אלה הן תמונות ראשונות של שברולט קורבט 2023 בעת פריקתה בנמל אשדוד בימים האחרונים. כן, על אף שיחידות לא מעטות שלה מסתובבות על כבישי ישראל דרך אפיקי היבוא המקביל/אישי בשנים האחרונות (יותר מ-30 ככל הידוע), אלה הן מכוניות שתהיינה זמינות במסלול סדיר באמצאות היבואן הוותיק UMI. ההשקה הרשמית של רכבי שברולט קורבט בארץ במסגרת אירוע רשמי מול כלי התקשורת מתוכננת לרבעון השלישי של השנה הנוכחית.
על פי המידע שהגיע לידינו, מדובר במספר מצומצם של רכבי קורבט, סטנדרטיים וכן מדגם סטינגריי שיבצעו בישראל שורה של מבדקים לקראת הסדרי תקינה והכשרות טכניות. בהמשך צפוי להגיע משלוח של עשרות רכבי קורבט שיוצעו כאן במגוון גרסאות שונות. גם הקורבט ההיברידית, ה-קורבט E-RAY, היא מכונית ש-UMI ישמחו להביא, אולם כידוע זו טרם עלתה לייצור רשמי (רק בשנה הבאה).
הקורבט דור שמונה הוצגה בסוף 2019 ובפעם הראשונה סימנה גם את רכבי הקצה האירופיים הקלאסיים כמתחרים ישירים שלה, וזאת על ידי שימוש במנוע מרכזי-אחורי במקום במנוע קדמי. היא מצוידת בכמה גרסאות מובחנות אולם כל הדגמים המקוריים שהופיעו בעת חשיפתה מבוססים על מנוע שמונה בוכנות 6.2 ל' בחיבור אל תיבת הילוכים 8-מהירויות דו-מצמדית והנעה אחורית.
ההספק המרבי של המערכת הוא 495 כ"ס ו-65 קג"מ, ואלה משגרים אותה ל-100 קמ"ש באזור ה-3.5 שניות בלבד ועד מהירות מרבית של 315 קמ"ש. גרסאות תחרותיות שלה, דוגמת ה-Z06 הצטרפו בשלב מאוחר יותר. כאן כבר נעשה שימוש במנוע קטן יותר (5.5 ל' במקום 6.2 ל') אך ההספק העפיל ל-670 כ"ס והכיול מיועד לנהיגת מסלול בעומסים הרבה יותר קיצוניים. היא גם קיצצה את המיאוץ ל-100 קמ"ש ל-2.6 שניות.
מחירים? אם נצא מנקודת הנחה שהקורבט C8 נמכרת ביבוא מקביל באזור ה-600 אלף שקל לגרסאות בסיסיות, אנחנו מוכנים להמר שהיבואן הרשמי יעשה מאמצים גדולים לתמחר אותה אטרקטיבית כדי למשוך אליו את מתי המעט שיכולים להרשות לעצמם לרכוש את יצירת המופת הזו מארה"ב. תשובות כאמור, בעוד כמה חודשים.
רכש קורבט בייבוא מקביל - וריסק אותה עוד לפני שיצאה מהנמל