פורד משקיעה הרבה מאוד כסף בטכנולוגיה החשמלית, אולם סופגת באופן זמני הפסדים לא מבוטלים, וזאת במסגרת התכנית של היצרן האמריקני להחליף את רוב ההיצע למכוניות חשמליות - ובכך להפוך אותו לבר-קיימא. המנכ"ל ג'ים פארלי אמנם מרגיש נינוח בפרזנטציות של החברה, אך באותה נשימה רואה במתחרים סיניים כאיום אסטרטגי מהותי על ההצלחה של פורד בארה"ב וגם באזורים מרוחקים.
"אנחנו רואים בסינים את המתחרה העיקרית, לא GM או טויוטה", אמר פארלי בכנס שבחן את שוק המכוניות החשמליות לאחרונה. "הסינים יהיו תחנת הכוח. לרפובליקה העממית יש כמה מטכנולוגיות הסוללה הטובות ביותר והיא שולטת בייצור כלי רכב חשמליים. חברות כמו BYD, Geely, Great Wall, Changan ו-SAIC היו בקרב השמות שאוזכרו בין יצרניות הרכב הסיניות המובילות בעיניו של פארלי.
כדי לנצח את המותגים הסיניים, פארלי אומר שפורד זקוקה לתדמית מותג ייחודית, שלדבריו יש לה, או להוזיל עלויות. "אבל איך אתה יכול לנצח אותם במחיר, כשהם גדולים פי חמישה מאיתנו?" אומר המנהל. "האירופים נתנו להם להיכנס - ועכשיו הם מוכרים בכמויות באירופה". החשש שלו מפני גל של מכוניות חשמליות זולות אך אטרקטיביות טרם התממש בינתיים. "עם זאת, ייצוא הדגמים הראשונים עד כה משמש רק כדי להכיר את השוק ואת סדרי העדיפויות של הלקוחות. מכוניות חשמליות צפויות להגיע לאירופה יותר ויותר מסין, במחיר נמוך בהרבה מהמותגים המקומיים".
פורד מתכננת למכור רק מכוניות חשמליות באירופה עד שנת 2030. החברה שואפת להשיג ייצור שנתי של יותר משני מיליון כלי רכב חשמליים ברחבי העולם עד שנת 2026. עד 2030, נתח המכירות של כלי הרכב החשמליים אמור לגדול ל-50%. לשם כך, הקבוצה משתמשת יותר ויותר בטכנולוגיה משלה, אך גם ניזונה משיתוף הפעולה עם קונצרן פולקסווגן שתרם את הפלטפורמה החשמלית MEB עבור שני דגמים אירופאים. בינתיים, הזמן עובד נגד פורד.