פרמייר טק פירסמה היום (שישי) את הסגל הרשמי שלה לטור דה פראנס 2023. לראשונה מאז שנכנסה לתחרות היוקרתית, הקבוצה הישראלית לא תכלול רוכב ישראלי בשמינייה, כאשר עומר גולדשטיין נותר לאכזבתו בחוץ. גם כריס פרום, שזכה ארבע פעמים בעבר בטור, לא בסגל.
כזכור גולדשטיין היה אמור לערוך את הופעתו השנייה בטור דה פראנס בשנה שעברה, אך נגרע מהסגל יום לפני פתיחת המרוץ בקופנהגן בגלל שנחשף לחולה קורונה ובמקומו עלה גיא ניב, שהוא עד כה הישראלי היחיד שהשתתף פעמיים בטור דה פראנס. אלו גם שני הישראלים היחידים שזכו לטעום מהמרוץ הכי חשוב בעולם.
מי שיתמודדו על ניצחונות בשלבים ההרריים יהיו המטפס הטוב ביותר שלה, הקנדי מייק וודס ולצדו הבלגי דילן טיונס. השלבים קשים שיזמנו הזדמנויות לבריחות יהיו המשימה של סיימון קלארק והוגו הול שהשיגו לקבוצה את הניצחונות ההיסטוריים בטור דה פראנס האחרון, יחד עם הלטבי קריסטס ניילנדס וניק שולץ. הכישרון הצעיר העולה שלה קורבין סטרונג יהיה האיש המרכזי בקטעי הספרינט כאשר גם הקנדי ג׳י בויווין יכול להפתיע.
״אני ממש נרגש לקראת הטור הזה״, אמר וודס שאך לפני מספר ימים ניצח בטור אוקיטני בדרום צרפת ומגיע בכושר נהדר כרוכב המוביל של הקבוצה. ״קיבלתי המון בטחון מהניצחון האחרון. יש לא מעט קטעים בטור ״שתפורים עלי״ ואני הולך לרכוב מאד אגרסיבי״.
הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס: "הניצחונות הגדולים של הקבוצה בטור דה פראנס 22 בהחלט העלו את הרף לגובה מאד מאתגר אבל אנחנו מגיעים עם הרכב חזק שכבר רכב, התחרה והצליח ביחד. אני חושב שההרכב המוכשר הזה יפתיע לא מעט צופים בטור הזה. אנחנו מוכנים ומזומנים לטור מלהיב״.
עומר גולדשטיין על אי בחירתו לטור: ״ברור שאני מאוכזב. רציתי לחזור ולהתחרות במירוץ האדיר הזה אני מרגיש שאני חוזר לעצמי אחרי הבעיות הבריאותית שחוויתי וקצת עצרו אותי השנה . אבל עם כל האכזבה , אני מכבד את החלטת הצוות המקצועי ומאחל בהצלחה מכל הלב לחברים שלי שיתחרו בטור דה פראנס״.
הרכב ישראל פרמייר טק לטור דה פראנס: מייקל וודס (קנדה), דילן טיונס (בלגיה), סיימון קלארק (אוסטרליה), קטרבין סטרונג (ניו זילנד), ניק שולץ (אוסטרליה), קריסטס ניילנדס (לטביה), הוגו הול (קנדה), גיום בויווין (קנדה).
המהדורה ה-110 של הטור דה פראנס תצא לדרך בשבת הבאה (1.7) בבילבאו שבספרד. הרוכבים יעברו למעלה מ-3,300 ק"מ על פני שלושה שבועות עד לקו הסיום בשאנז אליזה (23.7). המרוץ יכלול 8 קטעי ספרינט, 8 קטעים הרריים (4 שלבים שיסתיימו בפסגה), 4 קטעי גבעות ושלב אחד אישי נגד השעון.