גמר גביע הטוטו אמש (רביעי) לא התעלה לרמת כדורגל גבוהה, כשמה שבלט בעיקר במשחק היו האמוציות והאגרסיביות בשני הצדדים. את המשחק סיימה הפועל באר שבע בתשעה שחקנים, כאשר האדום הראשון נשלף לעברו של שאפי סוליימנוב לאחר עבירה מכוערת על עדן קארצב. שופט העבר לירן ליאני ביקר ברשתות את תצוגת השיפוט של איתן שמואלביץ' וכתב על מה שהוביל להרחקה.
"כל משחק הוא קשה לשיפוט, בטח משחק גמר. לרוב אני משתדל להתייחס לרוב ההחלטות הקריטיות במשחק ולנתח אותן בנפרד, במשחק של אתמול בחרתי להתייחס לאירוע מרכזי אחד בלבד מאחר שלאורך המשחק כולו, השיפוט במגרש (של השופט המרכזי בעיקר) התאפיין בהבחנת עבירות לא מדויקת באופן בולט, שריקות מאוחרות, שפת גוף הססנית והגרוע מכל, מחאות בלתי פוסקות מצד שחקנים ומאמנים (התגודדויות סביב השופט, תנועות ידיים ועוד) ובקיצור - תחושה של חוסר שליטה במשחק לכל אורכו".
ליאני המשיך: "נהוג להתייחס לשיפוט בהחלטות הגדולות במשחק, אבל חשוב לזכור ששיפוט כדורגל מורכב ממאות החלטות קטנות וכשאתה מפספס בכל כך הרבה, אתה משפיע על המשחק כולו. ובכל זאת אתייחס להחלטה אחת שהייתה לה השפעה קריטית על המשחק כולו: בדקה ה-54:45 ביצע קשרה של מכבי נתניה עדן קארצב עבירת משחק על קשרה של הפועל באר שבע - שאפי סוליימנוב, שבגינה יכול היה לראות את הכרטיס הצהוב השני. שופט המשחק לא אבחן נכון ואפילו לא שרק לעבירה. כעבור 6 שניות ובדקה ה- 54:51, בפעולת תגמול (שנבעה מתסכול) החליט לקחת את החוק לידיים ולפגוע בפראות בעדן קארצב, שגם עליה השופט לא שרק אפילו לעבירה".
"יש מונח שהשופטים מכירים היטב ונזהרים ממנו: retaliation- נקמה, תגמול. כאשר שחקן שלא נשרקה עליו עבירה, חווה תסכול ומחפש דרך להחזיר. במקרים כאלה השופטים חייבים להיות עירניים ולהגיב בהתאם. את הכרטיס האדום הזה השופט יכול היה וחייב היה למנוע. אבחון מהיר ומדויק של העבירה של עדן קארצב וענישה בהתאם בכרטיס צהוב שני או במקרה הפחות אידיאלי שריקה לעבירה והכרטיס האדום של שאפי היה נמנע".
"ברמות השיפוט הגבוהות מצפים משופט למנוע אדומים מהסוג הזה. שלושה משחקים התקיימו השבוע, שניים במסגרת הליגה ואחד במסגרת גמר גביע הטוטו ובשלושתם נושא השיחה הוא השיפוט".
"טוב תעשה הוועדה המקצועית של איגוד השופטים שני דברים:
1. אם בניגוד לאירוע היחיד ששלחה להתייעצות לאופ"א (זה של בית"ר נגד מכבי תל-אביב) תשלח הפעם את כל קלטת המשחק לקבלת חוות דעת על תצוגת השיפוט במשחק גמר גביע הטוטו.
2. תהיה רגישה לנושא השיבוצים. מלאכת שיבוץ השופטים למשחקים היא אומנות. צריך לדעת להתאים כל שופט למשחק וכל משחק לשופט. אני לא יודע להסביר סרטון תדמית שהאיגוד פרסם של השופט במשחק אמש, שאחד מרגעיו הגדולים כילד היו באצטדיון הקופסא בנתניה. קצת רגישות לא תזיק פה".