אוטימו: סופר יוקרה, סופר מחיר

יצרנית מכוניות איטלקייה קוראת תיגר על העלית הגרמנית המחושמלת

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מותגים סינים חדשים הם כבר עניין שבשגרה. אבל השקת מותג רכב חדש לחלוטין ועוד אירופאי הוא אירוע שמתרחש לעיתים רחוקות. בימים אלו איטליה והעיר מילאנו בפרט לובשת חג כאשר יצרנית רכב חדשה וחשמלית מלאה מוצגת ושמה עם מבטא איטלקי בינוני: הארה Aehra.

דגם הקרוסאובר הראשון שלה שנחשף טרם זכה לכותר משלו - אבל האיטלקים כמו האיטלקים יודעים דבר או שניים לגבי עיצוב; על תכנונה חתום פליפו פריני, לשעבר מעצב בכיר באלפא רומיאו, אאודי, למבורגיני וסדנת איטלדיזיין. "אני לא חושב שאפשר פשוט להגדיר את המכונית שלנו כ-SUV. הממדים הפנימיים גדולים יותר, המראה החיצוני הרבה יותר אווירודינמי, טביעת הרגל של הרכב מוכלת. על ידי צמצום ההסרחים מלפנים ומאחור, ועל ידי הארכת בסיס הגלגלים של המכונית, יצרנו משהו ייחודי באמת. אני משוכנע שהפתרונות שלנו יהיו טרנדיים ושהרבה אחרים ילכו אחריהם. מה שמייחד אותנו הוא האומץ לאמץ אותם עכשיו", כך פריני.

בינתיים, מדובר בסנונית ראשונה של החברה הצעירה, שמבטיחה בעתיד גרסת סדאן על אותה השלדה. אבל רגע לפני שאתם מנסים לפענח "כמה עולה", נספר כי מדובר בסכום אסטרונומי שמכוון לעולמות הסופר יוקרה בלבד, ועכשיו למספרים שהוכרזו על ידי הוגיה: 160-180 אלף דולרים/יורו זהו מחירה של המכונית. ועל מנת לסבר את האוזן, אם אחת מהמכונית תגענה במקרה לישראל, מחירה יכול לחצות את רף מיליון השקלים בקלות.

ועכשיו עולה השאלה על שום מה מיליון שקלים? ובכן כך: אחד הדברים שמייחדים את הדגם הם 4 דלתות "מספריים" שנפתחות כלפי מעלה, חישוקי ענק בגודל 23 אינצ' מקדימה ו-24 אינצ' מאחורה, כמו כן מגוון אלמנטים וכנפונים אירו דינאמיים חלקם אקטיביים לשיפור חיתוך האוויר, הצמדה ומקדם גרר.

אורכה של ההארה - שתחל להיות משווקת רק ב-2025 הינו מעל לחמישה מטרים, חמישה מטרים ועשרה ס"מ ליתר דיוק. בסיס הגלגלים נמתח לאורך של שלושה מטרים, רוחבה שני מטרים, גובהה1.64 מ' ולמרות המידות הנדיבות משקלה של המכונית פחות משני טונות, הודות לשלדת מונוקוק ושימוש נרחב בחומרים קלים וטכנולוגיות מתקדמות.

על סיפונה נמצאים ככל הנראה צמד מנועים חשמליים, אחד על כל ציר בהספקים כוללים של 737 כוחות סוס או 800 כוחות סוס למי שצריך עוד קצת כוח. קיבולת מארז סוללות טרם פורסם אך הטווח צפוי להגיע לכ-800 ק"מ בין טעינות ומהירותה המרבית כ-265 קמ"ש.

בטיחות ועוד פרטים טרם פורסמו אבל הקדימון הזה ללא ספק מפיח רוח נעימה בתעשיית הרכב האירופאית, שנדמה כי נפלה לשינה עמוקה של חדשנות ועיצוב. "המטרה שלנו היא להתגבר על המגבלות הנוכחיות של המכונית החשמלית בקצה העליון של השוק, ליצור מכונית המסוגלת להמציא מחדש את הקטגוריה היוקרתית של הרכב החשמלי", כך מבטיח סגן מנהל החברה סנדרו אנדרוטי.