ID.7X: פולקסווגן "מנהלים" מהירה וחדה

בפולקסווגן מנסים להכניס קצת הרפתקנות לרכב המשפחתי בקבוצת המנהלים. הצצה ראשונה למהדורה המושחזת של ה-ID.7

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בזמן שפולקסווגן ממציאה מחדש את רכבי ה-GTI לעידן החשמלי, היא מחויבת למלא את החלל עם גרסאות GTX של משפחת ה-I.D החשמלית (אבל לא אחת על חשבון האחרת). במסגרת אירוע שנערך בלוקרנו (בצד השוויצרי של אגם מאג'ורה) בין ה-8 ל-9 בספטמבר, פולקסווגן חשפה את את החזון שלה עבור מכונית סדאן ספורטיבית חשמלית: ה- ID.X Performance, עם הנעה כפולה והתאמתה לנהיגה "תוקפנית", אומרים ביצרן.

בכל מה שקורה בצד החיצוני, ID.7 כוללת כמה אופציות ייחודיות לה; המפצל הקדמי וגם הדפיוזר האחורי עשויים מקרבון למשל כדי להפחית משקל ולשפר את זרימת האוויר. עוד אומרים כי במסגרת השדרוגים הרחיבו מפשקי הסרנים ב-80 מילימטרים והנמיכו את הבולמים ב-60 מילימטרים. בשל המומנטום של המנוע החשמלי, כיוונים אלו תורמים לדבברם משמעותית לביצועים, לאיזון וכושר ההאטה, גם לאור משקלו של הרכב החשמלי.

ה-ID.7X יושב על חישוקי סגסוגת קלים בגודל 20 אינץ' עם נעילה מרכזית וצמיגי מירוץ בגודל 265 (לפחות בגרסת טרום ייצור, בסדרתי צמיגים רב עונתיים).  מאחור, כנף קרבון מספקת את מה שצריך כדי לחזק את כוח ההצמדה לכביש. פנסים אחוריים כהים מדגישים את המראה עם חתימת לד בולטת יותר ובפנים הוחלפו המושבים הרגילים בכסאות עם מעטפת קרבון.

במכונית האב טיפוס, מצטרף אל המנוע בסרן האחורי מנוע חשמלי בסרן הקדמי. "היתרונות של הינע מסוג זה הם יכולת לעמוד בעומסים לטווח קצר עבור ביצועים. לכן, סוג זה של מנוע הוא אידיאלי לספק יותר כוח במצב תובעני", מסבירים המפתחים. ביצועי המערכת הרשמיים הם 411 קילוואט (558 כ"ס), נשלטים על ידי מערכת וויסות חשמל, שתפקידה גם לנטר את פעולת נעילת הדיפרנציאל של הסרן האחורי. הסוללה, כנראה בקיבולת 77 קווטש. טווח נסיעה לא פורסם.  

אנדריאס רקוורת', ראש מחלקת פיתוח פלפטפורמה בקונצרן, והצוות שלו חתומים על מכונית התצוגה שנוצרה על בסיס ה-ID.7 החדשה. הוא מציין: "ה-MEB מציע לנו מגוון הזדמנויות פנטסטיות לגשת לפיתוח רכב עם הרבה יצירתיות. היה ברור לנו שאנחנו רוצים לבסס את מכונית התצוגה החדשה שלנו על ה-ID.7 ושנתמקד בהגברת הביצועים. כך, אנו מראים מה אפשרי".

בשלב ראשון, תחילה יושק ה-ID.7 הסטנדרטי, שמכירותיו המוקדמות החלו באוגוסט באירופה (ראו נהיגה ראשונה ב-ID.7 החדשה). תהיה לו גם גרסת סטיישן. גרסת ה- ID.X Performance, כך לפי מקורבים לקונצרן, עתידה לחזק את הנוכחות שלו בשווקים כנגד גרסאות ביצועים של טסלה וכן של מותגים סינים מובילים, BYD, אקספנג ועוד.

 חשוב לומר: על אף שפרופורציונלית, ה-ID.7 מקבילה לטסלה מודל S, בפולקסווגן לא יוצאים בהכרזות יומרניות נגד רכבי הביצועים של טסלה, קל וחומר שלא מול מהדורות פלייד הקיצוניות. לדבריהם, הם מכוונים למכונית ספורט, שימושית ויומיומית שיהיו לה את הכלים לתקוף פניות במיומנות הרבה יותר גבוהה מהמתחרים.