ב.מ.וו סדרה 3 מחודשת בארץ, עם התייקרות חדה במחיר

דלק מוטורס משיקה את גרסת 2023 של מכונית הספורט סדאן הבווארית בגרסת בנזין וגרסה נטענת עם זינוק דרמטי במחיר הבסיסי

ניר בן טובים

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אפשר לומר בבטחה, שאחרי 47 שנים של נוסחה מוצלחת ומאוד ממכרת, אין נימוק לגיטימי לנער את היסודות של ב.מ.וו סדרה 3. מכונית הספורט סדאן הגרמנית אולי עברה הרבה גלגולים על הנייר מאז 1975 אבל גם בדור האחרון שלה, השביעי במספר שהוצג ב-2018, לא באמת הרבה השתנה בתפישה או בדרך שהיא בה מיוצגת - מנוע קדמי, הנעה אחורית ומראה אלגנטי ושמרני, שמדי פעם מאתגר את גלגלי העין עם שבכות מוגזמות.

השינוי הבולט ביותר בשנים האחרונות היה תוספת של גרסה מחושמלת, ולפני כמה חודשים חידוש עולמי נוסף - גרסת סטיישן ל-M3. בין לבין, ב.מ.וו ביצעה בקיץ האחרון מתיחת פנים ממוקדת שכעת נחתה בישראל ובמסגרתה אנו חווים רענון ויזואלי מבחוץ ומבפנים ובמקביל לכך גם עליה לא מבוטלת במחירים, כפי שהיה צפוי לקרות. 

בתוך פרטי הפרטים, דגם ה-G20 בשושלת הזו מאמץ כליות מעודכנות וצרות יותר, פנסי LED מתוחכמים יותר עם עיצוב מחודש, חתימת אור שמתאימה לדגמי 2023, שינויים בפגושים וכניסות האוויר, חישוקי 18 ו-19 אינץ' חדשים, ובחלק האחורי פגוש מעודכן ובחבילות M תמה ספורטיבית מרוכזת יותר עם יציאות מפלט ייחודית ומוטיבים ספצייפים רק לה.

חשוב יותר הוא מקצה השדרוגים בתא הנוסעים וסביבת הנהג הקרובה; את המערכות שהוצגו לפני שלוש שנים מחליפה כעת בקרת איי-דרייב דור 8, מושקעת יותר על בסיס לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ' וצג ראשי 14.9 אינץ' מחוברים יחדיו ליצירת פאנל דיגיטלי רחב יריעה עם רזולוציגה גבוהה, כאשר מאחור מערכת מחשוב חזקה יותר ומהירה יותר.  בציוד התקני חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה היקפיים, בלימה אוטומטית בחניה עד 5 קמ"ש בנסיעה לאחור, נעילת דפרנציאל אלקטרונית ובקרה קולית ושלל מערכות בטיחות נוספות וסייענים.  

בדגם הפלאג-אין הייבריד בשילוב חבילת M הבכירה, מקבלים את הרכב עם ריפודי עור שחור, גימורי פנים מבריקים, דיפוני עץ, גימורי אלומיניום מסביב לדלתות, חימום מושבים קדמיים, הגה עור ספורטיבי, מערכת שמע משודרגת מששה רמקולים לעשרה,  משטח טעינה אינדוקטיבי ועוד הרבה.  

מבחינת היצע המנועים, ה-3 תמכר בצימוד אל גרסת בנזין רגילה ושתי גרסאות של בנזין פלאג-אין הייבריד. דגם הבסיס, ה-318i מצויד במנוע 2.0 ל' טורבו 156 כ"ס מוצמד אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות ועד 223 קמ"ש. דגם ה-PHEV מצויד מנוע 2.0 ל' טורבו בגרסה עם 204 כ"ס ו-35 קג"מ ומעליו דגם עם 292 כ"ס ו-42 קג"מ בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית גם כן. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך 7.6 שניות ו-5.6 שניות בהתאמה.  טווח הנהיגה על סוללת ה-12 קווטש הוא כ-50 קילומטרים ריאליים. זמן הטעינה אורך שש שעות בקופסא ביתית והוא מתקצר כמעט במחצית במסופים מהירים בתשתית חיצונית. 

המחירים יחלו ב-290 אלף שקל תמורת ב.מ.וו סדרה 3 בגרסת 318i, כלומר התייקרות של כמעט 40 אלף שקלים (ישראל אגב לא המדינה היחידה שבה המחיר של סדרה 3 זינק בשיעור חד). גרסת ה-320e הנטענת תומחרה לא רחוק מהדגם שלפני מתיחת הפנים ב-310 אלף שקלים, ועד 355 אלף שקלים לדגם ה-330e בחבילת M.

מאז החל שיווקם של דגמי הפלאג-אין של סדרה 3, הפכו להיות מכלי הרכב המבוקשים ביותר של המותג בישראל; בשנה הקודמת, למשל, נמכרו קרוב ל-500 יחידות של סדרות ה-320e ו-330e. השנה המספרים ירדו במקצת והתייצבו על 400 מסירות לערך.