מאז אותה הכרזה של חברת מיקרוסופט על רצונה לרכוש את ענקית הגיימינג Activision-Blizzard (וקינג) בסכום של כ-70 מיליארד דולרים, עולם הגיימינג לא נרגע. בזמן שרוב השחקנים הגדולים בתחום קיבלו את הרכישה, או לכל הפחות לא העירו או נתנו את דעתם לצד זה או אחר. חברת סוני, המתחרה הישירה של מיקרוסופט בכל הנוגע לתחום הגיימינג, החליטה להרים את הכפפה ולהילחם ברכישה זו. לזכותה סוני פועלת באגרסיביות נגד הרכישה על ידי מיקרוסופט. זה כולל את מנכ"ל הפלייסטיישן ג'ים ריאן שטס באופן אישי לבריסל כדי לפגוש את הרגולטורים של הנציבות האירופית ולהציע הערות כנגד הרכישה. בנוסף, סוני הצהירה בפומבי כי לרכישה יהיו "השלכות שליליות עיקריות על גיימרים ועתיד תעשיית הגיימינג" ובנוסף שהיא רוצה "להבטיח ששחקני פלייסטיישן ימשיכו לקבל את חווית המשחק האיכותית ביותר".
עכשיו פיל ספנסר, מנכ"ל מיקרוסופט גיימינג, או פשוט אקס בוקס, גם הוא החליט להחזיר אש. צריך לזכור כי הדוברים השונים שיצאו ממיקרוסופט בחודשים האחרונים, בראשם ספנסר, ניסו ועדיין מנסים להוריד את העניין סביב הרכישה, כדי להתקל בכמה שפחות בעיות עם ועדות מסחר מארה"ב, אירופה ושאר מדינות בעולם. פיל ספנסר, תיאר את תוכנית הצמיחה של סוני כ"הפיכת אקס בוקס לחלש יותר". ביקורת הרגולטורים על הרכישה התחזקה לאחרונה, והרטוריקה הציבורית של מיקרוסופט התחזקה באותה מידה. מה שהיה פעם מערכת יחסים "יחסית" לבבית (ב-5 שנים האחרונות) בין מיקרוסופט לסוני, התקלקל כשסוני החליטה לפעול ולפגוע את הרכישה. מובן שגם ספנסר ואקסבוקס לא מרוצים. "יצרנית הקונסולות הגדולה בעולם מעלה התנגדות לגבי הזיכיון היחיד שאמרנו שימשיך לצאת על פלטפורמות אחרות", הוסיף ספנסר. "זו עסקה שמועילה ללקוחות באמצעות בחירה וגישה."
לפי ספנסר, סוני היא החברה הגדולה היחידה שמתנגדת לרכישה, יש בכך אמת מסוימת. מיקרוסופט אומרת שהיא הגיעה להסכם ל-10 שנים עם נינטנדו להפיכת סדרת משחקי קול קוף דיוטי לזמינה בנינטנדו לאחר סגירת הרכישה של אקטיוויז'ן. סוני הצהירה כי "הקהל הצעיר של נינטנדו לא מעוניין ביריות בגוף ראשון". בנוסף מיקרוסופט גם התחייבה להמשיך ולמכור את קול אוף דיוטי ב-Steam, כאשר נשיא Valve גייב ניואל אמר שהוא אישית סומך על כוונותיה של מיקרוסופט. - Valve לאורך שנים לא בוחרת בצדדים בכל הנוגע למלחמת הקונסולות, במיוחד בימים אלה ששתי החברות משחררות כותרים תחת Steam.
מפיצות גדולות אחרות של הביעו גם הם אמון ברמה התחרותית של תעשיית משחקי הווידאו. החברות כוללות את יוביסופט, Riot, וורנר ועוד. התחושה הכללית של אותן חברות ומתחרות, היא שיש חלופות למשחקי אקטיווי'זן ובליזארד. דעה נוספת והיא ככל הנראה הנכונה בעניין זה. לסוני לא באמת אכפת משאר המשחקים תחת המעטפת של אקטיוויז'ן. היא רק רוצה להשאיר את כותרי קול אוף דיוטי אצלה בעתיד. חשוב לזכור כי קול אוף דיוטי הוא המשחק הנמכר ביותר לשנת 2022, ועקף כותרים אחרים כמו God of War או אלדן רינג. כל זה תוך חודשיים מהשקתו, כך שאפשר להבין את המשיכה ואת הרצון של סוני שמשחק זה יהיה על קונסולות הפלייסטיישן העתידיות.
בעוד שלהערות של ספנסר אין משקל בתהליך הרכישה, הן מעידות על גישה חדשה של מיקרוסופט לאתגרי הרגולטורים וסוני. מיקרוסופט עבדה במידה רבה לקראת פשרה עם חברות אחרות, תוך התחייבויות בכל הנוגע לקול אוף דיוטי (ורק קול אוף דיוטי)ולבלעדיות. עכשיו, עם החדשות שוועדת הסחר הפדרלית בארצות הברית תגיש תביעה נגד הרכישה. למיקרוסופט יש בהחלט כמה שבועות וחודשים מאתגרים שעומדים מולה, למרות שהחברה עדיין בטוחה שהעסקה תצא לפועל.