Modern Warfare 2: יציג שינויים גדולים לתנועת השחקנים

המשחק לוקח השראה מ-Mirror’s Edge, כותר המבוסס פארוקר של EA

מערכת אתר ערוץ הספורט
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כשההשקה של Modern Warfare 2 מתקרבת במהירות, נותרו כמה שאלות; אילו צעדים נוקטים ב-Infinity Ward כדי להפוך את הכותר העתיד וגם הבסיס לדור הבא של סדרת קול אוף דיוטי, לחוויה חדשה ומעניינת? בדומה לתנועת השחקנים במשחקים קודמים, אולפן הפיתוח,  Infinity Ward מתכנן לשכלל את מערכת הפארקור שלו, תוך כדי שהוא שואב השראה מכותר הפארקור מגוף ראשון, Mirror's Edge של EA שיצא אי שם בשנת 2009.

 כש-Modern Warfare יצא ב-2019, המשחק הציג שיפורים בתנועת השחקנים כגון: היכולת להחליק תוך כדי ריצה, שתי מהיריות לספרינט (ספרינט רגיל וריצה קצת יותר מהירה - נשק למעלה), ועוד שינויים אחרים. כמובן שלא כל התוספות זכור לביקורת חיובית מקהילת השחקנים. למשל שחקנים לאורך השנים למדו איך לתמרן את יכולת ההחלקה של הדמות כדי להשיג יתרון במהירות בה נע השחקן במפה - Slide Canceling. עכשיו לפי שנחשף על ידי אולפן הפיתוח, Modern Warfare 2 מוסיף כמה תוספות משלו לצורה בה ינועו השחקנים. אז בואו נצלול ונעבור על השיפורים

סולמות, חבלים וטיפוס קירות, שיפורים בתנועת השחקן על במפה

עם סולמות, השחקן יוכל למקם את הציוד בצורה אנכית לצד קירות, מכולות ומבנים. אם הציוד לא נתמך על הקיר, הוא ייפול ויתנפץ, ויגרום לשדרוג (Field Upgrade), להתחיל להיטען מחדש. בנוסף, לחבלי הטיפוס במפה,  שחקנים יכולים גם להתנדנד דרך חלונות בדומה ליכולת ב-Rainbow Six, או לתוך קירות שהתמוטטו. יהיה אפשרי גם לחבר את החבל לרכבים ולשחקנים, מה שמאפשר מילוט מהיר לשחקנים שהופלו. יהיה מסקרן לראות אם באמת יהיה אפשר לגרור חברים פצועים משדה קרב על ידי קשירת חבל לרכב ולשחקן. גם בטוח שיהיו קטעים מצחיקים כשחקנים ינסו לנהוג ברכב בזמן שהם לא שמים לב שהוא קשור לבניין או לפצצה?

שחקנים יוכלו לטפס אנכית על קירות, תכונה זו תקבע על פי גובה הפלטפורמה שאליו השחקן ינסה להגיע ולעלות. בעזרת הטיפוס השחקן יוכל גם כן להיתלות על קירות בהם יש אפשרות להיתלות כמובן. השחקן יוכל להשתמש ביד אחד כשהוא נמצא בפוזיציה זו, כלומר להשתמש ככל הנראה בנשק משני. כמו כן יכולת זו תוכל להציל שחקנים מנפילה על מותם, אם אכן יצליחו להיתפס על משהו. יכולת ההחלקה גם שופרה מאז, ותאפשר לשחקנים להחליק כעת למצב שכיבה, כמו גם במורד שיפועים ומדרונות בזווית.

שיפורים ושינויים במערכת המשחקיות

אחת התכונות החדשות למשחק נקראת - Quick Sidearm Draw, תכונה שתאפשר לשחקן לעבור במהירות לנשק המשני שלו, ניתן לעשות זאת גם עם ציוד כמו רימונים, סכינים ועוד. לא ידוע אם תכונה זו תהיה זמינה לכל שחקן, או שתהיה נעולה תחת Perk.

עוד הוספה מעניינת היא - Suppressor Meter. שנים ששחקנים משתמשים במשתיקי קול במשחקי קול אוף דיוטי. ברוב המקרים רכיב זה פוגע ביכולת הדיוק של הנשק, וגם לא באמת מקשה על האויב להבין איפה נמצא השחקן. עד עכשיו. בכותר קול אוף דיוטי הבא, לשחקנים תהיה את האפשרות לדעת כמה מרעיש יהיה המשתיק קול שהם משתמשים, בנוסף יהיו דגמים שונים של משתיקי קול, שיפגעו או ישפרו את הנזק, הרתע של הנשק ואת המרחק.

תכונה נוספת וחדשה שתיכנס למשחק היא צורת אחיזת הנשק. עד כה לשחקנים הייתה את האפשרות לשנות את ידית הנשק, ששיפור את ביצועי הנשק במקרים מסוימים. הפעם יתווסף צורת אחיזה. לשחקן תהיה אפשרות לבחור בין סט של אחיזות טקטיות וטכניקות שונות, האחיזה תשפיע על הדיוק והמהירות של נשק.

השינוי האחרון שנחשף עד כה, בדיקת כמות כדורים בתוך מחסנית. כן זה נשמע כמו משהו דיי בסיסי וטיפשי, אך על פי מה שנמסר, שחקנים יוכלו לבחון את הנשק ולבדוק כמה כדורים נשארו להם במחסנית. בנוסף למשחק יתווספו כוונות חדשות שזמן שימוש, יראו לשחקן כמה תחמושת נשארה לו במחסנית ובכלל. עתידני משהו.

קול אוף דיוטי Modern Warfare 2 יוצא רשמית ב-28 באוקטובר, עבור קונסולות הדור הקודם והנוכחי של סוני ומיקרוסופט, כמו כן למחשב האישי.