מרצדס מציגה את ה-EQE קרוסאובר

סאלון גדול, הנעה כפולה, פאר וטכנולוגייות הייפר צגים ב-SUV החשמלי החדש של מרצדס

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מרצדס מציעה מאז תחילת השנה את מכונית הסאלון E-Class החשמלית או EQE, וכעת הוצגה גרסת ה-SUV שלה שסוגרת וואקום אסטרטגי שנפער מתחת ל-EQS. לרכב הכביש שטח EQE באורך 4.9 מ' בסיס גלגלים קצר בתשעה סנטימטרים מזה של הסדאן אך למרות זאת, לדברי היצרן, הדגם הוא אחד המרווחים בקבוצתו מול מקבילים מבית אאודי או ב.מ.וו. בדומה ל-EQE ולרכבי היוקרה החשמליים EQS ו-EQS SUV, הבסיס של הקרוסאובר המפואר הוא הפלטפורמה הכל-חשמלית החדשה, EVA2.

מרצדס משתמשת בגרעין טכנולוגי זהה לכל דגמי EQ. ההנעה המודולרית ב- EQE נפרשת על פני מגוון הספקים של הנעה אחורית והנעה כפולה מ-215 עד 300 קילוואט (292/408 כ"ס) עם שימוש במתלים אדפטיביים לגיהוץ הכבישים. בהתאם לחבילת האבזור של הרכב והתצורה שלו, הדגמים שנמכרים באירופה חתומים על טווחי WLTP של עד 590 קילומטרים. ב-EQE SUV קיימת סוללת ליתיום-יון שמישה של 90.6 קווטש ש"במקרים מסוימים", אומרים ביצרן, תוכנת הניהול עבורה יכולה להישמר מעודכנת באמצעות עדכונים "באוויר" או OTA.

המטען המובנה (AC) יכול לרענן את הסוללות עם מתח של 11 קילוואט, אופציונלי 22 קילוואט. מערכת החשמל הפנימית מאפשרת לקבל מתח של עד 170 קילוואט בתחנות טעינה ציבוריות DC מהירות ולהחזיר אותכם לכביש בחצי שעה עם 80%. לדברי מרצדס, ל-EQE ארכיטקטורה תרמית מתוחכמת עם משאבת חום וכתוצאה מכך, המערכת פועלת ביעילות הרבה יותר גבוהה תחת עומסים גדולים: ניתן להשתמש בחום שנפלט ממערכת ההינע החשמלית והסוללה כדי לחמם את תא הנוסעים לדוגמא. זה מקטין לדברם את הצורך לסחוט כוח מהסוללה להפעלת בקרת האקלים, ולמעשה מגדיל במעט את טווח הנסיעה.

בנוסף לגרסאות הרגילות: EQE 350+, EQE 350 4Matic ו-EQE 500 4Matic, יש גם את הגרסאות הספורטיביות שפותחו בסיוע חטיבת הספורט שמכוילות בצורה מובחנת עבור נהיגה דינמית: EQE 43 4Matic SUV ו-EQE 53 4Matic SUV מבית AMG. בגרסה החזקה ביותר, הטווח המרבי של הסוללה קטן אמנם ל-488/470 קילומטרים, אך ההספק גדל ל-350 קילוואט (476 כ"ס) או 505 קילוואט (687 כ"ס ו-101 קג"מ) בקצה העליון. התאוצה של זה האחרון אורכת עד 3.5 שניות בלבד, והמהירות המרבית עולה מ-210 ל-240 קמ"ש. ב-AMG הוסיפו גם בלמים קרמיים ובלית ברירה, גם מערכת צלילים מלאכותית כדי להשלים החוויה בהעדר נהמות מנוע קלאסיות.

בנוסף לתוכניות אקו, נוחות, ספורט ואינדיווידואלי, לרכבי הכביש שטח של מרצדס מערכת 4Matic משודכת אל תוכנית ה-Offroad המסורתית לטיולים על טרשים ושבילים קלים. כמו כן, הוא מגיע עם היגוי לסרן אחורי בעל זווית מקסימלית של 10 מעלות כאופציה בתוספת תשלום. בהתאם לגרסה שתבחרו, נפח תא המטען הוא עד 580 ליטר לכל היותר במצב רגיל עם שתי שורות זקורות.

מבחינת מערכות סיוע לנהיגה, האבזור הסטנדרטי כולל בלימת חירום, חמיקה ממכשול, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, חבילת חניה עם מצלמת רוורס ו-Speed ​​​​Limit Assist עם מגביל מהירות חכם בין היתר. ה-EQE מספק גם אפשרות להפעיל פונקציות נוספות של הרכב באמצעות טכנולוגיית עדכון אוויר בכמה תחומים פונקציונליים של מערכות הפנים שלו. 

זאת ועוד, בדומה ל-EQE, EQS ו-EQS SUV, מרצדס משווקת את "MBUX Hyperscreen" האופציונלי ברמת האבזור הבכירות ביותר; כאן, יחד עם סיוע קולי אולטרא משוכלל, מוצמדים שלושה צגים כמעט בצורה חלקה אחד לתוך השני, וכתוצאה מכך נוצר מוניטור משותף ברוחב של יותר מ-141 סנטימטרים. צג OLED בגודל 12.3 אינץ' עם ממשק משתמש משלו זמין גם כן, אופציונלי עבור הנוסע לצד הנהג.

ייצור EQE מתחיל בדצמבר במפעל מרצדס בטוסקלוסה, אלבמה (ארה"ב). המחירים הרשמיים יפורסמו במועד מאוחר יותר אך בגרמניה סוברים שמדובר ב-80-85 אלף יורו לגרסאות כניסה. בישראל כנראה בשנה הבאה.