יונדאי: לרכב ההיברידי יש עדיין חשיבות גדולה

בחברה הדרום קוריאנית אספו משובים מהלקוחות וגילו שנותרה כברת דרך עד שהנהגים יהיו בשלים לרכב חשמלי מלא

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
יונדאי סנטה פה פלאג אין
יונדאי סנטה פה פלאג אין
שנה גודל פונט א א א א

מבין המותגים הגדולים, יונדאי היא אחת מחלוצות ההנעה החשמלית שידעה לרתום את הטכנולוגיה ההיברידית כשלב ביניים עד לרכב החשמלי המלא. הדרום קוריאנים תוקפים את הזירה בשתי חזיתות במקביל, אולם מסתכלים תמיד קדימה ולכן משקיעים מיליארדים בהרחבת סגל הרכבים ומקצים לא מעט משאבים וזמן לפיתוחים עצמיים בתחום הסוללה והמכללים. ואולם כמו יצרנים אחרים, החברה עדיין רואה בדגמים חשמליים למחצה מוצרי "מדרגה" חשובים מאוד.

"אנחנו ביונדאי חשבנו איך לנהל את המעבר", אמר חוסה מוניוז, העומד בראש חטיבת מכוניות הנוסעים של יונדאי העולמית, בכנס תעשייתי בארצות הברית. "בהתבסס על המידע שאנו מקבלים מהלקוחות שלנו, לא כולם מוכנים לעבור למכונית חשמלית במכה אחת". החברה, כאמור, החליטה להשקיע בכלי רכב היברידיים, פלאג-אין היברידיים וחשמליים בעת ובעונה אחת, לפי מוניוז. "זה נתן לנו כלי נהדר לרכוש לקוחות ממותגים אחרים. אלה אנשים שבפרוש חושבים על העתיד, אבל הם רוצים להיות בטוחים שיש להם את המידע הנכון והמוכנות".

יונדאי הודיעה השנה כי תאיץ את תכנית החשמול כדי לעמוד ביעדים. היצרנית מתכננת להציג 17 דגמים עם סוללות בלבד עד שנת 2030, 11 מהם יהיו של יונדאי עצמה, ושישה של מותג היוקרה ג'נסיס. במספרים גדולים, מקווים כי היקף המכירות השנתיות של רכבי החשמל בעולם יגדל ל-1.87 מיליון יחידות עד שנת 2030, כלומר להשיג נתח שוק עולמי של שבעה אחוזים. לשם כך עתידה להשקיע סכום שווה ערך ל-72 מיליארד יורו בשלל תחומים טכנולוגיים בענף הרכב עד 2030, כולל 14 מיליארד יורו לחשמל ו-9 מיליארד יורו לתוכנה.