הקטארים מעדיפים בנטלי

המונדיאל דחף את מכירות הרכב בקטאר בשיעור לא מבוטל. זה המותג היוקרתי הנערץ עליהם

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
בנטלי מולסאן באולם תצוגה בקטאר (צילום: יצרן)
בנטלי מולסאן באולם תצוגה בקטאר (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

אירוח גביע העולם בכדורגל בקטאר שננעל הערב במשחק הגמר בין צרפת לארגנטינה תרם בצורה ברורה למכירות כלי רכב חדשים באמירות הקטנה. בתשעת החודשים האחרונים, ובמיוחד בחודשיים האחרונים חל גידול של 32% במסירת מכוניות חדשות ביחס לתקופה הדומה בשנה הקודמת. מדובר ב-65,400 כלי חדשים שעלו לכבישים - הנתון הגבוה ביותר מזה שבע שנים.

עוד לא הצבעתם למכונית השנה של עולם הרכב 2022? כנסו עכשיו ללינק!

על אף שקטאר, על שלושה מיליון תושביה מתוארת כמדינה שבה מתגוררת אוכלוסיה עשירה, קרוב ל-80% ממנה מורכבת על ידי מהגרים, ומסתבר שלא מסתובבים שם יותר מדי שייחים עשירים כקורח שזורקים כסף על פרארי ולמבורגיני כאילו אין מחר; אם נביט בטבלת המכירות או בצמרת הנתונים, נגלה שמרבית הכוכבות הן מכוניות רגילות שמותאמות לאקלים המקומי ולצרכים, ולאו דווקא לחשקים.   

כך למשל, בחמישיה הראשונה מדורגים מותגים כמו טויוטה, ניסאן, קיה ויונדאי, וכן מיצובישי, ובהתחשב בתנאי הכביש והדרכים בקטאר - כמובן שלא מפתיע שחלק גדול מאוד הם מקבוצת ה-4X4 - טנדרים ורכבי שטח קשוחים. טויוטה מובילה עם 15,509 מסירות, פי שלושה מניסאן, בעוד קיה שעל אף שזו רשמה צמיחה של 25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לא הצליחה לגבור על סוזוקי שזינקה ב-206% וקפצה עשרה מקומות בטבלה הקטארית.

הרכב הנמכר ביותר בקטאר הוא טויוטה לנד קרוזר (פראדו), שמצויד גם במנוע שש בוכנות ו-280 כ"ס, לא שזה צריך להפריע להם בתחנת הדלק, שכן ליטר בנזין נמכר בתחנה תמורת 0.56 יורו (בערך 2 שקלים). חלום רחוק. במקום השני עוד רכב של טויוטה - טנדר העבודה היילקס, וצמוד אליו ניסאן פטרול. במקום הרביעי לקסוס LX570 שהוא תאום פראדו רק יוקרתי יותר כמובן, ועוד בעשיריה לנד רובר דיפנדר ואפילו GMC סיירה ומיצובישי L200. במקום השלישי בדירוג הכללי - מכונית שבעבר הרחוק נבחרה על ידי ג'רמי קלרארסון לשנואה ביותר אי פעם- ניסאן סאני. אמינה. אפורה ולא מתקלקלת.

בפלח רכבי הקצה נראה שהקטארים אוהבים את הבנטלי שלהם ומעדיפים את הממלכה האנגלית על פני האצולה האיטלקית, על כלל מותגיה. מעל 90 רכבי בנטלי נמכרו בקטאר מתחילת השנה (יותר מערב הסעודית), לעומת 32 רכבי מזראטי ורק 14 רכבי אסטון מרטין. לוטוס מסרו שבע מכוניות וחברת בוגאטי - משוש חייו של כרסיטיאנוו רונאלדו, מכרה רק 2 מכוניות חדשות. ועדיין, זה יותר מפורשה, פרארי ולמבורגיני, שלא מכרו אפילו מכונית אחת.

בהערת שוליים, שווה לציין כי במאגרי המידע והנתונים, שוק המשומשות בקטאר חולק קווי דמיון לתפישות המקובלות אצלנו (זה האוויר המדברי כנראה). רוב הקטארים מחפשים בעיקר מותגים יפנים כמו טויוטה, הונדה, ניסאן אבל גם לא נרתעים מדגמים יוקרתיים מסובכים יותר כמו אאודי ורכבי Jeep למיניהם.