אלפא רומיאו מיטו תחזור בהנעה חשמלית

מכונית הה'צבק תזכה לחיים חדשים על רצפת פיג'ו סיטרואן עם הנעה חשמלית

ניר בן טובים

תגיות: אלפא רומיאו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לא נחדש הרבה עם המשפט השגור "אלפא רומיאו עוברת למכוניות חשמליות". בשווקים המרכזיים של אירופה, צפון אמריקה וסין, המותג האיטלקי, אחד מנכסיו הרבים של גוף Stellantis, עתיד למכור רק כלי רכב חשמליים מלאים מ-2027. האיטלקים מתכננים לרפורמה הזו בעיקר עם רכבי כביש שטח. אבל בין השורות, צריכה להיות גם מכונית סדאן עם סוללות. ואולם לפי הדיווחים האחרונים, מדובר בכלל במכונית קטנה, אלפא מיטו, שחוזרת בפרשנות חשמלית לאחר ארבע שנים של הפסקה.

נזכיר כי המכונית הקומפקטית ג'ולייטה, שנמכרה עד 2020, לא תומצא מחדש לפי הסטטוס הנוכחי של סטלנטיס. באופן רשמי, דגם הכניסה באלפא רומיאו יהיה הג'יפון  'ברנרו', עם הנעה חשמלית טהורה, שיושק בשנת 2025. לצידו, תתברג כנראה המיטו החשמלית. מטעמי ביקוש, המיטו לא תוצע יותר בשלוש דלתות, אלא חמש דלתות בלבד, ותהיינה שתי פלטפורמות אפשריות: הראשונה היא ארכיטקטורה של ה-500 החדשה של חברת פיאט. עם זאת, באירופה סוברים כי השימוש ב-e-CMP, המשמש בקבוצה את המותגים פיג'ו (e-208) ואופל (Corsa-e) עבור מכוניות קטנות יגויס לטובת המיזם. בניגוד לבסיס של 500 החשמלית, ה-e-CMP היא פלטפורמה היברידית, המאפשרת התאמה של מנועי בערה ומנועים חשמליים.

למרות זאת, ה-MiTo החדשה תשווק כ-Full electric, שכן אלפא רומיאו רוצה לבטל לחלוטין את מנוע הבעירה לדגמים חדשים מ-2025. הרכב יתבסס כנראה על הדגמים החשמליים של פיג'ו סיטרואן בעלי טווח נסיעה של כ-360 קילומטרים עם סוללת 50 קילוואט, ומנוע חשמלי בהספק של 100 קילוואט (136 כ"ס). הבוס של אלפא רומיאו בבריטניה, דמיאן דאלי, רמז שאלפא רומיאו בוחנת ברצינות חזרה לשורשים והמיטו עשויה להיות הסנונית הראשונה." זה אזור מעניין בשוק שיש לו נפח גבוה, ומציע לנו מגוון רחב הרבה יותר. השלב הבא בדרך למימוש החזון הוא רכבים חשמליים לחלוטין, ומכוניות קטנות משתלבות שם היטב".