"טסלה זעזעה את תעשיית הרכב"

מנכ"ל פרארי מעריך את הקידמה שטסלה הביאה לענף אבל מבטיח לשמור על הנשמה והתוכן של פרארי בדרך למהפכה החשמלית

מערכת עולם הרכב

תגיות: פרארי

Getting your Trinity Audio player ready...
פרארי 296 GTS
פרארי 296 GTS
שנה גודל פונט א א א א

פרארי אולי מייצרת את המכוניות המהירות בעולם והמוכשרות ביותר למסלול ולכביש הציבורי. אבל בכל מה שכרוך בצעדים ראשונים באפיקי המהפכה החשמלית, פרארי לא ממהרת לשום מקום. הרכב הראשון שלה, חשמלי מלא על מלא, יוצג רק ב-2025 ויגיע לשוק שנה לאחר מכן. בראיון שהעניק לאחרונה ל'בלומברג', מנכ"ל החברה מאשתקד, בנדטו ויניה, אישר את לוחות הזמנים ובמקביל החמיא לחברת טסלה על שהביאה מומנטום חדש לענף.

לפי הצהרותיו שלו, הוא לא רואה את פרארי מאוימת מטסלה, והסביר שלפי הבנתו קיימת יותר מדי התרגשות ממכוניות חשמליות משום שהן מקודמות בצורה אגרסיבית. בניגוד לכמה מנהלי רכב אחרים, ניתן לזקוף לזכות ויניה יכולת טכנולוגית מקצועית, מכיוון שלפני שהפך למנכ"ל פרארי באמצע 2021, הפיזיקאי עבד ביצרנית השבבים STMicroelectronics והיה מעורב בהמצאת חיישנים.

כשנשאל מה הוא למד מטסלה, הבוס של פרארי ניסח זאת בצורה מאוד זהירה, וציין כי התרומה הגדולה של החברה האמריקאית נובעת בגיבוש תהליכים במהרה, יישום והחלטות נועזים. עם זאת, ויניה מרחיק את המוצרים של טסלה  אל קטגוריה שונה לחלוטין משלו: "ישנם רכבים פונקציונליים להעביר אנשים מ-A ל-B, ומכוניות רגשיות עם חווית נהיגה ייחודית כמו אלה של פרארי" לדבריו. כשנשאל איפה לדעתו טסלה ממוצבת, הוא אכלס את החברה, שמייצרת דגמים כמו מודל 3 ומודל S פלייד (הסדאן המהירה מסוגה בעולם) בקבוצה הראשונה, שנועדה לספק צרכים יומיומיים של נהגים ומשפחות.

בלית ברירה, גם פרארי יודעים שצריך לדעת לתרגם הנעה חשמלית להנאה. ויניה הסביר שחשמול הוא דרך חדשה לממש את חווית הנהיגה המחוזרת כל כך על ידי לקוחות פרארי אולם הוא יודע שהיא רצופת אתגרים בצד החוויתי. "אין ספק שרכבי הנעה חשמליים יעוררו, בסופו של דבר את אותה התרגשות כמו שעושה דלק המאובנים היום. זה נובע מהאצה אורכית וצידית, קול, החלפות הילוכים ובלימה, ולפחות מבחינת פרארי נעשה הכול ששום דבר לא ישתנהבמכוניות חשמליות.

טסלה מודל Y. "יש מכוניות שנועדו להביא אנשים מנקודה אחת לשניה"
טסלה מודל Y. "יש מכוניות שנועדו להביא אנשים מנקודה אחת לשניה"

בפרק זמן של שלוש שנים לפחות עד לחשיפת פרארי חשמלית מלאה, לטסלה, וגם למותגים נוספים שעלולים לצוץ, עדיין יהיה מספיק זמן לחטוף לקוחות מפרארי עם חוויות נהיגה ייחודית משלהם, אבל ויניה לא מתרגש. באופן כללי הוא אומר, "צריך להכניס הכול לפרופורציה: יש פה היבט של תוכנה וגיבוש שרשראות האספקה ​​- בעצם שלושת הנושאים הגדולים שמדאיגים את שאר תעשיית הרכב כבר זמן מה". עם זאת, המנכ"ל החדש של פרארי הסביר כי הטכנולוגיה עצמה זוכה לתשומת לב רבה מדי בתעשייה, למרות שחשמול המכוניות, טכנית, הוא לא משהו מורכב. לדבריו, צריך להשקיע יותר באופי של המכונית. לפחות את זה, פרארי עושה טוב יותר מכולם, גם אם  תחליף את נהמות תריסר הצילינדרים או מחציתם בסוללות ומנועים חשמליים.