מותג ALPINE בישראל

מכונית הספורט הצרפתית תשווק עם מנוע בנזין טורבו מרכזי-אחורי ותיבת הילוכים דו מצמדית

ניר בן טובים

תגיות: אלפיןפריסבי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי רנו, דאצ'יה, צ'רי, ניסאן ואינפיניטי לישראל חברת FREESBE החלה לשווק את מכונית הספורט A110 תחת מותג ALPINE, שאת שמו מכירים הגולשים מקבוצת הפורמולה 1 של חברת רנו. היא תשווק בארץ עם מנוע אחד בשני הספקים וחמש חבילות מובחנות באבזור ובכיול. מהחברה נמסר כי אולם התצוגה הרשמי נפתח בהתאם לסטנדרטים העולמיים וניתן לבקרו ברחוב היוזמה 1 בראשון לציון. ישראל היא בסך הכול המדינה ה-20 שקולטת לתחומיה את מותג הספורט היוקרתי שרכש את שמו במסלולי המירוצים ומסלולי הראלי בשנות ה-60 ו-ה-70.  

ה-A110 היא מכונית קופה דו מושבית, עשויה ברובה אלומיניום, עם איזון כובד אידאלי בין הקצוות, ונחשבת לאחת ממכוניות הספורט הנדירות מסוגה בקונפיגורציה של מנוע בנזין מרכזי-אחורי, קומפקטי בגודלו בחיבור להנעה אחורית. בקרביים שלה יחידת 1.8 ל' טורבו ארבע בוכנות בעלת הספק מרבי של 252 כ"ס או ליבה מחוזקת בהספק מרבי של 300 כ"ס. החיבור הוא לתיבת שבע מהירויות דו מצמדית מתופעלת פקדים מגלגל ההגה, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות ו-3.9 שניות בהתאמה ומהירות מרבית מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

פריסבי תשווק אותה בחמש חבילות בהן ה-A110 הבסיסית, גרסת GT, גרסת S, גרסת AERO וכן גרסת R. באבזור התקני מושבי ספורט, חיישנים היקפיים,  מערכת מדיה ראשית 7 אינץ' עם פונקציית שיקוף וממשקי אפל ואנדרויד,  לוח מחוונים דיגיטלי, הנעה במפתח חכם, מושבי עור עם תפירה כחולה, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מערכת נהיגה לנתונים טלמטריים מנהיגת מסלול, מנופי העברת הילוכים מההגה ועוד.

פרופורציונלית היא מתברגת איפשהו בין מכוניות קופה ספורטיביות כמו פורשה קאיימן לבין טויוטה סופרה, עם בסיס גלגלים של 2.42 מ', רוחב של 1.80 מ', גובה של 1.2 מ', אורך של 2.42 מ' ומשקל שמגרד 1.2 טון. נפח תא המטען סמלי כמובן וזה מגיע בנפח של 100 ליטרים, צמוד צמוד לזנב ועם מבנה עגול וקטן. 

גרסאות יקרות יותר מוסיפות אגזוז אקטיבי, דוושות אלומיניום, גימור פנים מיקרופייבר, חבילות אחסון נוספות בסביבת הנהג והנוסעים וכדומה. גרסת ה-R מגיעה בתמה מורחבת עם גימור פנים ייחודי, שלדת R עם מייצבים, בולמים מתכווננים לגובה, בלמים מחוזקים של ברמבו, מושבי מירוץ עם חגורת שש נקודות תקנית וחישוקי קרבון. כל הדגמים מגיעים עם מערכות בטיחות מקוריות יצרן.

המחירים בישראל:
דגם A110 מנוע 252 כ"ס: 480 אלף שקל
גרסת GT תמורת 550 אלף שקל
גרסת S תמורת 580 אלף שקל
גרסת AERO תמורת 620 אלף שקל.