הונדה מציגה מפלצת היברידית

חטיבת הביצועים מחברת את עולמות ה-SUV ההיברידיים למסלול המירוצים

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אם יש משהו אחד וודאי בענף הרכב, הוא שרכבי הספורט הקלאסיים, שלא עולים כמו חצי דירה, הולכים ומתמעטים. רנו קוברת את רכבי ה-RS, פיג'ו נפרדה מדגמי ה-GTI וכנראה גם לא יודעת אם יהיה המשך חשמלי (ע"ע PSE) וסובארו במשחק אבל רק בערך, כי האימפרזה טורבו הנוכחית כנראה תהיה האחרונה מסוגה. פולקסווגן עוד מזרימה חמצן לרכבי הספורט הקומפקטיים של מותגי הליבה אבל גם זה לא לנצח. בקיצור, לא הרבה נשאר בצד העממי של המפה.

הונדה ממשיכה עם הסיוויק TYPE-R כל עוד הרגולציה מאפשרת זאת ויש ביקושים אבל גם היא בסופו של דבר תכנע לתהליכי חשמול. בהונדה לא מודאגים כי למרות ההילה שנקשרת לרכבי הביצועים, הם מראים כעת שאפשר, ביום מן הימים לחלץ גם ממערכות הנעה חשמליות לגמרי ביצועים חורכי אספלט ומעלי דופק. אבל קודם עושים ניסויים.

חטיבת הביצועים של המותג היפני בארצות הברית הציגה לפני מספר ימים מעבדת ניסוי מתגלגלת בדמות ה- Honda CR-V Hybrid Racer Project, מכונית אב טיפוס המבוססת על הדור החדש של רכב הכביש שטח ההיברידי, שלעת עתה משווק רק מעבר לים (אלינו עוד לא הגיע).

בדומה לרכבי מירוצים תקניים הוא ארוז מבנה פלדה צינורי המחובר לפלטפורמת אלומיניום, אך שומר גם על השמשה הקדמית, החלונות וגג הזכוכית הפנורמי של הדגם הסדרתי כדי שבכל זאת ישאר גשר לדגם ה"נורמלי". הפגוש הקדמי עשוי מסיבי פחמן, במיוחד כניסת האוויר הגדולה שנוספה בתחתית, הספוילר, וכך גם החצאיות האווירודינמיות, קשתות הגלגלים הענקיות עם הזימים והספוילר שאפשר להבחין בו מקילומטרים מרחק.

אפילו דלתות הכניסה, הפונקציונליות היחידות, מיוחדות שכן מערכת הפתיחה שלהן היא מסוג פרפר. מבפנים, ללוח המחוונים אין שום קשר לזה של ה-CR-V החדש, האופייני לרכבים תחרותיים וכמובן שיש לו רק את המושבים הקדמיים כדי לחסוך במשקל. תא הנוסעים מופרד על ידי מחיצה, שכן המנוע ממוקם מאחור, ולא מלפנים. הונדה מגדירה את היצירה הזו כ"חיית אינדיקאר בבגדי כבשים", פרשנות מאוד מעורפלת להבנה, תוך שהיא מסבירה כי מדובר ב"מעבדת חשמול ניידת"..

למרות העובדה שטכנולוגיית ההנעה נגזרת, במידה מסוימת מקטגוריה תחרותית קיימת בצפון אמריקה, המנוע הוא 2.2 ליטר ביטורבו V6 עם מנוע חשמלי איתו הוא משיג הספק מרבי של 800 כ"ס, המסוגל להסתובב עד 12,000 סל"ד מרביים, אותם הוא שולח לגלגלים האחוריים דרך תיבת XTRAC רציפה עם 6 הילוכים ממוחשבים. הונדה אישרה שלא תגייס את המכונית הזו לשבירת שיאים בפיקס פיק 2023, אבל היא כן זורקת לנו עצם ומפרקת את החששות מפני עתיד הספורטיביות המחושמלות שיש סביבו הרבה סימני שאלה, לפחות ברמת המחיר הנגישה.