חולצי פקקים: פיאט טופולינו החדשה

האיטלקים ממציאים מחדש את המכונית העירונית בדמותה של טופולינו החשמלית

ניר בן טובים

תגיות: פיאט

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

עם חבלים במקום דלתות, ועם הרבה השראה וצבע מחופי איטליה, פיאט מחזירה לחיים את הכותר טופלינו, שהוצג לראשונה ב-1936. אחרי סיטרואן ואופל, להם דגמים מקבילים, המותג האיטלקי המשתקם בקבוצת Stellantis  יציע בעתיד הקרוב רכב קל חשמלי. האיטלקים הכריזו על הדגם אמש (רביעי) לפנות ערב ופרסמו תמונה בודדה ומעט פרטים.

"טופולינו החדש מגלם בצורה מושלמת את הדולצ'ה ויטה ואת הרוח האיטלקית של פיאט", אומר היצרן. "כרכב שנועד להעלות חיוך על הפנים שלך, הטופולינו מביאה לרחובות העיר תפיסה חדשה, כזו של שמחה, אופטימיות וכיף. הקוואדרוסייקל החדש הוא רכב ניידות חשמלי המיועד לקהל רחב הכולל את הלקוחות הצעירים ביותר, משפחות ואוהבי ערים”.

היצרן טרם חשף באילו שווקים יהיה זמין הטופולינו החדש, שמותאם לגילאי 14 ומעלה עם רשיון לרכיבה על קטנועי 50 סמ"ק באירופה, אך יש להניח שהיכן שהרגולציה מתירה זאת והסכמי הרישוי מסודרים כהלכה, הוא יככב בסמטאות. הוא חולק את הבסיס עם אמי של סיטרואן ו-Rocks Electric של אופל. האחרון תוכנן כגרסה של ה-אמי עבור גרמניה וכמה אזורים נוספים. לעומתם, פיאט טופולינו מקרינה הרבה יותר אופי ועצמאות, וגם מכוונת יותר לסגנון לייף סטייל שלא מחייב תקנות בטיחות מחמירות.

מבחינת נתונים טכניים, פיאט טופולינו אמורה להיות דומה למקבילות שלה בסיטרואן ואופל, היינו שני מושבים, ואורך של 2.4 מ'. למנוע החשמלי של שני הדגמים הספק של 6 קילוואט/8 כ"ס. ההספק המרבי של טופולינו הוא 9 קילוואט/12 כ"ס. טווח הנסיעה הוא 75 קילומטרים לפי תקן WLTP, שמוגבל למהירות של עד 45 קמ"ש. ניתן לטעון את הסוללה, 5.5 קווטש תוך כארבע שעות באמצעות שקע ביתי רגיל. 

בשלב זה, לא משווקים רכבי הקוודורסייקל של קבוצת סטלנטיס בארץ. לאחרונה הוצג בישראל רכב קוואדרוסייקל חשמלי מסין בשם פוני של קבוצת UDS הישראלית.