יונדאי קונה חשמלי - טווח נסיעה מוגדל

כלמוביל החלה לשווק גרסה מוגדלת טווח של הקרוסאובר קונה EV החשמלי

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כלמוביל הודיעה היום (ה') כי החלה למכור באופן רשמי את ה-KONA החשמלי בגרסת 'לונג-ריינג'' שהינו דגם מעודכן קלות בצד האסתטי, אך השינויים המהותיים בו טמונים בשינוי גודל הסוללה, שיפור הביצועים והגדלת טווח הנסיעה. המידות של הקונה המקורי נשמרו - אורך של 4.2 מ', בסיס גלגלים של 2.6 מ', רוחב של 1.8 מ', אולם זה כבד בכ-100 קילוגרמים מהדגם החשמלי הסטנדרטי.  תא המטען מציע נפח של 322 ל' - גם כן ללא שינוי ועד יותר מ-1000 ליטרים בקיפול שורה שנייה.

ברצפת הרכב מותקנת מערכת חשמלית 150 קילוואט (הספק מרבי של 204) כ"ס ו-40.2 קג"מ בחיבור להנעה קדמית לעומת 136 כ"ס. היא תאיץ בו ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות ועד 167 קמ"ש (תוספת של 12 קמ"ש ביחס לקונה EV הרגיל). ואולם, הפער ביניהם נמצא כאמור בהרכב הסוללה: בדגם ה-LR מדובר בסוללת 64 קווטש (39.2 קווטש ברגיל) המאפשרת לו להגיע לטווח נסיעה מרבי של 484 קילומטרים במקום 305 קילומטרים בקונה החשמלי שנמכר עד כה. משך הטעינה במסופים מהירים כ-47 דקות ל-80% קיבולת ובקופסא ביתית בסביבות 8-9 שעות. צריכת החשמל הממוצעת היא כ-14.7 קווטש לכל 100 קילומטרים.

רמת האבזור של דגם ה-LR אינה שונה מהותית מהדגם בעל טווח הנסיעה הקטן ביניהם, כלומר מציעה את כל מה שכבר מוכר לנו מהדגם הקיים; זו כוללת תאורת LED מעודכנת, מערכת מדיה ראשית 8 אינץ', ממשקי אפל ואנדרויד, מצלמה אחורית, חיישני חניה היקפיים, מושב נהג חשמלי ומושב נוסע חשמלי, ושלל מערכות בטיחות חכמות כולל אזהרה (חווי) על המצאות ילד במושב האחורי. 

המחיר בישראל לדגם ה-LR הוא 185 אלף שקלים, פער של 35 אלף שקלים לעומת הקונה EV הסטנדרטי. מסגרת האחריות היא חמש שנים או 150 אלף קילומטרים על הרכב ו-7 שנות אחריות על הסוללה.