בוגאטי נפרדת מהשירון

יחידה אחת ומיוחדת של מכונית העל הצרפתית יוצאת מהמפעל לרגל נעילת הסדרה ומנוע ה-W16 האגדי

ניר בן טובים

תגיות: בוגאטי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הייצור של בוגאטי שירון למעשה כמעט והגיע לסיומו. לפני מספר חודשים הודיע ​​המותג הצרפתי שנותרו לו 20 אחוז מהיחידות לייצור, ומתוכן 60 הוקצו במפעל לגרסה הבכירה של רכבי השירון, על בסיס דגם הפיור ספורט. אבל, היצרן שמר על אקזמפלר אחד שנשמר בסוד במשך תקופה ארוכה, ושהוא החליט לחשוף כעת ממש לפני שהכול נגמר.

זהו דגם ה- Bugatti Chiron Profileé, רכב חד פעמי שנוצר כמענה לדרישה של שורה של לקוחות שלמרות שרכשו שירון סטנדרטית, ביקשו מצוות המהנדסים במולסהיים "גרסה אלגנטית יותר ופחות קיצונית". כמובן, זה משהו שבוגאטי לא יכולה לסרב לו (והיא גם לא תסרב לעוד כמה מיליונים בחשבון). אז היצרן התחיל לעבוד בסתיו 2020 על המיזם במטרה ליצור סדרה במכסה מוגבלת של 30 יחידות בלבד. אבל הייתה בעיה גדולה, כאשר אב הטיפוס הראשון פותח ומסיבות לוגיסטיות - בוטל.

מה קרה? סיפור משונה. מסתבר שלא היה מקום/כוח עבודה לפיתוחו במפעל מולסהיים, שכן 500 המשרות לייצור מכונית האולטרא ספורט הצרפתית כבר אויישו. אולם כעת, אחרי שהסאגה המוזרה הזו הגיעה לפתרון, המותג חשף את הדגם בצורתו הרשמית, ויעדו הסופי הוא מכירה פומבית לצדקה שתתקיים ב-1 בפברואר 2023. המחיר של השירון פרופילה? המציע הגבוה ביותר יזכה, אבל הרבה יותר מ-3.6 מיליון היורו שעולה דגם הפיור ספורט הרגיל של השירון.

דגם הפורפילה מבוסס על הגרסה החזקה ביותר של השירון, אם כי בהבדלים קוסמטיים מובחנים וקצת חידודים דינמיים שאפשר לפענח אותם רק ביד מאוד מיומנת. מרכב סיבי הפחמן צבוע בשני גוונים שונים של כחול, כאשר החלק העליון ב"ארגנט אטלנטיק" והחלק התחתון ב"רויאל קרבון כחול", וכך גם מראות הכנפיים. כן הוא מגיע עם אסתטיקה אגרסיבית יותר, שכן פתחי האוויר הקדמיים, כמו הגריל, הוגדלו. חישוקי הסגסוגת ייחודיים, לא זמינים באף דגם של שירון, הספוילר בשפה הקדמית שטוח יותר, ומאחור הספוילר קבוע ללא הכנף הגדולה האופיינית לדגם.

בפנים, המושבים מרופדים בתרכובת-גווני "רפאלה אפור" ו"כחול עמוק", והוא גם השירון היחיד בעולם שיש לו את החומר הזה על לוח המחוונים, לוחות הדלתות ומנהרת ההילוכים. מבחינה טכנית, הוא גם שונה מדגם הספורט בצורת הכיול - עם מערכת מתלים קשיחה ב-10% ויציבות כיוונית גבוהה יותר, כך הם אומרים.

מה שלא השתנה בכלל, וטוב שכך, גם אם זו הפעם האחרונה, הוא מנוע ה-8.0 ליטר W16 על 4 מגדשי הטורב שלו, וגם לא הביצועים שלו עם 1,500 כ"ס, אם כי היחס האחרון של תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים התקצר ב-15%, כך שהמהירות המרבית גבוהה מ-350 הקמ"ש ה"אומללים" של הפיור ספורט. כאן אנחנו מעפילים אל 380 קמ"ש וגם מהירים יותר (תודה לאל) בתאוצה: מאפס ל-100 קמ"ש ב-2.3 שניות בלבד וב-5.5 שניות מד המהירות מצביע על 200 קמ"ש.

יש הרבה סתירות בין הדיווחים לגבי הדגם הבא של בוגאטי בשנה הבאה. אבל גם הבעלים המקוריים של החברה בצרפת וכן השותפים בחברת רימאק הקרואטית מפזרים הרבה סימנים שהבוגאטי של העידן החשמלי תהיה היברידית. אם כך, כנראה שזה יהפוך את ה-פרופילה המיוחדת לבוגאטי האחרונה בהחלט עם מנוע ה-W16 המפואר.