MG4 ו-MG5 בישראל

דוד לובינסקי משיקה שני רכבים חשמליים אסטרטגיים עם פניה לנהג הספורטיבי וכן לציי הליסינג והמשפחות

ניר בן טובים

תגיות: MG

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)
שנה גודל פונט א א א א

בתום תקופת הערכות ממושכת, משיקה היום (ד') יבואנית רכבי MG  דוד לובינסקי שתי מכוניות חשמליות שעשויות לשנות מעט את התפישה, וגם את מאזן הכוחות במרכז שוק הרכבים בישראל: MG4 ו-MG5. שני דגמים אלו "מאתחלים" את הבשורה הטכנולוגית של המותג הבריטי (בבעלות SAIC) כאשר מצד אחד נחנכת מכונית קומפקטית מכוילת ביצועים ומצד שני גרסת סטיישן משפחתית קלאסית, שכמעט ואינה זמינה היום באף יבואן מקומי בצורה סדירה.

ה-MG4 נחשפה באירופה בקיץ הקודם, והיא המכונית הראשונה של תאגיד SAIC שמיועדת ליבשת המערבית שמבוססת על פלטפורמה חדשה המוקדשת לרכבים חשמליים, ה-MSP, שמאפשרת בדומה לפולקסווגן להתאים עליה מגוון מנועים חשמליים, צורות, אורכים שימוש בהנעה קדמית, אחורית או כפולה וגדלי סוללות. זוהי מכונית קומפקטית 5-דלתות קלאסית (כמו פעם) עם פרופורציות שימושיות ומקום לארבעה נוסעים מבוגרים ואחד צנוע מידות: גובה של 1.50 מ', רוחב 1.83 מ', בסיס גלגלים 2.7 מ' ואורך של 4.3 מ' בקירוב עם תא מטען של כ-400 ליטרים.  

ב-MG מדגישים את היכולת הדינמית של ה-MG4 בין היתר בזכות שימוש בסוללות דקות יותר ושטוחות שמאפשרות חלוקת איזון אופטימלית בין הסרנים ושליטה טובה יותר במרכז הכובד תחת עומסים קיצוניים. מבחינת ביצועים, היא תוצע בגרסת 170 או 204 כ"ס, על בסיס הנעה אחורית המאיצים בה ל-100 קמ"ש ב-7.9 ו-7.7 שניות בהתאמה ועד 160 קמ"ש.

קיבולת הסוללה נחלקת בין 51 ל-64 קווטש, עם טווחי נסיעה החל ב-350, 435 וכלה ב-450 קילומטרים עד התרוקנות במחזור WLTP. טעינה במסוף מהיר (עד 135 קילוואט) תחזיר 80 אחוזים לסוללה ב-40 דקות. טעינה במסוף ביתי  אורכת קצת יותר משבע שעות.  

תא הנוסעים של ה-MG4 מתהדר בתכנון מינמיליסטי, ממורכז בצג ראשי 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגטילי קטן. תהיינה שלוש חבילות מפרט - לקשרי, קומפורט ו-סטנדרט ובכולן ממשקים תואמים לסלולרי, תאורת LED, חיישני חניה, מצלמה אחורית, בקרת אקלים דיגיטלית ומגוון רחב של מערכות בטיחות, לצד שש כריות אוויר. גרסאות בכירות מוסיפות גם מצלמת 360 מעלות, משטח טעינה אינדוקטיבי, במת סאונד משופרת, פתיחה ונעילה של תא המטען בצורה חשמלית ועוד וגם חימום לגלגל ההגה וחישוקים מוגדליפ. לרכב גם חמישה כוכבי ריסוק במבחני Euro-Ncap.

המחירים ל-MG4 יחלו ב-145 אלף שקל ועד 156 אלף שקלים. מסגרת האחריות היא 5 שנים לרכב ו-8 שנים לסוללה. 

MG5. סטיישן חשמלית
MG5. סטיישן חשמלית

סטיישן חשמלית
ה-MG5 היא האחות המודולארית, וגם הרגועה יותר של ה-MG4, והיא מביאה לישראל בשורה ייחודית - מכונית סטיישן חשמלית בסגמנט C. גרסה זו תיועד בין היתר לחברות הליסינג והציים אבל ביבואנית יקוו לראות עותקים רבים שלה זורמים גם לצד הפרטי. בהשוואה ל-4 היא ארוכה ממנה בכמעט 30 ס"מ, בעלת עיצוב מאופק, ונפח תא המטען מאחור מציע חלל אחסון של 479 ל' ועד 1367 ליטרים ללא שימוש בשורת הנוסעים האחורית.

היא משווקת רק בגרסת אבזור אחת עם הספק מרבי של 156 כ"ס על הנעה קדמית וסוללת 61 קווטש. זו מספקת לה טווח נסיעה של 380 קילומטרים וטעינה במסוף מהיר עד 87 קילוואט, כלומר ניתן להשיב לסוללה 80 אחוזים ב-40 דקות. 

רמת האבזור היחידה שתמכר בארץ היא לקשרי, וזו מציעה נתונים ורכיבים דומים ל-MG4 על בסיס הנדסת אנוש זהה, מערכות בטיחות רבות וכדומה. יכולת הנשיאה של מסילות הגג מוגבל ל-75 ק"ג ויכולת הגרירה נאמדת ב-500 קילוגרמים.

המחיר ל-MG5 בישראל עומד על 164 אלף שקלים. מסגרת האחריות זהה ל-MG4 ובשני הדגמים מרווח הטיפולים הוא 24 אלף קילומטרים או פעם בשנה. שני הדגמים זמינים עם אפליקציית MG ISMART בסיועה ניתן לקבל תמונת מצב מרחוק אודות הרכב החשמלי ולבצע פונקציות מסוימות כמו מיזוג/חימום הרכב ופתיחתו ונעילתו.