יונדאי תייצר חשמלית זולה

מותג איוניק רוצה להכניס שגרירה לסגמנט A של כלי הרכב החשמליים. אבל מה בקנה ומתי?

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
יונדאי איוניק-5 (צילום: יצרן)
יונדאי איוניק-5 (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

רכב חשמלי הוא אולי המוצר הלוהט ביותר בענף בשנתיים האחרונות אבל הוא עדיין לא זמין לכולם בשל עלויות רכישה, רגולציות וחסמי טעינה. למעט דאצ'יה שהשיקה דגם קטן וזול כמו הספרינג (בקרוב יחל שיווקו בארץ), על היתרונות ועל המגבלות שלו (בעיקר בכוח ו-טווח נסיעה), נראה שעוד יצרנים בוחנים כיצד ניתן לפתות רוכשים חדשים לעולם החשמלי מבלי לשבור להם תכניות חסכון וקרנות.  כאן נכנסת לתמונה חברת יונדאי שהכריזה לאחרונה כי בכוונתה להציג מכונית חשמלית קטנה במחיר של 20 אלף יורו.

"זול" הוא כמובן מונח יחסי, אך בהתחשב בעלויות של כלי הרכב החשמליים נדמה ש-20 אלף יורו הוא מחיר שאפשר לבלוע אותו קצת יותר בקלות. הדגם שיונדאי מכוונת אליו אמור להיות בערך בגודלו של יונדאי באיון, שמבוסס בחלקו על יונדאי i20 עם בסיס גלגלים של 2.58 מ', רוחב של 1.75 מ' ואורך של 4.1 מ', אם כי לפי דיווחים בקוריאה ייתכן שיהיה מעט קטן יותר ומן הסתם כבד יותר בשל העמסת הסוללה לרצפת המכונית. 

חלון הזמנים של יונדאי מעורפל יותר מהמכונית עצמה. בכיר בחטיבת הפרטיות של יונדאי באירופה, אנדרס הופמן אמר לכלי התקשורת בפראג כי "נותרה עוד כברת דרך", אך לא נקב במועד מדויק ורק תיאר שיש הרבה צדדים לוגיסיטיים שכרוכים בכך גם בשל משבר המלאים והחלפים שפוקד את התעשייה. הוא הוסיף כי הרכב הנדון הוא רק אחד מתוך תריסר דגמים חשמליים שיונדאי עתידה להשיק במהלך שבע השנים הקרובות.

יונדאי תנסה למצב את עצמה מול רכב מקביל של פולקסווגן, המבוסס על קונספט בשם ID life עליו דיווחנו לפני כמה חודשים, עם טווח נסיעה שיכול לנוע בין 250-350 קילומטרים בין טעינות. בסופו של דבר, ועל אף שאינה אומרת זאת באופן גלוי, יונדאי מתכננת להחליף את ה-i10 בדגם החשמלי המוזכר כאן, ולמעשה לסגור את הנוכחות שלה בסגמנט A המסורתי, כפי שעשו יצרנים רבים בשנים האחרונות בהם רנו, פיג'ו-סיטרואן וכן פולקסווגן וחטיבות הליבה.

מתי נראה אותה על הכביש? מאחר ו-פולקסווגן סימנה את 2025 כשנת היעד של החשמלית הזולה מתוצרתה, אנחנו מהמרים שיונדאי תהיה שם לקלקל לה את החגיגות.