לראשונה: ב.מ.וו M3 טורינג

הבווארים מרחיבים את משפחת מכונית הביצועים עם גרסת סטיישן עוצמתית, שימושית ומתוחכמת ושמים על הכוונת את המקבילות מבית מרצדס ו-אאודי

ניר בן טובים

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

למרות הדמיון בפרופורציות, מסקרן להביט מבעד לזכוכית מגדלת כיצד מותגי היוקרה הגרמניים הולכים כל אחד בדרכו שלו עם פרשנות מובחנת לרכבי ביצועים בקטגוריית המנהלים והסאלון. כך למשל, אאודי מספקת כבר כמה דורות את ה-RS4 וה-RS6 במרכב אוואנט שימושי וקלאסי. מרצדס מטפחת את גרסאות ה-AMG המופרכות ביותר של ה-C-ו-E-קלאס כסדאן וכסטיישן וה-C-קלאס כמובן גם כקופה וקבריולה. ב.מ.וו, מצידה, משווקת את ה-M3 וה-M5 רק כמכונית סדאן (M3 גם כקופה וקבריולה). אבל מעולם, בכל תולדותיה של ה-M3, מאז שנות ה-80, לא עמדה בהיצע של הבווארים M3 בסגנון "כרכרה", או במילים אחרות - גרסת טורינג. עד היום.

חטיבת M של ב.מ.וו השתעשעה ברעיון כזה לפני 20 שנה, ורק ב-2016 קפצו על ההזדמנות להציג את אב הטיפוס שפותח 16 שנים קודם לכן כ-M3 Touring Concept וארבע שנים לאחר מכן הכריזו שהוא עוד רגע מגיע. שם הדגם המלא של ה-M3 Touring שהוצג כעת משמעותו שהמומחים של חטיבת M אחראים על הצנרת והמכללים המשודרגים, ברובם. היא נחלקת בין כמה גרסאות, אך מהדורת הקומפטישן היא היהלום שבכתר - מחביאה 510 כ"ס ו-66 קג"מ באדיבות מנוע ה-3.0 ל' טורבו, בעוד הגרסה הבסיסית מפיקה 480 כ"ס ו-57 קג"מ. בנוסף לכך, גם ה-M3 Touring משודכת כסטנדרט אל הנעה כפולה מסוג xDrive, בעוד שה-M3 סדאן זמינות רק עם הנעה אחורית. ואולם, ב.מ.וו דאגו שבסיועה של מערכת חלוקת כוח, ניתן לשלוח את כל העוצמה רק לגלגלים מאחור.

כך או כך, זו ללא ספק ה-BMW סטיישן הדינמית ביותר בתולדות החברה. בעזרתה של תיבת הילוכים האוטומטית M Steptronic 8-מהירויות, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות בלבד. זה משאיר אותה משתרכת רק 0.1 ש' מאחורי ה-M3 קומפטישן הרגילה במרכב סדאן. מרשימות עוד יותר הן 12.9 השניות שהיא נזקקת להן כדי להעפיל אל 200 קמ"ש. המהירות המרבית מבוקרת משום מה ל- 250 קמ"ש, אם כי ניתן להעלות אותה ל-280 קמ"ש עם חבילת M מוגברת בתוספת תשלום.

 ליריבה הישירה של ה-RS4 Avant של אאודי ולמרצדס-AMG C63 Estate יש כמובן הרבה כלים בארגז מלבד תחנת כוח עם חצי תריסר בוכנות מסודרות בטור. היא מצוידת דיפרנציאל M מיוחד על הסרן האחורי, מתלה M אדפטיבי, הגה כוח עם פידבק משתנה, שלדה קשיחה במיוחד, בקרת יציבות דינמית ואפילו תוכנה שמנתחת את הביצועים שלך במצב 'דריפט' שלך ומודדת את זמני ההקפה.  בלמים קרמיים מקרבון הם אופציונליים אבל אפשר לישון בשקט גם עם הבלמים הרגילים שלה.

חלל הפנים של גרסת הטורינג מתהדר במושבי M Sport ובלא מעט יריעות עור ודיפוני קרבון, אם כי מושבים קלים עם מעטפת סיבי פחמן זמינים תמורת חופן יורואים נוספים. זאת ועוד, ה-M3 Touring אוספת רכיבים שב.מ.וו הביאה למתיחת הפנים של סדרה 3, כולל מערכת אחורית דור שמונה שמופעלת על גבי שני מסכים מעוקלים, על בסיס לוח מחוונים עם 12.3 אינץ' יחד עם המסך שלצידו שמופקד על מערכת המידע והבידור, בקוטר 14.9 אינץ'. גם כאן, כפתור ה-iDrive נשמר לכיול מיטיבי של המערכת וכמובן שהיא עמוסה בשלל מערכות בטיחות הניתנות להתאמה (רף גבוה או נמוך של התערבות). עוד תמצאו כאן קישוריות 5G, מערכת שמע משובחת, ולא נשכח תא מטען בנפח 500 ל'.

 יחידות ראשונות של גרסת הטורינג החדשה תרדנה מפס הייצור במינכן לצד ה-M3 סדאן בנובמבר. המחירים טרם הוכרזו רשמית.