רק באמריקה? פולקסווגן ID באז ארוך

הגרסה האמריקנית של פולקסווגן ID באז, המיניוואן החשמלי, תגיע רק במרכב מוגדל עם שבעה מושבים

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כדי לחנוך את ה-ID.Buzz באמריקה, פולקסווגן בחרה גרסה שונה מזו האירופית, המאופיינת בבסיס גלגלים ארוך יותר. המיניוואן, מתוך חשיבה הסטורית ונוסטלגית נחשף באזור חוף הנטינגטון בלוס אנג'לס שהיה מזוהה עם ההיפים ותרבות הגלישה, כאשר לפי הקונצרן גרסת "LWB" תצא למכירה בארה"ב ובקנדה בתחילת 2024. הדוגמאות המיועדות לשוק צפון אמריקה עדיין תיוצרנה במפעל הגרמני בהאנובר, יחד עם המולטיוואן.

כרונולוגית, המיניוואן של פולקסווגן חוזר לאמריקה לאחר עשרות שנים. עם זאת, גם לקוחות אירופאים יוכלו להזמין את "בסיס הגלגלים הארוך" בעתיד: הוא יוצג ב-23 ביוני בפסטיבל האוטובוסים של פולקסווגן בהאנובר, שם יתקיים כינוס של למעלה מ-6000 מיקרובוסים מכל התקופות. התצורה הסטנדרטית של הדגם הארוך היא בסידור הושבה של 2+3+2, כאשר בשורה השנייה ספה תלת מושבית, מתקפלת ביחס 40/60, מצוידת במשענות גב הניתנות לכיוון של 16 מעלות והזזה ב-200 מ"מ על המסילות.

אורך הגרסה החדשה הוא כמעט חמישה מטרים, לעומת 4.71 של זו שנקראת כעת NWB (בסיס גלגלים רגיל). בסיס הגלגלים גדל מ-2.99 ל-3.24 מטרים כדי להכיל שבעה אנשים ומטען. דלתות ההזזה הוארכו ב-192 מילימטרים וכושר העמסה גדל למקסימום של 2,469 ליטר עם שני מושבים בשימוש. בשימוש בחמישה מושבים, הערכים שלו נחתכים ל-1,340 ליטר (מול 1,121 לגרסה הקצרה). במצב רגיל, כאשר כל השורות במקומן, יעמדו לרשותכם 306 ליטרים.

הופעת הבכורה של ה-ID.Buzz LWB נעשית במקביל לעדכון במערכת ההנעה. בסיס הגלגלים הארוך יותר איפשר לאמץ את סוללת ה-85 קווטש, בשילוב מנוע חשמלי אחורי בודד של 286 כ"ס ו-57 קג"מ, ננומטר המאפשר להגיע ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ולהעפיל למהירות מבוקרת של 160 קמ"ש (מול 145 לגרסת בסיס הגלגלים הקצר).

טעינה בזרם DC מהיר יכולה להתבצע ב-200 קילוואט, כדי להחזיר מ-10 ל-80% מהקיבולת תוך 25 דקות. יתר על כן, המערכת המובנית יכולה לחמם מראש את המצבר הודות לעדכונים סביבתיים דרך מערכת הניווט. פולקסווגן, אשרו כי למיניוואן המסחרי יהיה גם דגם ספורטיבי, ה-ID.Buzz GTX שיוצג ב-2024 עם 340 כ"ס, המסוגל להגיע ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד.

גרסת ה-LWB החדשה מציגה לראשונה גם אבזור חדש, סטנדרטי או אופציונלי בהתבסס על רמות הגימור: בין היתר, יש משאבת חום יעילה יותר, עד שמונה שקעי USB-C, תצוגה עלית מתקדמת יותר, מערכת מידע בידור תפריטים חדשים, מסך 12.9 אינץ' וסייען קולי, חניה אוטומטית עם שלט דרך הסמארטפון, גג פנורמי חדש בגודל 1.5 מ"ר עם מושבים ממוזגים וכן פונקציית עיסוי - ולוגו פולקסווגן מואר מלפנים (לא מאושר לשימוש באירופה).

ה-ID באז הוא רכב משפחתי יקר מאוד; בגרמניה נמכר תמורת 65 אלף יורו בגרסתו המקורית. יש להניח שהגרסה הארוכה, תגבה מהלקוחות עוד כמה אלפי יורו. 

צפו: נהיגה ראשונה במיניוואן החשמלי המתוק של פולקסווגן, ה-ID באז