הצ'בק חשמלית: חשיפה ראשונה ל-MG4 החדשה

מותג MG מציג מכונית קומקפטית על פלטפורמה ייעודית עם טווח נסיעה מרבי של 450 קילומטרים. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: MG

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

ה-MG 4 Electric תהיה ה-MG הקומפקטית הראשונה שתימסר באירופה על הפלטפורמה המודולארית המיודעת למכונית חשמלית בלבד (MSP), בסיס שפותח על ידי חברת האם SAIC Motor. מכונית זו, עם אורך של 4.2 מ' ובסיס גלגלים של 2.66 מ', ושנכנסת לאחד הסגמנטים המורכבים ביותר ביבשת המערבית (קבוצה C), עושה את טבילת האש שלה רק עם מערכת חשמלית מלאה: הנתונים מספרים על סוללה של 51 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס על הסרן האחורי. גרסת הנעה אחורית, המהווה את כרטיס הכניסה למשפחה, יכולה לנסוע עד 350 קילומטרים על סוללה מלאה.

ואולם, ל-MG 4 Electric תהיה גם גרסת "ביצועים" קצת יותר אנרגטית ויעילה. זו כבר מצוידת סוללה גדולה יותר של 64 קוט"ש. על סיפונה, יש מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס על הסרן האחורי, ולאור קיבולת הסוללה, הטווח החשמלי של הדגם הבכיר מוגדל אל סביבות ה-450 קילומטרים לפי מחזור WLTP. ב-MG מבטיחים גם הגעת גרסאות עם הנעה לארבעה גלגלים ואומרים שכבר בדגמי הבסיס, היא מסוגלת להאיץ למהירות של 100 קמ"ש תוך 8 שניות. כלומר הדגם המחוזק יפחית מכך לפחות שניה שלמה.

MG עדיין לא מדווחת על זמני טעינה רשמיים אבל בהתחשב במערכות שהמותג נעזר בהם, סביר שלא מדובר בחריגות מהמקובל בסגמנט וביחס לגודל הסוללה (כלומר החזרה של 80% בפרק זמן של חצי שעה ארבעים דקות). נתון זה מקבל גם חיזוק מ-MG שמציינת כי ניתן להגדיל את המתח המשולב של כל המכוניות על רצפת MSP מ-400 וולט ל-800 וולט בעתיד. כלומר: טעינה הרבה יותר מהירה.

לדברי MG, ארכיטקטורת ה-MSP המודולרית מציעה יתרונות רבים מבחינת גמישות, ניצול מקום, בטיחות, חווית נהיגה, חיסכון במשקל ושימוש בטכנולוגיות עתידיות. המבנה המיוחד שלה, המאוגד בשיטת ONE PACK, מותאם להרחבה על פרופרוציות שונות, עם בסיסי גלגלים מ-2650 עד 3100 מילימטרים. זה מאפשר להם לעצב סגנונות מרכבים שונים עבור פלחים שונים מבלי לערבב פלטפורמות - החל מהאצ'בקים, קרוסאוברים ועד לרכבי שטח וטנדרים. "מסיבה זו, הפלטפורמה המודולרית(MSP) ממלאת תפקיד מכריע באסטרטגיית הצמיחה של MG Motor עבור אירופה", נכתב.

התוודענו לטיזרים של ה-MG4 לפני כמה שבועות אולם היו אלה רשמים מכלי התקשורת בסין. בדגם הסופי נראה שנעשו כמה שינויים לטובה: יש לו פנסים גדולים ושטוחים, מכסה קדמי עם פתח והמעצבים גם שרטטו גם פגוש קדמי מחוטב עם מראה תוקפני. בולט עוד יותר הוא החלק האחור,. שם אנו רואים תאורה בצורת בומרנג שמחוברת זו לזו באמצעות קורת LED שנקטעת רק על ידי הלוגו של MG. בחלק העליון של החלון האחורי ספוילר משני חלקים וממש בחלקו התחתון של הזנב נבחין בדפיוזר קישוטי.

לא פחות מעניין הוא אזור העבודה של הנהג והנדסת האנוש להם מוטיב מינימליסטי. ה-MG 4 אלקטריק אינה חולקת קונסולה עם דגמים אחרים של המותג ואולי זה מה שנותן לה בידול קוסמטי רצוי בקבוצה שבה היא תנסה לאתגר את פולקסווגן ID.3 בין היתר. בפעם הראשונה, מותקנת תצוגה קומפקטית יחסית מאחורי גלגל ההגה, המתפקדת כלוח מחוונים דיגיטלי ובמרכזה התעלה הראשית, שם נמצאת מערכת אינפורמציה רחבה עם מוניטור מלבני ברזולוציה גבוהה, עם שורה של כפתורי לחיצה פיזיים מוצמדים לתחתית. 

מהכרות אינטימית עם מותגי MG, ומדיניות התמחור-תמורה של המותג, אנחנו מהמרים על מחיר  אטרקטיבי מאוד ל-4 Electric. עדיין לא ידוע בוודאות כמה תעלה ההאצ'בק החשמלית של SAIC כשתצא לשוק ברבעון הרביעי של השנה, אולם אם הספרה שמוצמדת לכותר שלה משקפת את את מיקומה בהררכיה, זה אומר שהיא תהיה זולה מ-MG5, שעולה כ-34 אלף יורו באירופה. בכלי התקשורת בצרפת אומרים שהמחיר עשוי להתייצב בסביבות ה-28-30 אלף יורו.  על פניו, זו תהיה בינתיים המכונית המשפחתית הזולה ביותר של המותג, עד להגעת הסופר מיני MG3 החשמלית. אולם לזו האחרונה כבר תהיינה מגבלות פיזיות ופשרות שלא מתאימות לכל בית כרכב מוביל.

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-MG4 אלקטריק תגיע לארץ בשנה הבאה.