ספארקו 206 קאפ – מרוץ שישי ואחרון לעונה

המרוץ האחרון של ליגת ספארקו 206 נערך ביום שישי ה-21 באוקטובר 2022 במסלול מרוצים פצאל המחודש. הנהגים התחרו יחד על המסלול על מיקום בפודיום בפעם האחרונה העונה

מערכת עולם הרכב

תגיות: ליגת 206 קאפ

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: יובל לוי)
(צילומים: יובל לוי)
שנה גודל פונט א א א א

מסלול פצאל הוא המסלול שפתח וגם סגר את עונת 2022 של ליגת ספארקו 206. עונה זו היא העונה השניה של הליגה, שמצליחה להנגיש את הספורט המוטורי לחובבי הרכב בישראל ולקבוע מי הנהג המהיר ביותר בזכות יכולות זהות של הרכבים. 15 נהגים נרשמו למרוץ האחרון וזכו למזג אוויר טוב במיוחד גם להם וגם לרכבים שהציגו ביצועים טובים יותר עקב האוויר הקריר יחסית לחודשי הקיץ. הגשם שירד במהלך הלילה שטף את המסלול שהתייבש לקראת הזינוק ותרם גם הוא לזמנים טובים במיוחד. כמו במרוצים הקודמים, גם הפעם המתחרים חולקו ל-3 קטגוריות: רוקי, סילבר והקטגוריה הבכירה: פרו. התוואי שנבחר היה זהה לתוואי של המרוץ החמישי וכלל את קטע הנהיגה החדש במסלול, קטע מהיר במיוחד הסלול באספלט חדש שתורם לאחיזה גבוהה בפניות.

שלב הדירוג החל לאחר הבדיקות הטכניות של רכבי המתחרים. שלב זה ארך 20 דקות, וקבע את סדר הזינוק למקצה חצי הגמר הראשון. על השיפוט היו אמונים ניצן לוי ויובל מלמד, מפיק הליגה. לצידו של צוות השיפוט עמלו המרשלים בניהולו של אביב קולן יחד עם רן שמולביץ', מנהל המרוץ. מרוץ הטורינג כולל שני מקצי חצאי גמר (8 הקפות בכל מקצה) ושני מקצי גמר (10 הקפות בכל מקצה).

חצי גמר ראשון –
המקצה הראשון של המרוץ הוזנק לפי סדר הדירוג פרט ליעקב שימול, שאיחר לזינוק עקב תקלה לוגיסטית. שימול עשה עבודה נהדרת במהלך המקצה כשעקף מתחרים רבים וסיים בסופו של דבר במקום הרביעי. שלושה מתחרים לא סיימו את המרוץ עקב תקלות טכניות: שי שמעוני, ויקטור קוחניצקי ושלומי אראייס. שמעוני ואראייס הצליחו לתקן את התקלות בהפסקה שבין המקצים ולעלות למקצה השני, קוחניצקי, שסבל מתקלת גיר, נאלץ לסיים את היום ולפרוש מהמרוץ. במקום הראשון סיים אור תשובה, שהגיע לליגה מעולם הסימולטורים, שני סיים טל בן-ארי ושלישי ניב עמר.

חצי גמר שני –
סדר הזינוק בחצי הגמר השני הפוך למיקום הנהגים בחצי הגמר הראשון, מה שמייצר עניין רב במהלך המקצה. שמעוני, שזינק ראשון, איבד שני מקומות בפניה הראשונה והותיר לאליעד דהן את ההובלה. ניב עמר עקף את יובל רביץ בדרך למקום השני אחרי דהן. במהלך המקצה גלעד בלום הסתחרר, חזר למסלול וסיים את המקצה. עמר, שזינב במשך כמה הקפות בדהן, הצליח לעקוף אותו בסופו של דבר.  דהן, שהצליח לשמור על המקום השני עד להקפה האחרונה, נאלץ לפרוש עקב תושבת גיר שנכנעה לעומס הרב אותה עברה ה-206 במהלך המרוצים והאימונים האחרונים. ראשון סיים עמר, שני תשובה ושלישי בן ארי.

מקצה גמר ראשון -
סדר הזינוק למקצה הגמר הראשון הפוך, בדומה לחצי גמר השני. דהן, שעמל על תיקון התקלה ברכבו לא עלה למקצה זה ושמעוני, שסבל מבעיות לחץ דלק זינק ראשון למקצה. תוך מספר הקפות בן ארי טיפס למקום הראשון בזמן שבורשטיין הסתבסב עם רכבו ואיבד מספר מקומות. עמר ותשובה נלחמו על המקום השלישי, ומאחוריהם שימול ובן ארי שנלחמו על המקום הראשון. ירמרקוב, שהגיע לליגה מעולם הקארטינג, הציג נהיגה מצויינת וזינב אחרי ארבעת המובילים. שימול, באופן מפתיע איבד את המקום הראשון וירד למקום רביעי תוך זמן קצר בהקפה האחת לפני האחרונה. בהקפה האחרונה שימול התעשת, וסיים את המקצה שלישי, תשובה שני ובן ארי במקום הראשון.

מקצה גמר שני -
את ההקפה הראשונה של  המקצה האחרון לעונה פתחו עמר ותשובה, שהתחרו ביניהם על המקום הראשון לקטגוריה באליפות. כבר במהלך ההקפה הראשונה, מכה חזקה בין הרכבים שלהם גרמה לתשובה לפרוש מהמרוץ עקב מוט היגוי שבור. יובל רביץ, נציגת המין הנשי, סבלה מתקלה טכנית ונאלצה לפרוש מהמקצה. שמעוני, שנאבק בתקלה מתמשכת עוד מתחילת המרוץ כאמור, הצליח להתברג למקום השני אחרי עמר שהוביל את הדבוקה. לאחר מספר הקפות, שימול הצליח לעקוף את שמעוני ועלות למקום השני. לאחר עקיפות נוספות לקראת סוף המקצה עמר סיים במקום הראשון, שימול שני ובן ארי שלישי.

תוצאות המרוץ לפי קטגוריות לפני ערעורים:
קטגוריית פרו –
מקום ראשון: טל בן ארי
מקום שני: יעקב שימול
מקום שלישי: שי שמעוני
קטגוריית סילבר –
מקום ראשון: ניב עמר
מקום שני: איתי בורשטיין
מקום שלישי: אור תשובה
קטגוריית רוקי -
מקום ראשון: אביעד ירמרקוב
מקום שני: דין סלומון
מקום שלישי: גלעד בלום

תוצאות סופיות לעונה ימסרו בהמשך, לאחר שקלול התוצאות הסופיות של המרוץ השישי והתייחסות לכל הערעורים, במידה ויהיו.

יובל מלמד, מפיק הליגה: "מדובר בהפקה מורכבת של עונה שניה לליגה שטרם נראתה בישראל. אני מאד מרוצה מרמת הנהגים ונהנה לראות את התחרותיות ביניהם על המסלול. בהחלט רואים שיפור משמעותי ביכולות שלהם מתחילת העונה. מיכאל חן ואני עובדים ברגעים אלו על הפקה של מרוץ שטרם נראה בישראל: תחרות נגד השעון בכביש מבוא חמה ברמת הגולן שיערך ב-18 בנובמבר 2022. תודה לכל האנשים שעמלו ברקע כדי שהעונה הזו תצליח כפי שהיא הצליחה. נתראה בעונה הבאה."