סימן לבאות? EA מסירה ליגה מפיפ"א 23

לפי הדיווחים, הליגה היפנית ,J-League, תוסר מכותר הכדורגל בשנה הבאה

מערכת אתר ערוץ הספורט
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לפי דיווח חדש המסתובב ברשת, הליגה היפנית בכדורגל, ה-J-League, ככל הנראה לא תהיה זמינה בכותר הכדורגל הבא של EA, פיפ"א 23, לאחר שהגוף המארגן של הליגה ו-EA SPORTS הסכימו לסיים את השותפות שלהם, אחרי יותר משש שנים.

כידוע, פיפ"א 23 יהיה הכותר האחרון שיישא את השם FIFA לפני שישתנה ל-EA SPORTS FC. הקבוצות, השחקנים, התלבושות והתגים של ה-J-League לא יהיו זמינים יותר בשום מצב. עד כה לא נמסרה הסיבה לביטול השותפות, אך לפי ההערכות, החלטה ככל הנראה נובעת מביטול ההסכם בין חברת EA לארגון הכדורגל פיפ"א. אם אכן הסיבה נכונה, יהיה מעניין לראות איך המצב החדש של EA ופיפ"א ישפיע על שאר הליגות והתחרויות ברחבי העולם, ומה קונאמי יכולה להשיג מכך.

הדיווח הגיע מ-Witcher, מקורב שהוא מקור אמין למידע על כותרי פיפ"א. המקורב חשף דיווח זה בפלטפורמת טוויטר וכתב:  "אחרי שש שנים, J-League ו-EA SPORTS מפסיקות את השותפות. פיפ"א 23 לא תציג את הליגה", אמר. דיווח זה כבר הפסיק להוביל לספקולציות שה-J-League חתמה על חוזה עם ה-eFootball של קונאמי, עם זאת, מהלך זה עדיין לא אושר על ידי המדליף.

למרות הדיווח, מהלכים כמו זה לא בדיוק נדירים בתחום הגיימינג, ובמיוחד בין EA לקונאמי. רק שנה שעברה רישיון הליגה האיטלקית בכדורגל חזר לפיפ"א אחרי מספר שנים כתוכן בלעדי למשחקי פרו. אפשר לצפות למהלכים דומים מקונאמי, בהנחה שהחברה היפנית תעשה סוף סוף מהלכים נכונים כדי לשפר את המשחק שלה ואת הדימוי הבעייתי של החברה עקב החוסר השקעה במשחק הכדורגל שללה.

בתחילת חודש מרץ, חברת EA הטילה פצצה והודיעה רשמית כי אחרי כמעט שלושה עשורים, אחת ממערכות היחסים המסחריות והשיווקיות המצליחות ביותר בעולם הספורט והגיימינג הגיע לסיומה. החל מ-2023: משחק פיפ"א משנה את שמו ל-EA Sport FC.

באותו יום EA יצאה עם הודעה בה נמסר:  "בשנה הבאה, EA Sports FC יהיה משחק הכדורגל הרשמי של החברה, לצד 300+ שותפי הרישיונות שלנו ברחבי הספורט, אנחנו מוכנים לקחת את חוויות הכדורגל העולמיות לגבהים חדשים, בשם כל אוהדי הכדורגל ברחבי העולם". יהיה מעניין לראות אם הליגה היפנית היא סנונית ראשונה של גל עזיבה, או מקרה אקראי יחסית של ליגה שלא כל כך פופולרית בעולם המערבי גם ככה, וגם אחת שלא בדיוק תכאיב כספית למותג החדש או לחברה.