הצצה ראשונה ליונדאי סונטה 2024

מתיחת פנים נרחבת למכונית המנהלים החשובה. שפת עיצוב עדכנית, עוד אבזור ונוחות

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יונדאי הציגה הלילה (א') בחשיפה חלקית (אך לא ערטילאית לגמרי) מתיחת פנים על בסיס דור שמונה של יונדאי סונטה, מכונית המנהלים של היצרן. גרסת 2024, שמגיעה כמעט ארבע שנים אחרי הדגם המקורי, מאמצת את המראה הדו-קומתי של של יונדאי KONA החדש ומתכתבת עם כל הדגמים האחרונים של החברה שאמצו את סרטי ה-LED הדקיקים בחזית, בהם גם מוביל הנוסעים החללי סטאריה וכן יונדאי באיון. החשיפה העולמית תערך במסגרת תערוכת סיאול בעוד כמה ימים, אך כבר כעת מתפרסמים תמונות ופרטים אודות גרסת 2024, אותה נראה בישראל גם כן בשנה הבאה. 

הסונטה החדשה עגלגלה יותר, בעלת מקדם גרר משופר לטובת יעילות אנרגטית, ובדומה לרכבי המותג משתמשת בחתימת LED קדמי תחתיו הותקנו יחידות התאורה המרכזיות. מאחור, בוצעו שינויים קצת פחות דרמטיים כאשר עיקר השינויים טמונים בפגוש התחתון, פתחי היציאה של המפלטים, החיתוכים בקורות C והסיומת של התקרה. מבחינת פרופורציות, לא סביר שהסונטה תהיה גדולה מקודמתה (מבוססת על אותה רצפה) כך שיש לצפות למרחבי פנים נדיבים כפי שהיו בדגם היוצא.

תא הנוסעים הוא המקום בו החוויה של המשתמש, הנוסעים, תעבור מיני מהפכה מורגשת, הן מבחינת תפעול והן מבחינת אבזור ונוחות וכן מבחינת בידוד רעשים. המערכות המרכזיות וכל הפונקציות תהיינה זמינות דרך שילוב בין פקדי מגע פיזיים, לבין הקרנה משולבת של שני צגי 12.3 אינץ' מחוברים, עם אפקט פנורמי, יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי מופרד בתוכם (מול עיני הנהג). עוד אומרים ביונדאי שהתרכובות תהיינה איכותיות מעבר, וכן בוצעו שינויים בריפודים, משענת היד הורחבה כדי לשפר את ממד הנוחות ואפילו הקדישו מחשבה נוספת לגדלים של מחזיקי הכוסות (בכל זאת מדובר ברכב פופולרי באמריקה). 

הסונטה, יש לציין, הייתה שרויה בקצת חוסר וודאות בשנתיים האחרונות, לפחות בראיה לטווח רחוק. אבל בינתיים, המשפחתית הגדולה צריכה להמשיך ולמלא את השורות עבור מי שטרם מוכנים לבצע את הקפיצה לרכב החשמלי, ולכן בכל מה שקשור למכללים היא תשמר את הקיים ותקבל גם קצת צבע עם מהדורות N-ליין. ככל הידוע, יונדאי, לא זורקת לשוליים אף מנוע שהיא כבר משתמשת בו בסדרת הסונטה; כלומר, גם המנועים שזמינים בארץ ימשיכו: מנוע היברידי עם 192 כ"ס וכן מנוע בנזין טורבו עם 180 כ"ס ותיבת 8-מהירוירות אוטומטית. גרסאות חשמליות אינן על הכוונת של יונדאי, שכן עבור כך הקימו את משפחת איוניק החדשה.  

מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי הסונטה המחודשת תגיע לארץ באמצע שנה הבאה.