מרצדס E קלאס החדשה, בסוף השנה בארץ

הצצה ראשונה לתא הנוסעים של מכונית הסאלון היוקרתית

מערכת עולם הרכב

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מרצדס תחשוף את ה-E קלאס החדשה מתישהו בשבועות הקרובים, ולמרות שהדגם משוטט עם הסוואה ברחבי אירופה במסגרת מבחנים, עד כה אף צלם לא ממש הצליח לקבל תמונה מייצגת של הטכנולוגיות בחלל הפנים, כולל שימוש בבקרת הצגים המשוכללת שהוצגה ב-S קלאס.

מרצדס E-Class 2023 החדשה כוללת עד שלושה מסכים, מהקונסולה המרכזית ועד לדלת הימנית המחוברים למקשה אחת ובאורך של יותר ממטר. התחושה, כמו ב-S קלאס היא לא רק של סביבה טכנולוגית ומתוחכמת יותר, אלא אווירה יוקרתית ועתידנית שתציע חוויה לא רגילה, עם שינויים אסתטיים כמו הבלטה של המיקום החדש של פתחי המיזוג הנמשכים לאורך הקצה העליון של לוח המחוונים ועד קו האמצע.

ההפעלה של פתחי המיזוג היא אלקטרונית, וניתנת להתאמה דר בקרת האקלים, ללא התערבות ידנית. המסך הגדול, לצד לוחות הדלת, משופר על ידי תאורת אווירה עם יותר מ-64 הצבעים הרגילים ועם אנימציות בהתאם למצבי הנהיגה שנבחרו. הלב הטכנולוגי הוא "MBUX Hyperscreen" החדש, עם מערכת אחורית חכמה שמוזנת על ידי מערכת ההפעלה החדשה "MB.OS" שיהווה חלק אינטגרלי ברכבי העתיד של הרכבים החשמליים ועם קישוריות 5G.

בנוסף, מערכת MBUX משיקה עוזרת קולית חדשה שעבורה כבר אין צורך בפקודת המקשים "שלום מרצדס", אלא פשוט מדברים אל המערכת. בינה מלאכותית תהיה אחראית על לימוד העדפות הנהג והנוסע, השגרה שלהם, התאמת המושבים, תצוגת המסכים, הטמפרטורות ורשימת ההתאמות הארוכה לטעמו של כל נוסע מלפנים.

מרצדס E קלאס 2023 החדשה תהיה בעלת בסיס גלגלים של כ-2.96 מטר, מימד שגדל יחד עם הרוחב והאורך, כך שיהיה לה היגוי אקטיבי על הסרן האחורי כדי להקל על התמרונים במקומות צפופים וחניונים, צמתים. מנועי הבנזין -עד 360 כוחות סוס לפחות, בלי להתייחס כרגע אל גרסאות הספורט של AMG - ודיזל של עד 330 כוחות סוס. יהיו ארבעה ושישה צילינדרים בשיטה מיקרו היברידית MHEV 48V ומשויכים לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. כמו כן, תהיינה אפשרויות הנעה לכל הגלגלים 4MATIC ועד שלושה דגמי פלאג אין עם מעל 120 קילומטרים טווח נסיעה. ה-E קלאס צפויה כנראה להתייקר - בחלק מסוים מהדגמים החשמליים, בשיעור לא קטן ביחס לקודמתה. אבל את המחירים של כלמוביל נדע רק בסוף השנה.