משרד האוצר ממשיך בקידום התכנית להעברת נבחרי הציבור לשימוש ברכבים חשמליים. היום דווח על ידי אגף החשב הכללי, כי שנתיים לפני המועד המקורי שנקבע, מצטרפות עוד מכוניות חשמליות לשירות השרים וחברי הכנסת, אחרי שמוקדם יותר השנה גויסו דגמים של קבוצת MG, פיג'ו, וכן קיה (נירו).
הצי הממשלתי בישראל מונה כיום 15 אלף כלי רכב (בשירות ציבורי) כולל כוחות האכיפה וההצלה (משטרה וכבאות) וכן רכבי שירות בתי הסוהר ומשרדי ממשלה. בתום הליך מכרזי, נבחרו לאחרונה עוד שני דגמים חשמליים שיצטרפו כאמור לציי הרכב הממשלתי: מדובר בדגם יונדאי איוניק 5 פרסטיג' שעלותו לצכן הפרטי כ-215 אלף שקל, ולצידו טויוטה bz4x מושן שנמכר לאדם הפרטי בטווח מחירים של 240 אלף שקל. מרחק הנסיעה המוצהר של יונדאי איוניק 5 הוא בסביבות 480 קילומטרים עד התרוקנות, בעוד הטויוטה מחלץ מהסוללה מרחק מרבי של 500 קילומטרים.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "בתוך פחות משנה, הוחלפו כ 25% מרכבי הצי הממשלתי ברכבים בעלי הנעה היברידית. היום, אנו מפרסמים תכנית מקיפה לשילוב רכבים חשמליים בצי הממשלתי. לאור מחויבותנו ליעדי האקלים, הקדמנו את כניסת הרכבים החשמליים לצי בשנתיים – כאשר משנת 2025 ואילך אנו מתכוונים לרכוש רכבי נוסעים חשמליים בלבד. המעבר לרכבים חשמליים בצי הממשלתי צפוי לסלול את הדרך לכניסת רכבים אלה למרחב הפרטי והציבורי, וכן לקידום התקנת עמדות טעינה במשרדי הממשלה ובמרחב הציבורי".
סגן החשב הכללי וראש חטיבת נכסים ולוגיסטיקה, דקל כהן: "רכבים חשמליים אינם ידידותיים יותר לסביבה בלבד. הם בעלי צרכי תחזוקה נמוכה יותר, ובשילוב החיסכון הנוצר משימוש בחשמל במקום בדלקים – הם עתידים לחסוך לממשלת ישראל הוצאות רבות. זהו שלב נוסף וחשוב בפרוייקט "עתיד חלופי", הכולל בחובו גם שיתוף פעולה מול מקבילינו בחו"ל, והובלה בתחום הרכבים הסביבתיים."