זול וחשמלי: הוצג שברולט אקווינוקס EV

הקרוסאובר הקומפקטי ישווק בשנה הבאה עם טווח נסיעה של כ-480 קילומטרים ומחיר של כ-35 אלף דולר

ניר בן טובים

תגיות: שברולט

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שברולט חשפה במהלך סוף השבוע חבר חדש למשפחת הרכבים החשמליים שלה, שברולט אקווינוקס חשמלי. דגם זה מצטרף לשורותיהם של שברולט סילברדו EV, בלייזר EV ושברולט בולט החשמלי - דגמים שסייעו לשברולט לחצות את הגשר בין מנועי הבערה למכוניות החשמלית המלאה. ואולם בכל הקשור לאקווינוקס, עושה רושם שהם תולים בו תקוות גדולות להפוך לאחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר שלהם תחת המטריה החשמלית.

היצרנית לוקחת על סיפונו צעד מחויב המציאות לקראת הבטחתה להציב דגם חשמלי בכל אחד מהסגמנטים. הפעם מדובר ברכב קטן יותר מהבלייזר EV, אשר מיישר קו עיצובי עם בולט החשמלי ממש בסף הכניסה לעולמות החשמליים של GM. בדומה להם, הוא מתבסס על פלטפורמת ה-Ultium, ובמידותיו ארוך ב-188 מילימטרים, נמוך ב-50 מילימטרים ורחב ב-74 מילימטרים, בהשוואה לדגם הבנזין הרגיל של המשפחה. היעדר מנוע בערה אפשר למהנדסים להפוך אותו לדגם קצת יותר מרשים בעיצובו וכמובן מרווח יותר לחמישה נוסעים.

כסטנדרט, שברולט אקווינוקס EV 2024 מצויד בגרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי המפתח 210 כוחות סוס ומייצר מומנט של 25 קג"מ. לחובבי טיולים הוא זמין גם במערכת הנעה כפולה עם וויסות כוח בין הסרנים. דגם ה-4X4 מחוזק עם שילוב שני מנועים המפתחים הספק כולל של 290 כוחות סוס ומייצרים מומנט עדיף של 35 קג"מ.   אולם בניגוד לשברולט בלייזר, שיימכר עם מנועים שונים ושני סטים של סוללות, אקווינוקס החשמלי מגיע רק עם סוללה אחת וכי הטווח שהוכרז הוא 480 קילומטרים או 450 קילומטרים בדגם ה-4X4.

כמו במקרה של רכבי שטח אחרים של GM, שברולט אקווינוקס EV 2024 משווק במספר רמות גימור: LT יוקרתית ומתוחכמת יותר ו-RS ספורטיבית במאפייניה. גרסאות LT מצוידות מרכב דו-גוני הכולל גג לבן; דגם ה-RS מתאפיין בגג השחור ובגלגלי 21 אינץ' אופציונליים. בסך הכל תהיינה חמש גרסאות וסבירות גבוהה שכמעט את כולן, בקונפיגורציה מסוימת נראה גם כאן בישראלב בבוא היום.

בפנים, פרט למרחבים המשופרים ביחס לדגם המסורתי, האקווינוקס מתהדר בצביעה מודרנית, תרכובות חדשות וכן אלמנטים ויזואליים מסוימים בהשראת הבלייזר החדש, כמו למשל חריצי האוורור שלב בקרת האקלים. בדיוק כמו בלייזר EV, ניתן לצייד אותו במסך מגע בגודל 17.7 אינץ' כדי להשתמש במערכת המידע והבידור.  הדגם יגיע כסטנדרט עם מטען מובנה של 11.5 קילוואט אך כמובן שיוכל לקבל הזנה מתשתית מהירה ולהחזיר לסוללה כ-80% בפרק זמן של כחצי שעה לכל היותר. 

GM בהחלט לא מכבסת מילים או מסתירה את כוונותיה בכל הקשור לאקווינוקס החשמלי. היא רוצה שדגם זה יהיה המשתלם ביותר בשוק, דגם שמשפחות ממוצעות יכולות להרשות לעצמן מבלי לרוקן חסכונות. אם GM תעמוד בהבטחתה, שברולט אקווינוקס יגיע למכירה במחיר בסיס של 35,000 דולר, מחיר נמוך מהשברולט בולט EV שנמכר כיום ב-40,843 דולר. בשברולט בהחלט עשויים לגנוז את הבולט אם האקווינוקס החשמלי יככב בטבלת המכירות.

בכורה רשמית: סתיו 2023.