וולוו תציע ב-2023 את הגרסה החשמלית של רכב הכביש השטח המבוקש XC40 ואת הקרוסאובר הכל חשמלי C40 דמוי הקופה עם טווח נסיעה ארוך יותר וביצועים משופרים במעט. מחיר הכניסה לסדרה החשמלית מופחת כחלק מהעדכון שוולוו מבצעת בקרב הג'יפון הקומפקטי שלה. אך הדגם הבכיר מצידו, מתייקר, בשני הדגמים.
גולת הכותרת היא סוללה מוגדלת של 82 קוט"ש עם קיבולת שימושית של 78 קוט"ש, וזאת בהשוואה אל חבילת הסוללות הקודמת לה היו 75 קווטש. בגרסה בעלת מנוע חשמלי אחד, מערך ההנעה משתנה: הכוח נשלח כעת לגלגלים האחוריים במקום לגלגלים הקדמיים. הדגם הבסיסי עדיין מצליח לחלץ 425 קילומטרים לפי תקן WLTP, אולם הגרסה הבאה בהרככיה מעליו עם הנעה אחורית מסוגלת לכסות 515 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. עם הנעה כפולה, הטווח גדל מ-438 ל-500 קילומטרים.
העדכון כולל עוד כמה ליטושים וחיזוקים מעניינים; הוא מביא בין היתר למהירות טעינה מוגברת עבור דגם כפול ההנעה של עד 200 קילוואט (קודם לכן היה 150 קילוואט), מה שאמור לצמצם את זמן הטעינה מ-10 ל-80 אחוז מקיבולת הסוללה בעשר עד 27 דקות, אומרים ביצרן השוודי. נתון זה תואם לזמן הטעינה של הדגמים הסטנדרטיים עם סוללה קטנה (28 דקות), שממשיכים לקבל מתח מרבי של 150 קילוואט.
ההספק המרבי והביצועים חודדו אף הם: לדגם הכניסה עם הנעה אחורית מגדילים וולוו את ההספק מ-170 קילוואט/231 כ"ס ל-175 קילוואט/238 כ"ס. לגרסה האמצעית עם הנעה אחורית יש 185 קילוואט/252 כ"ס. הגרסה החזקה ביותר היא כפולת ההנעה המציעה כעת שני מנועים חשמליים שונים עם 120 קילוואט/162 כ"ס מלפנים ו-180 קילוואט/245 כ"ס מאחור (בעבר 150 קילוואט/204 כ"ס כל אחד). תפוקת המערכת נשארה 300 קילוואט (408 כ"ס). המיאוץ ל-100 קמ"ש יופחת בקטנה, המהירות המרבית תשמר.
ולוו דאגה לערבב מעט את הגרסאות והאבזור התקני והתוספות עם עליות וירידות במחירים. הגרסה החד-מנועית של ה-XC40 זולה יותר במחירים שהוכרזו בגרמניה (47,500 במקום 48,650 יורו). גרסת הנעה אחורית עם חבילת אבזור מורחבת זמינה תמורת 53,000 יורו עם שינוי קטן במחיר. גרסת ההנעה הכפולה התייקרה בשיעור משמעותי יותר (59,950 במקום 56,150 יורו). השינויים הטכניים לעיל חלים כמובן גם על ה-C40, כאשר כל אחד מהם מציע מעט יותר טווח (כעת עד 533 ק"מ). וולוו תחל לשווק את הדגמים המעודכנים במאי של 2023. סביר שנראה אותת בישראל מתישהו במהלך השנה הבאה.