הוצגה פיג'ו 208 מחודשת

מתיחת הפנים מיישרת קו עם רכבי היצרן האחרונים בהם ה-2008 וה-3008

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

פיג'ו חשפה השבוע מתיחת פנים ראשונה ל-208, כמעט חמש שנים לערך אחרי חשיפתה הרשמית ומיליון יחידות שנמכרו (אשתקד הייתה הנמכרת ביותר באירופה לפני דאצ'יה סנדרו ופולקסווגן גולף). בהתאם למאפיינים העיצוביים, החלפת הלוגו וחתימות ה-LED המעודכנות, ה-208 מיישרת קו עם כל המשפחה הגדולה שלה, לצד ה-2008, ה-308 ועוד. הרענון מעניק לה מראה יותר אגרסיבי, הייטקי, כאשר גם בתא הנוסעים בוצעו שדרוגים מעניינים.

פרט לשינויים העיצוביים בחזית, כולל הטמעת הלוגו החדש בתמת האריה והטופרים של 2023, עם החלפה של חרטום מסורתי לחרטום עם מאפיין כרום חדש ותאורת LED אופקית בשני הקצוות, פיג'ו גם מוסיפה גוונים להיצע (בעיקר זרחניים) וכן חישוקי 16 ו-17 אינץ' חדשים, לצד מראה יוקרתי יותר בתא הנוסעים - בעיקר ברמת האבזור GT. היא שומרת על המידות המקוריות שלה עם בסיס גלגלים של 2.54 מ', רוחב של 1.75 מ' ואורך של 2.54 מ'.

תא הנוסעים ממשיך את מוטיב ה-i-Cockpit עם התפתחות טכנולוגית נוספת. ב-GT, לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10 אינץ' מאמץ גרפיקה תלת מימדית בעוד לוח מחוונים עם מסך 3.5 אינץ' זמין רק בדגם הבסיסי ביותר. בקרת המידע והבידור, לעומת זאת, מנוהלת באמצעות מסך ה-10 אינץ' בכל הגרסאות, כולל מערכת ניווט TOM TOM (מוצעת בגרסאות DS בישראל בין היתר), וכן מצוידת במפות מעודכנות בזמן אמת ובפקודות קוליות מתקדמות. עוד תמצאו שלושה שקעי USB-C ומשטח טעינה לסלולרי.

באירופה, ההיצע החדש של ה-208 מחולק לגרסאות ה-Active, Allure ו-GT, עם מנועי בנזין ומנועים חשמליים. דיזל כנראה לא יהיה יותר, בהתאם לאסטרטגיה של סטלנטיס. לקוחות יוכלו אם כך לבחור את מנוע ה-1.2 ל' טורבו 75 כ"ס או 100 כ"ס בחיבור אל תיבות ידניות חמשה ושישה הילוכים, בהתאמה, או גרסת ה-136 כ"ס מיקרו היברידית חדשה לגמרי בטכנולוגיית 48V.

לגרסאות מיקרו היברידיות יש תיבת הילוכים כפולת מצמדים שש מהירויות חדישה עם מנוע חשמלי משולב וצריכה מופחתת עד 15% בהשוואה למקביליהם ללא "עזרה" חשמלית. הגרסה החשמלית המלאה, מעודכנת בכוח ובטווח. היחידה החדשה מתוגברת מ-136 ל-156 כ"ס ומציעה למעלה מ-400 קילומטרים של אוטונומיה הודות לסוללת 51 קווטש. היא מקבלת מתח גבוה של עד 100 קילוואט, כלומר מסוף מהיר מחזיר מ-20 ל-80% בפחות מ-30 דקות.

פיג'ו גם מחזקת את מערכות הבטיחות של ה-208 עם נהיגה אוטונומית רמה 2, עם חידודים קלים בחלק מהסייעניים שלה, כולל ה-סטיה מנתיב, בקרת השיוט האדפטיבית, זיהוי התמרורים ובקרות עצירת החירום. בנוסף, היא מצוידת כעת במצלמה קדמית ברזלוציה גבוהה יותר. 

 היא צפויה להגיע לישראל בשנה הבאה.