הערכות שבזכות אותה נאמנות מותגית, חדשנות ועיצוב, טסלה תצליח למכור מעל רבע מיליון יחידות עד שנת 2024. מצד אחר, טנדרים חשמליים הוא סגמנט צעיר ורזה עם שני יריבים עיקריים שהקדימו את מאסק בשנתיים - פורד F-150 לייטינג וכן הטנדר של ריוויאן.
טסלה ייצרה את הסייברטראק הראשון באמצע יולי האחרון על פס ההרכבה של מתחם הג'יגה פקטורי בטקסס, ובכך הפריכה שנים של ספקולציות אם הקונספט שהוצג ב-2019 אי פעם יבשיל לדגם סדרתי. הסייברטאק, ככל הידוע, לפחות על פי הקריטריונים הבטיחותיים שלו כרגע (פטור למשל מאמצעי הגנה במקרה תאונה עם הולכי רגל), לא רשאי לעלות לכבישים באירופה, ועל פי מומחים בגרמניה יחייב את טסלה לבצע שינויים מרחיקי לכת במבנה/שלדה איזורי הריסוק כדי לעמוד בתקנים הנדרשים על ידי האיחוד האירופי.